Spadate li i vi u onu, ne tako malu skupinu vozača koja je u stalnom konfliktu s brisačima na svojem automobilu, i to ma koliko im često mijenjali metlice, i bez obzira koliko skupe one bile? Svaka jača kiša stvara vam ozbiljnije probleme s vidljivošću, a jednako kao i vodu, s vjetrobranskog stakla teško uspijevate potpuno ukloniti i prašinu, mušice i druge nečistoće? Možda je vrijeme da se u potrazi za odgovarajućim rješenjem prestanete slijepo držati brisača te se fokusirate na staklo. Za dvadesetak minuta i 125 kuna, koliko stoji jedan tretman nano-premazom, svi vaši problemi te vrste mogli bi postati prošlost.
POGLEDAJTE FOTOGALERIJU KLIKOM NA SLIKU
- Nano-premaz stvara nevidljivi zaštitni sloj silicij-dioksida, dakle tekućeg stakla, koji osim što štiti od prljavštine, lijepljenja kukaca i izmeta ptica, odbija vodu sa stakla i tako štedi metlice brisača, objašnjava Mislav Kurtela iz tvrtke Laus International, koja koristi premaz So Clear američke tvrtke NCH. U praksi, sve navedeno znači da o ovakvom premazu vrijedi razmisliti čak i ako nemate baš nikakvih problema s brisačima ili odvođenjem viška tekućine s vjetrobrana, jer pruža doista pregledniju i sigurniju vožnju.
Nanošenjem zaštite nano-čestice stvaraju efekt koji odbija i kapi kiše i prljavštinu, pa već pri brzinama od 70 km/h i više, brisače praktički više uopće nije potrebno uključivati. Nadalje, zahvaljujući nano-tehnologiji noćna vožnja je bitno ugodnija, jer se svjetlo na vjetrobranskom staklu više ne lomi tako da stvara neugodna zasljepljenja. Uz to, zimi se pri niskim temperaturama vjetrobransko staklo neće zamrznuti kao ono bez zaštite, a i nakupljeni led čisti se mnogo jednostavnije i brže.
Na pitanje mogu li nano-čestice oštetiti brisače ili staklo, odgovor je negativan, a ne skidaju se ni u ručnoj ni u automatskoj praonici, kao ni uz pomoć visokotlačnih čistača. Ukratko, nakon nanošenja na staklo, svoju će punu funkciju zajamčeno zadržati sljedećih osam mjeseci.
Sam postupak premazivanja traje pola sata, pri čemu je staklo najvažnije temeljito očistiti i osušiti. Nikakvih posebnih ograničenja pritom zapravo nema, osim što treba voditi računa da auto prije dolaska na tretman ne vozite u autopraonicu, jer bi se u tom slučaju moglo dogoditi da na njemu ostanu tragovi voska, a tad stvar neće funkcionirati kako treba.
Nakon čišćenja i odmašćivanja stakla (u Lausu to rade Arfom i Betacleanom 3350), majstori koriste poseban aplikator s krilcima i integriranom ampulom koja sadrži dovoljnu količinu sredstva za prekrivanje stakla površine 1,5 četvornih metara. Ampula se otvara pritiskanjem krilaca, nakon čega tekućina iscuri u jastučić pomoću kojeg se nanosi na staklo. Svu raspoloživu tekućinu potrebno je potrošiti odmah, nakon čega staklo treba obrisati čistim i suhim papirnatim ručnikom. Budući da je postupak jednostavan, možete ga obaviti i sami, no za svaki slučaj nije loše savjetovati da vam bar prvi premaz obave stručnjaci.
Nakon premazivanja razlika u odnosu na staro vidljiva je odmah, no puni efekt premaza do izražaja dolazi nakon 24 sata. A potom ćete, najmanje osam mjeseci (uz prosječno prijeđenih 15.000 km godišnje), imati sasvim drugačiji pogled na cestu od onoga na koji ste navikli.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....