Vožnja na niskim brojevima okretaja kod konvencionalnih benzinaca i dizelaša često se preporučuju kao trik za učinkovitu vožnju. Međutim, treba imati na umu da takva praksa može oštetiti motor, ako je koristite stalno i u svim uvjetima vožnje.
U brojnim modernim modelima auta računalo putem indikatora izmjene brzine daje vozaču signal kada je najoptimalnije izvršiti izmjenu u višu brzinu, a taj je indikator ugrađen prije svega, kako bi se poboljšala ušteda goriva, ali i ponekad kako bi se modeli proizvođača uskladili sa strožim propisima protiv emisija.
Za optimalnu vožnju treba uzeti u obzir dva vrlo važna aspekta: prvi je da svaki tip motora isporučuje svoju minimalnu i maksimalnu snagu pri različitom broju okretaja u usporedbi s ostalima. To je ono što se naziva krivuljom snage i neophodno je znati da se ne ide preko, ili ispod nje.
Drugo, morate uzeti u obzir temperaturu i trajanje putovanja. Svaki motor treba optimalnu radnu temperaturu. Općenito, sve dok motor ne postigne optimalnu temperaturu, ulje se neće pravilno širiti krugom motora, tako da bi vožnja pri visokim okretajima i prisiljavanje motora na rad pri visokim okretajima mogla uzrokovati kvar.
Ako su pak udaljenosti kratke, trošenje dijelova bloka motora će se ubrzati. Ovo posebno vrijedi za moderne dizelaše s turbinom. Ako vozite s visokim brojem okretaja, povećat ćete potrošnju i emisiju štetnih plinova, automobil će emitirati više buke i temperatura motora će porasti.
S druge strane, ako vozite na niskim brojevima okretaja motora kako biste uštedjeli gorivo, to također može biti štetno. Motoru će trebati više vremena da postigne svoju optimalnu temperaturu, što će povećati potrošnju forsiranjem mehanike. Također ćete primijetiti da auto radi grublje u praznim hodu.
Postoji još jedna negativna posljedica vožnje na niskom broju okretaja motora: sadašnji automobili imaju filtar čestica za smanjenje emisija i mogu se začepiti zbog stvorenog otpada. Ne samo filteri čestica, već i sonde, senzori, mjerači protoka i drugi elementi koji djeluju u ovom sustavu zadržavanja otpadnih čestica.
Zato je potrebno voziti na niskim brojevima okretaja motora samo nakon kretanja kad vozite prve kilometre dok se motor ne zagrije, kako ga ne biste forsirali, ili kada vozite po ravnici ili nizbrdici.
Treba imati na umu: teretom ili većim brojem putnika opterećen automobil posebno na uzbrdici također traži više okretaja - obično preko 2500/min kod benzinaca i 1500/min kod dizelaša.
Na koncu, samo u optimalnom području rada motor daje najbolje performanse i najmanje troši. Tada su opterećenjam manja, podmazivanje je idealno kao i hlađenje. Dakle najbolje je (kako na previsokim) ne voziti na preniskim brojevima okretaja jer bi na kraju takva "učinkovita" vožnja dugoročno mogla uzrokovati kvar.