Mala lampica upozorenja, obično žute boje i u obliku motora, pokazuje da je elektronički sustav automobila otkrio grešku koju je potrebno pregledati. Svjetlo upozorenja ostaje upaljeno kada se aktivira paljenje i gasi se prilikom pokretanja.
A ako to nije slučaj ili se upali tijekom vožnje, morate brzo otići u radionicu kako biste što prije ispitali uzrok kvara i izbjegli daljnje probleme. I budite oprezni, jer ako tijekom tehničkog pregleda lampica zasvijetli uz upaljen motor, automobil neće moći proći tehnički pregled dok se ne otkloni uzrok kvara.
Uzroci koji uzrokuju mehaničku uzbunu mogu biti vrlo različiti, no uvijek se preporučuje hitan odlazak u radionicu. Svi oni utječu na važne komponente motora, koje se u kratkom vremenu mogu oštetiti ili uzrokovati puno ozbiljnije kvarove. Također ugrožavaju sigurnost vozila.
Razlozi zbog kojih se pali ‘check engine‘ lampica:
- Motor općenito ne radi ispravno - nešto je pošlo po zlu i elektronički sustav je detektirao prekomjernu potrošnju (goriva ili ulja), višak dima (loše izgaranje) ili nenormalnu radnu temperaturu (kvar rashladnog sustava).
- Neispravno napajanje - pumpa za gorivo ili mlaznice su u kvaru, prljave su ili u lošem stanju, što uzrokuje pad snage ili trzaje pri ubrzavanju.
- Kvar turbine (ako postoji) - sustav koji služi za poboljšanje odziva i povećanje snage ne radi kako bi trebao jer su mu neki dijelovi oštećeni ili zato što nije dobro ohlađen.
- Kvar u električnom sustavu - kabeli, priključci i svjećice mogu generirati pogrešku koju registrira upravljačka jedinica i također utjecati na druge komponente motora i njihov ispravan rad.
- Neispravni grijači - u dizelskim motorima cilindri moraju postići određenu temperaturu kako bi se pokrenuli. Za to imaju ove posebne svjećice koje se kvare korištenjem.
- Pokvaren mjerač protoka - to je senzor koji kalibrira količinu zraka koja ulazi u cilindre i mjeri njegovu temperaturu. Dakle, elektroničko ubrizgavanje precizno opskrbljuje potrebno gorivo u svakom trenutku.
- Motor se ne okreće dobro - neki pokretni dijelovi kao što su radilica ili bregaste osovine nisu podešeni, utječu na opću ravnotežu i uzrokuju buku, vibracije i nepravilan rad mehanike koji, ako se ne riješe, mogu uništiti motor.
- Kvar u lambda sondi - to je senzor koji mjeri plinove u ispuhu i dozira količinu goriva potrebnu za izgaranje.
- EGR ventil - služi za recikliranje ispušnih plinova, njihovo ponovno korištenje u izgaranju za smanjenje emisija, a ako zakaže, povećat će potrošnju i smanjiti snagu motora.
- Oštećen katalizator - korištenje utjecati na katalizator koji je odgovoran za sprječavanje prekomjernih štetnih emisija u atmosferu. A ako se pokvari, također će utjecati na performanse motora i stvarati neuobičajenu buku i vibracije tijekom vožnje.