SAVJETNIK AUTO KLUBA

Zima je tu i bitno je da vam je u autu toplo: 8 razloga zašto vam grijanje ne radi ispravno

Neispravan ili pokvaren termostat je najčešći uzrok slabijeg grijanja vašeg automobila

Grijanje u automobilu (ilustracija)

 Profimedia

Kako ljeto pređe u jesen i potom u zimu, većina vozača nije previše zabrinuta za grijanje u automobilu. Radilo je prošle godine, i godinu prije toga, zašto ne bi radilo ove godine? Pa, auto ponekad iznenadi i pogodite što, vaše grijanje više ne radi kako treba.

Sada je savršeno vrijeme da saznate što može poći po zlu. The Drive je otkrio glavne razloge zašto grijanje u vašem automobilu možda ne radi kako bi trebalo, i savjete kako ga popraviti.

Neispravan termostat

Neispravan ili pokvaren termostat je najčešći uzrok slabijeg grijanja vašeg automobila. Zaglavljen ili otvoren, ne samo da može uzrokovati probleme s toplinom, već i sa sustavom hlađenja vašeg motora. Jedno postaje pitanje udobnosti, drugo postaje pitanje sigurnosti vašeg vozila.

image

Pokvareni termostat

YouTube Screenshot

Niska razina antifriza/rashladne tekućine

Drugi najčešći problem je niska razina antifriza ili rashladne tekućine. Kada vam razina rashladne tekućine/antifriza padne, vruća tekućina ne može doći do jezgre grijača i stoga vaša kabina ostaje hladna. To se može dogoditi ako motor radi previše i pregrije se ili ako nije pravilno napunjen.

image

Točennje rashladne tekućine

Web Screenshot

Neispravan ventilator grijača

Iako možete dobiti vruću rashladnu tekućinu u jezgru grijača, ventilator grijača, dio koji zapravo otpuhuje toplinu u kabinu, on se može pokvariti ili pretrpjeti kratki spoj.

Neispravan otpornik motora ventilatora

Ako je otpornik motora puhala pokvaren, možda ćete imati problema s postavljanjem brzine ventilatora ili uopće s dovodom zraka.

Začepljena jezgra grijača

Pojavljuju se rjeđe od gore navedenih problema, no krhotine i čestice koje dospijevaju u rashladni sustav mogu začepiti jezgru vašeg grijača. To se može dogoditi kada radijator zahrđa iznutra ili ako krhotine prodru kroz radijator i zaglave se u jezgri grijača. U svakom slučaju, planirate obnoviti jezgru grijača ili je odmah zamijeniti.

Hladnjak iz kojeg curi

image

Pokvareni međuhladnjak

Web Screenshot

Hladnjak koji curi mogao bi spriječiti rashladnu tekućinu da dopre do jezgre grijača i u najgorem slučaju oštetiti vaš motor.

Neispravne HVAC kontrole

image

Kontrole klimatizacije

Profimedia

Jednostavno rečeno, tipke, gumbi ili zasloni osjetljivi na dodir s povratnom opcijom vašeg automobila možda ne pokreću sustav grijanja. Kratki spojevi, pokvareni brojčanici i loši zasloni osjetljivi na dodir mogu dovesti do kvarova koji sprječavaju rad grijača.

Neispravno ožičenje ili pregorjeli osigurači

image

Neispravno ožičenje

Web Screenshot

Slično vašim pokvarenim kontrolama HVAC-a, ožičenje vašeg automobila moglo bi biti prekinuto ili imati kratki spoj. To bi značilo da se grijanje ne aktivira kada mu vozač naredi.

Kako popraviti pokvareni termostat?

  • Ostavite automobil da se ohladi 15 do 20 minuta.
  • Pronađite termostat. Nalazit će se u podnožju radijatora, između jezgre i glavnog crijeva.
  • Skinite poklopac hladnjaka.
  • Za bolji razmak, podignite prednji kraj vozila.
  • Stavite kantu ispod hladnjaka i ispustite rashladnu tekućinu.
  • Uklonite i zamijenite termostat.
  • Ponovno spojite crijevo na hladnjak.
  • Dodajte rashladnu tekućinu i vratite čep na spremnik.
  • Spustite auto.
  • Pokrenite motor.
  • Pričekajte da vidite hoće li se uključiti grijanje.
  • Odvezite se na probnu vožnju.
  • Provjerite da razina rashladne tekućine nije pala.
  • Ako je, dopunite ga po potrebi.

Kako dopuniti antifriz u hladnjak?

Drugi najčešći krivac je da vaš automobil ima nizak nivo antifriza ili rashladne tekućine. Srećom, popravak oduzima mnogo manje vremena od zamjene termostata. Sve što trebate je lijevak i nova rashladna tekućina.

  • Nakon što ste pustili da se automobil ohladi, skinite poklopac hladnjaka i stavite lijevak u otvor.
  • Ulijte novu rashladnu tekućinu dok se spremnik ne napuni. Možda ćete trebati uhvatiti glavno crijevo rashladne tekućine i fizički pumpati rashladnu tekućinu.
  • Vratite poklopac hladnjaka.
  • Upalite auto i provjerite grije li.
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 15:00