KOREJSKI KOMPAKT

TEST: KIA C'EED CRDi Odlična kombinacija dizelaša i automatike

Obnovljeni Cee'd najupečatljiviji je u statusnom paketu bogate opreme i s dizelašem
 FOTO: Željko Puhovski

Kia Cee'd je najprodavaniji auto kompaktne klase privatnim kupcima u Hrvatskoj u prošloj godini. Velik je to rezultat u zemlji u kojoj njemački auti uživaju status božanstva, tim više što Kia nije više jeftina kao nekoć. Atraktivnom Cee'du, koji straga i dalje ponosno pokazuje naljepnicu sa 7-godišnjim jamstvom, međutim, odnedavno puše novi vjetar u leđa, dolaskom u detaljima dodatno uljepšane, ali tehnološki značajno unaprijeđene izvedbe.

POGLEDAJE FOTOGALERIJU

Osim vanjštine, blago je dotjerana i jedna od također najprivlačnijih i najprostranijih unutrašnjosti u ovoj klasi, gdje u najskupljem paketu EX Style i dalje sve pršti od obilja opreme i tipki te bliješti od kromiranih i lakiranih površina, djelomice čak i kožnih. Dojam je svakako prestižan, a umanjuje ga jedino skroman info zaslon, koji ima i funkciju ekrana parkirne kamere, poneka jednostavnija plastična površina te nedostatak najmodernijih sigurnosnih uređaja u serijskoj opremi. Poput, primjerice, upozorenja na promjenu trake...

Osjetno bolja je, međutim, zvučna izolacija, pa inače u startu dosta grub i bučan 1,6-litreni dizelski motor u unutrašnjosti sad smirenije i ugodno brundavo prede, čak i na visokim brzinama Upravo je sklop motora i mjenjača najzanimljivija novost. Snažnija verzija 1,6-litrenog dizelaša dobila je, naime, novu turbinu i osnažena je s prijašnjih 128 KS na 136 KS, a još je zanimljivije da je taj motor moguće kombinirati i s novim automatskim mjenjačem sa 7 stupnjeva i dvije spojke (DCT). Sa čak 300 Nm okretnog momenta (s ručnim mjenjačem 280 Nm) pruža potpuniji osjećaj snage i bolje iskoristivosti potencijala motora, premda su performanse skoro iste kao u izvedbi s ručnim mjenjačem. Krajnja brzina, naime, neznatno je veća, a startno ubrzanje mrvu slabije, a vrlo slična je i potrošnja, od oko 6,5 litara. Najveći dobitak je u lakoći vožnje, posebice gradom, te često puta dojmljivoj snazi međuubrzanja, naročito na otvorenoj cesti.

Mjenjač u mirnoj vožnji prebacuje putrasto mekano, a pri jačem tempu mahom reagira sportski brzo i odlučno, uz prebačaje koji se samo ponekad mogu blago osjetiti. Krilcima iza upravljača ili lijepo oblikovanom ručicom moguće je i ručno šaltati, što dodatno poboljšava osjećaj žustrine i vožnji daje sportskiji dojam, tim više što mjenjač, začudo, nema klasični sportski program kasnijeg šaltanja i duljeg držanja okretaja u gornjoj zoni. No, na raspolaganju su tri razine tvrdoće električnog servoupravljača, premda on ipak i dalje ostaje pomalo umjetan.

Dorade su napravljene i na podvozju, pa je tako prednji ovjes dobio jači stabilizator, kako bi se smanjio osjećaj težine prednjeg dijela, a povećala kompaktnost. Cee'd je sad precizniji i sigurniji u nizanju zavoja, premda je ovjes (ponekad diskretno lupkav na lošoj cesti), i dalje ugođen u prvom redu na smireniji pristup i udobnost vožnje. A kupcima Cee'da to je i najvažnije. Na koncu, šteta što se odličan automatski mjenjač, koji gotovo može stati uz rame s etabliranim DSG, nudi samo uz najjači dizelaš od 136 KS. No, dostupan je i uz skromniju opremu LX Champion, po nešto povoljnijih 161.560 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 13:52