ECOBOOST

TEST Ford Focus 1.6: Odlično povuće i na niskim okretajima poput dizelaša

Snažniji od dva dostupna 1,6-litrena Ecoboosta razvija 182 KS i 240 Nm dostupnih od 1600 o/min

Najočekivaniji kompakt godine, treća generacija Fordova Focusa, odnedavno je dostupan i na hrvatskom tržištu, a u borbu za kupce najljućih konkurenata poput VW Golfa ili Opela Astre kreće s najmodernijim spojem dizajna, tehnologije i motora. Među njima je i Fordov novorazvijeni Ecoboost 1,6-litreni turbobenzinac koji je dostupan u dvije izvedbe, sa 150 i 182 KS, te se u oba slučaja serijski isporučuje sa šesterobrzinskim ručnim mjenjačem.

Dizajn novog Focusa, a posebice testirane hatchback izvedbe, izgleda puno skladnije i zanimljivije uživo nego na fotografijama. Novooblikovani interijer, koji se prvotno može doimati suviše kompliciranim, zapravo je intuitivan, domišljat i vrhunski izrađen. U novome modelu putnici straga puno udobnije putuju, a osim povećanja prostora za koljena i glavu, sam naslon sjedala nalazi se pod ugodnijim kutem. Prtljažnik od 363 litre ubraja se među veće u klasi.

Izvrstan turbobenzinac

Snažnija verzija novog Ecoboost motora razvija 182 KS i 240 Nm. S obzirom na to da je okretni moment raspoloživ u rasponu od samo 1600 pa sve do 5000 o/min, elastičnost turbobenzinca uistinu je impresivna. Moguće ga je voziti gotovo poput dizelaša pri nižim okretajima te na raspolaganju imati uvjerljiva ubrzanja već od samo 1500 o/min, a kad poželite, dostupne su i “sportske” performanse. Užitku u vožnji pridonosi i mjenjač koji ima ugodno precizne i vrlo brze hodove. Četverocilindraš je pritom u cijelom rasponu okretaja prvoklasno uglađen, a potrošnja goriva pohvalna s obzirom na to da se radi o benzincu nemale snage. Gradska potrošnja, primjerice, tek je koji decilitar viša od deklariranih 7,7 l/100 km.

Vrlo dobar kompromis

Uz tradicionalno prvoklasne vozne osobine, kod novog Focusa jednako je važan prioritet i udobnost u vožnji. Bolji kompromis između te dvije inače teško uskladive osobine postignut je s velikim uspjehom pa novi model još uvjerljivije igra ulogu vrlo udobnog i tihog obiteljskog hatchbacka u jednom te iznimno zabavnog “vozačkog” automobila u drugom trenutku.

Novi Ford Focus pokretan Ecoboostom sa 182 KS i opremljen za ovaj motor jedinim dostupnim Titanium paketom opreme stoji 24.450 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 17:34