Ford Focus poznajemo već 25 godina, a kao nasljednik Escorta do danas si je napravio lijepu karijeru. O široko prihvaćenom kompaktu iz njekačkog "trolista Golf, Focus, Astra" stoga ne treba trošiti previše riječi već ćemo se osvrnuti na aktualan model koji je ujedno i četvrta generacija na tržištu (od 2018.). Lani je Focus u salone stigao u osvježenom izdanju, kako vanjskog izgleda, tako i unutrašnjosti te tehnologije.
Ovo je pet stvari koje izdvajamo kod novog Focusa koji je na test stigao sa zanimljivim paketom Active koji ga pretvara u kompaktni crossover.
Izgled
Uža diodna svjetla najveća su novost kao i poklopac motora s koji više nema zaštitni znak Forda, koji je sada smješten u sredini maske hladnjaka. U off-road izdanju Active nosi vertikalnu rešetku i veće otvore zraka, da što više podsjeća na SUV. Dobrih 16,5 centimetara od tla udaljen Active model serijski dolazi s plastičnom zaštitom karoserije, zaključavanjem mjenjača i off-road programima rada (Slippery i Trail), a krovni nosači, specifična maska hladnjaka i naplaci od 17 cola također su dio opreme Active.
Unutrašnjost
U unutrašnjosti umjesto skromnijeg dosadašnjeg na dodir osjetljivog ekrana od 20 centimetara, na vrh središnjeg grebena sada je ugrađen ekran od čak 33 centimetra, s posljednjom generacijom Fordovog operativnog sustava Sync 4, uvedenog s električnim Mustangom Mach-E.
Neusporedivo je brži, pregledniji i jednostavniji za korištenje, a većina stvari rješava se u dva-tri dodira, uključujući i na ekran prebačeno podešavanje ventilacije i grijanja sjedala. Sada više nema više hrpe klasičnih prekidača, ali ni rotirajućeg izbornika. Ostalo je sve po starom. U prijevodu, i dalje se sjedi ugodno, baš kako treba, upravljač sjajno leži u rukama, a ergonomija je sjajna.
Pogon
U ponudi su redom provjereni benzinci i dizelaši - od osnovnog 1,0-litrenog trocilindarskog turbobenzinca sa 100, 125 ili 155 KS, preko 1,5-litrenog dizelaša s 95 ili 120 KS do vrhunskog 2,3-litrenog turbobenzinca s 280 KS, u Focusu ST. Jedino što je 1.0 EcoBoost sad elektrificiran, odnosno pretvoren u blagi hibrid.
Dodavanje integriranog elektropokretača-generatora nije nimalo naštetilo jednom od još uvijek najboljih motora današnjice - poznatom 1,0-litrenom turbobenzincu EcoBoost sa 125 KS. I dalje pršti od snage i umjereno troši, čak i u povišenom izdanju dotjeranog Focusa.
Dojam vožnje
Nema više ni najmanje turborupe, odnosno na dodavanje gasa reagira bez odgode i skladnije razvija snagu – 170 Nm već pri 1400 okretaja, što u overboostu kratkotrajno raste na 200 Nm. Stoga ne čudi što se sasvim lijepo nosi s ne pretjerano teškim Focusom (1387 kg) i za 10,2 sekunde stiže do stotke, dok na autocesti uz malo strpljenja stigne do sjajnih 195 km/h.
Kao i dosad, potrošnja ostaje u pristojnim okvirima, u prosjeku na 7,2 litre (otvorena cesta oko 6 litara, grad oko 8). Nije loše s obzirom na 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom Powershift... Još uvijek, dakle, s jednim spremnikom od 52 litre prelazi 720 kilometara.
Kao i dosad, Focus se sjajno vozi - s puno osjećaja na upravljaču i bez pretjerane sklonosti podupravljanju, čak i u off-road izdanju Active, od standardnog sprijeda višem 3, a straga 3,4 centimetra. Stoga se bez straha penje po rubnjacima i silazi na makadam, jer je od tla udaljen 16,3 centimetra.
Uz tri uobičajena (Normal, Sport i Eco) raspolaže i dodatnim programima rada za snijeg i led (Slippery), odnosno rasuti teren (Trail) te zaključavanjem mjenjača u prvom i drugom stupnju prijenosa za off-road (L kao Low). I pritom, premda je podešen tvrđe od običnog Focusa nije neudoban, dijelom i zahvaljujući gumama 215/55 R 17.
Oprema
Od redizajna Focus raspolaže i svim aktualnim sigurnosnim sustavima: za izbjegavanje sudara i otkrivanje pješaka, sustav aktivnog kočenja, rano upozorenje za ispuštanje zraka u gumama, sustav nadzora mrtvog kuta i sustav za održavanje trake samo su dio sigurnosne opreme koju pruža novi Focus. Sustav pomoći na raskrižju otkriva nadolazeća vozila i aktivira kočnice ako pokušavate zapriječiti put nadolazećem vozilu. Deaktivira se automatski iznad 30 km/h ili ručno.
Troškovi
Focus 1.0 (125 KS) s osnovnom opremom Connected stoji 21.330 eura, a s atraktivnijim i svestranijim off-road paketom Active te blagohibridnim 1.0 mHEV (125 KS) 26.152 eura. Za tih dodatnih 4480 eura dobivate podignutu karoseriju, plastične štitnike, ali i automatizirani mjenjač sa 7 stupnjeva prijenosa, koji sam po sebi vrijedi oko 2000 eura.
Focus 1.0 mHEV
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 12 ventila, blagi hibrid (48V)
Cilindri/obujam 3/999 ccm
Snaga92 kW/125 KS pri 6000 o/min
Okr. moment170 Nm pri 1400-4500 o/min
Pogonna prednje kotače
Mjenjačautomatski, 7 stupnjeva
Dimenzije440 x 184 x 150 cm
Osovinski razmak270 cm
Prtljažnik392-1354 litre
Gume215/55 R17, Continental EcoContact 6
Težina1387 kg
Jamstvo5 godina/150.000 km
Mjerenja
Najveća brzina195 km/h
0-100 km/h10,2 sekunde
Potrošnja7,2 l/100 km
Cijena 26.152 eura
S doplatama 26.558 eura
SERIJSKA OPREMA - aut. dvozonska klima • diodna svjetla • el. stakla sprijeda i straga • el podesivi, grijani i sklopivi retrovizori • radio + bluetooth + navigacija • tempomat • senzori za parkiranje sprijeda i straga • pametni ključ • središnji naslon za ruku • kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača • asimetrično preklopiva stražnja klupa (60:40) • aut. zadržavanje prometnog traka • aut. kočenje u nuždi • krovni nosači • aluminijski naplaci (17 cola)...
DOPLATE - grijani vjetrobran, prednja sjedala i upravljač • zatamnjena stražnja stakla • kamera za vožnju unatrag