AKTUALNO

VELIKI TEST LJETNIH AUTOMOBILSKIH GUMA u dimenziji 185/65 R15: najbolji Bridgestoneov adut Turanza T005!

Na ovogodišnjem testiranju ljetnih guma njemačkog autokluba ADAC-a i partnera među kojima je i naš HAK našle su se gume za osobna vozila dimenzija 185/65 R15 koje uglavnom koriste mali gradski i kompaktni automobili
 ISP Wolfgang Grube

Na testiranje su stigla čak 32 seta ljetnih guma, u dvije potpuno različite dimenzije i namjene. Testirano je 16 ljetnih modela u dimenziji 185/65 R15 koje možemo vidjeti na malim gradskim i kompaktnim automobilima, te isto toliko guma u dimenziji 215/65 R15C, koju koriste putnički kombiji i laka dostavna vozila. Među njima je bilo i mnogo proizvođača relativno nepoznatih hrvatskom tržištu pa su se na ovom testu našle tvrtke kao što su Petlas (Turska), Maxxis (Tajvan), Giti (Singapur), Linglong (Kina), Apollo (Indija)...

Testirane ljetne gume manje dimenzije nalaze na sljedećim automobilima: Alfa Romeo Mito, Citroen Berlingo, C3, DS3, Nemo, Dacia Dokker, Lodgy, Logan, Sandero, Fiat Doblo, Fiorino, Linea, Multipla, Panda, Punto, Qubo, Hyundai i20, i30, KIA Ceed, Pro Ceed, Rio, Stonic, Mazda 2, Mercedes A-klase, Opel Adam, Astra, Combo, Corsa, Peugeot 207, Bipper, Partner, Renault Clio, Kangoo, Zoe, Seat Ibiza, VW Polo…

Sommer-Reifen-Test_10.-11. Juli 2018
ISP Wolfgang Grube

Dobra vijest nakon provedenog testa glasi da ni jedna guma nije zavrijedila neku od dvije najslabije ocjene (djelomično se preporučuje i ne preporučuje se), dok loša vijest glasi da isto tako ni jedna guma nije zaslužila najbolju ocjenu (izvrstan). Na kraju se samo dvije gume mogu pohvaliti ocjenom – vrlo preporučljivo, dok njih čak 14 ima srednju ocjenu preporučuje se! Nakon brojnih analiza pobjednik je novi Bridgestoneov adut Turanza T005, koji se pokazao nenadmašivim po suhom i mokrom te je tek nešto bučniji od očekivanoga. Odmah uz Japanca našao se stari znanac s ovih testiranja - nizozemski model Vredestein Sportrac 5, koji praktički nema slabu točku (u svemu pohvalan).

Preostalih 14 pneumatika iz zlatne sredine mogli bismo podijeliti u dvije jednako velike skupine. U prvoj sedmorci su gume koje tek zahvaljujući nijansama nisu dobile ocjenu vrlo preporučljivo i među njima se nalaze Michelin (predugačak put kočenja na suhom), zatim Goodyear, Firestone, Kumho, Maxxis i Toyo (slabije prianjanje na mokrom) te Continental (potrošnja iznad prosjeka). Stabilnu značku preporučuje se zaslužili su Falken, Semperit, Giti, Petlas, Hankook i Pirelli (uz slabije prianjanje na mokrom, veći minus im je još slabije bočno držanje u zavoju na mokrom), dok je Linglong ukupno najlošije ocijenjen (dobar samo kod potrošnje goriva).

Po segmentima na suhom čak 10 proizvođača ne pokazuje nikakve znakove slabosti. Štoviše, Bridgestone i Firestone, koji dolaze iz iste korporacije, zavrijedili su maksimalnu ocjenu (izvrstan), dok je tek za koplje ispod njih preporučljiva osmorka koju čine Falken, Goodyear, Maxxis, Toyo, Continental, Vredestein, Pirelli i Hankook. Michelin se nije istaknuo na suhom zbog predugačkog puta kočenja, Semperit je uz najduži put kočenja pokazao slabost i na polju sigurnosti, Kumho i Giti su patili zbog sigurnosti i upravljivosti, a Petlas i Linglong su bili još za nijansu - slabiji!

Na mokrom je dosta lošija slika jer se nijedan proizvođač ne može pohvaliti s maksimalnom ocjenom izvrstan, samo četiri gume su vrlo preporučljive, dok se njih čak 12 preporučuje. Najbolji je ponovno Bridgestone, koji slijedi Vredestein s nešto slabijim rezultatom na kočenju. Michelin je bolji na kočenju, no slabiji na testu bočnog akvaplaninga, a Continental je u kišnim uvjetima u svemu solidan.

Zanimljivo, gotovo cijela ta skupina od 12 slabijih guma (osim Linglonga) dobila je smanjenje ukupne ocjene upravo zbog lošijih rezultata na - mokrom! Štoviše, kineski je proizvod čak solidan na skliskoj podlozi, ali je zato očajan po pitanju životnog vijeka. U usporedbi s Michelinovim modelom Crossclimate +, koji može izdržati čak 56.173 km, automobil s montiranim Linglong Green-Max HP010 gumama može prevaliti tek 25.636 km, što je više nego dvostruko slabiji rezultat. Puno manje razlike primjećujemo na području potrošnje goriva, gdje najrastrošniji Firestone troši samo 0,3 l/100 km više od najštedljivijeg Maxxisa (usporedba unutar 6 posto).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 16:14