Kako ljeto pređe u jesen i potom u zimu, većina vozača nije previše zabrinuta za grijanje u automobilu. Radilo je prošle godine, i godinu prije toga, zašto ne bi radilo ove godine? Pa, auto ponekad iznenadi i pogodite što, vaše grijanje više ne radi kako treba.
Sada je savršeno vrijeme da saznate što može poći po zlu. The Drive je otkrio glavne razloge zašto grijanje u vašem automobilu možda ne radi kako bi trebalo, i savjete kako ga popraviti.
Neispravan termostat
Neispravan ili pokvaren termostat je najčešći uzrok slabijeg grijanja vašeg automobila. Zaglavljen ili otvoren, ne samo da može uzrokovati probleme s toplinom, već i sa sustavom hlađenja vašeg motora. Jedno postaje pitanje udobnosti, drugo postaje pitanje sigurnosti vašeg vozila.
Niska razina antifriza/rashladne tekućine
Drugi najčešći problem je niska razina antifriza ili rashladne tekućine. Kada vam razina rashladne tekućine/antifriza padne, vruća tekućina ne može doći do jezgre grijača i stoga vaša kabina ostaje hladna. To se može dogoditi ako motor radi previše i pregrije se ili ako nije pravilno napunjen.
Neispravan ventilator grijača
Iako možete dobiti vruću rashladnu tekućinu u jezgru grijača, ventilator grijača, dio koji zapravo otpuhuje toplinu u kabinu, on se može pokvariti ili pretrpjeti kratki spoj.
Neispravan otpornik motora ventilatora
Ako je otpornik motora puhala pokvaren, možda ćete imati problema s postavljanjem brzine ventilatora ili uopće s dovodom zraka.
Začepljena jezgra grijača
Pojavljuju se rjeđe od gore navedenih problema, no krhotine i čestice koje dospijevaju u rashladni sustav mogu začepiti jezgru vašeg grijača. To se može dogoditi kada radijator zahrđa iznutra ili ako krhotine prodru kroz radijator i zaglave se u jezgri grijača. U svakom slučaju, planirate obnoviti jezgru grijača ili je odmah zamijeniti.
Hladnjak iz kojeg curi
Hladnjak koji curi mogao bi spriječiti rashladnu tekućinu da dopre do jezgre grijača i u najgorem slučaju oštetiti vaš motor.
Neispravne HVAC kontrole
Jednostavno rečeno, tipke, gumbi ili zasloni osjetljivi na dodir s povratnom opcijom vašeg automobila možda ne pokreću sustav grijanja. Kratki spojevi, pokvareni brojčanici i loši zasloni osjetljivi na dodir mogu dovesti do kvarova koji sprječavaju rad grijača.
Neispravno ožičenje ili pregorjeli osigurači
Slično vašim pokvarenim kontrolama HVAC-a, ožičenje vašeg automobila moglo bi biti prekinuto ili imati kratki spoj. To bi značilo da se grijanje ne aktivira kada mu vozač naredi.
Kako popraviti pokvareni termostat?
- Ostavite automobil da se ohladi 15 do 20 minuta.
- Pronađite termostat. Nalazit će se u podnožju radijatora, između jezgre i glavnog crijeva.
- Skinite poklopac hladnjaka.
- Za bolji razmak, podignite prednji kraj vozila.
- Stavite kantu ispod hladnjaka i ispustite rashladnu tekućinu.
- Uklonite i zamijenite termostat.
- Ponovno spojite crijevo na hladnjak.
- Dodajte rashladnu tekućinu i vratite čep na spremnik.
- Spustite auto.
- Pokrenite motor.
- Pričekajte da vidite hoće li se uključiti grijanje.
- Odvezite se na probnu vožnju.
- Provjerite da razina rashladne tekućine nije pala.
- Ako je, dopunite ga po potrebi.
Kako dopuniti antifriz u hladnjak?
Drugi najčešći krivac je da vaš automobil ima nizak nivo antifriza ili rashladne tekućine. Srećom, popravak oduzima mnogo manje vremena od zamjene termostata. Sve što trebate je lijevak i nova rashladna tekućina.
- Nakon što ste pustili da se automobil ohladi, skinite poklopac hladnjaka i stavite lijevak u otvor.
- Ulijte novu rashladnu tekućinu dok se spremnik ne napuni. Možda ćete trebati uhvatiti glavno crijevo rashladne tekućine i fizički pumpati rashladnu tekućinu.
- Vratite poklopac hladnjaka.
- Upalite auto i provjerite grije li.