Usred smo ljeta i visoke temperature ne idu na ruku automobilima. Iz tog razloga, baš kao i kod ljudi, potrebno je poduzeti niz mjera kako bi ih zaštitili od sunca i topline i tako izbjegli mehaničke probleme. Zbog toga donosimo šest problema i kvarova koje vaš automobil može imati zbog visokih temperatura.
Alternator
Dio motora koji najviše strada ljeti je alternator, element koji je odgovoran za pretvaranje kemijske energije u električnu energiju kako biste mogli puniti i mijenjati bateriju u motoru i druge električne komponente u automobilu. Visoke temperature mogu izravno utjecati na njegov rad. Zapravo, to je jedan od elemenata koji stvara najviše posjeta radionici.
Kočioni sustav
Kočnice, zajedno s ovjesom i gumama, čine takozvani sigurnosni trokut. Otuda golema važnost da su uvijek u savršenom stanju. Ali vrućina im je loš saveznik. Ljeti morate imati poseban nadzor nad diskovima jer oni podnose toplinu vlastitog pritiska prilikom kočenja i visoke vanjske temperature, zbog čega se u nekim slučajevima deformiraju.
Ova činjenica može izravno utjecati na rad crijeva koja prenose kočionu tekućinu, izlažući vožnju riziku neispravnim kočenjem.
Pregrijavanje motora
Uz rastuće temperature, motor trpi više nego ostatak godine i osjetljiviji je na pregrijavanje. To je zato što rashladni sustav zahtijeva više napora. Neophodno je osigurati odgovarajuću temperaturu za pravilan rad motora, a za to je zgodno provjeriti stanje rashladne tekućine, kao i crijeva i hladnjak.
Nedostatak ove tekućine uzrokuje pregrijavanje motora, što uz visoke ljetne temperature može uzrokovati ozbiljne kvarove. Stručnjaci preporučuju izmjenu rashladne tekućine svake tri godine ili nakon 50.000 prijeđenih kilometara, čime se osigurava dobro raspoloženje tijekom ljeta.
Akumulator
Akumulator je također na listi problema koje vaš automobil može imati zbog visokih temperatura. Njegova optimalna radna temperatura je 25 stupnjeva, međutim, u mnogim regijama Hrvatske uobičajene su temperature iznad 35 stupnjeva. Što je viša temperatura, to je njegova učinkovitost i vijek trajanja manji.
Zbog toga se mora izbjegavati dugotrajno izlaganje akumulatora suncu i toplini kako se ne bi pregrijavao. Također je važno povremeno ga provjeravati, osobito prije dužeg putovanja, a u slučaju da primijetite simptome slabe baterije, poput poteškoća s pokretanjem motora, važno ga je zamijeniti.
Gume
Prije smo rekli da su gume također dio sigurnosnog trokuta. To je jedini element u izravnom kontaktu s asfaltom, tako da vaša sigurnost u velikoj mjeri ovisi o stanju kotača. Visoke temperature uzrokuju širenje zraka u gumi i, zajedno s toplinom koju emitira asfalt po kojem cirkuliraju, uzrokuju povećanje pritiska gume.
Iz tog razloga morate povremeno provjeravati tlak u gumama i uvjeriti se da su napumpane prema specifikacijama koje je naveo proizvođač. Općenito, tijekom ljetne sezone preporučuje se vožnja s minimalnim preporučenim tlakom, jer visoke temperature i vrućina asfalta povećavaju tlak u gumama.
Propadanje kabine
Toplina je također veliki neprijatelj unutrašnjosti automobila. Mislimo na presvlake (osobito kožu), tkanine, plastiku na kontrolnoj ploči i drugim dijelovima. Sve to trpi izloženost suncu, zbog čega je zgodno koristiti štitnike.
Idealno je parkirati u hladu ili podzemnom prostoru, ali ako to nije moguće, koristite suncobran. To će vam pomoći da zaštitite materijale u putničkom prostoru i također da temperatura ne bude tako visoka, nakon što ste nekoliko sati proveli parkirani na suncu.
Osim toga, prekomjerno izlaganje karoserije ultraljubičastim zrakama uzrokuje gubitak boje i sjaja boje, stoga preporučujemo da koristite zaštitni sloj voska na početku ljetne sezone, što će pomoći umanjiti štetu uzrokovanu suncem.