Globalno najprodavaniji Volkswagenov model nije više Golf, nije niti Passat, već je to postao - Tiguan. Činjenica je to koja jasno pokazuje trendove koje diktiraju tržišta u cijelom svijetu i koja je pred Volkswagenove inženjere postavila odgovoran posao.
Na prezentaciji u zaleđu Azurne obale izvezli smo novi Tiguan na cestu u gotovo svim verzijama motora, ali uvijek u najskupljoj opremi R-Line koja najbolje reflektira brojne novosti novog modela i možemo mirne duše reći da je Tiguan postao ne samo vizualno privlačniji i moderniji, već i tehnološki i vozački kudikamo napredniji i bolji nego što je bio.
A i dosad je predstavljao vrh klase kompaktnih SUV automobila.
Tiguan je izvana sada u cjelini i detaljima, među kojima se ističu perfektna LED matrična svjetla tehnologije preuzete iz Touarega s ukupno 38.400 multipiksela, približen novoj generaciji Volkswagenovih modela.
Mekanijih je linija i osjetno bolje aerodinamike (0,28), a iznutra donosi potpuno novu, potpuno suvremenu atmosferu uvelike temeljenu na digitalnim tehnologijama.
Veliki dodirni zasloni puni informacija i sada na novoj operativnoj platformi MIB4 s funkcijama ChatGPT i glasovnim asistentom IDA čija veličina seže do 15 inča, ručica perfektnog automatskog mjenjača DSG prebačena uz volan kao u električnim ID modelima (ručnih mjenjača više nema), virtualni instrumenti potpuno nove, šarenije grafike i višefunkcionalni okrugli kontroler na središnjem grebenu (glasnoća HiFi sustava, odabir profila rada motora...) osnova je na kojoj se gradi dojam automobila modernog doba u kojem su fizički prekidači svedeni na minimum, ali u kojem nisu zaboravljeni temelji, poput čvrste i kvalitetne izrade, tipične za Volkswagen te prostranosti koja i straga nudi obiteljski komfor.
U karoseriji duljoj tri centimetra (4,54 metra) našlo se mjesta i za 37 litara veći prtljažnik, ukupnog obujma 652 litre. U bogatijoj serijskoj opremi ističe se širok asortiman sigurnosnih asistenata, a jedna od opcija jednako tako većeg izbora dodatne opreme jest automatsko samostalno daljinsko parkiranje putem mobitela.
Tiguan je postao bolji i u vozačkom smislu.
Bez obzira na verziju, na volanu ne ostavlja dojam mase ni gabarita, podatan je i lako se i opušteno vozi gotovo poput običnog automobila, a ostaje stabilan i čvrsto na cesti i kada se zavoji malo jače zarežu.
Multilink shema ovjesa straga, adaptivna amortizacija s više profila rada i novim samoprilagodljivim dvostupanjskim amortizerima dobro neutraliziraju povišeno težište i Tiguan i na ovom polju diže letvicu i dodatno cementira poziciju u vrhu klase.
Pritom je i paleta motora jedna od najvećih u ovoj klasi: blagohibridni 48V turbobenzinac 1.5 TSI sa 130 i 150 KS, novi plug-in hibrid 1.5 TSI sa 204 i 272 KS s većom baterijom od 19.7 kWh i mogućom električnom autonomijom od 100 kilometara koji nam je na mješovitoj testnoj ruti trošio tek 3,3 litre, klasični turbobenzinac 2.0 TSI sa 204 i 265 KS te turbodizelaš 2.0 TDI sa 150 i 193 KS kojeg se Volkswagen (još) nije odrekao, a trošio nam je 6,3, odnosno 6,6 litara u snažnijoj, te uglađenijoj i tišoj verziji.
Benzinci 2.0 TSI i snažniji dizelaš sa 193 KS serijski dolaze s 4x4 pogonom.
Novi Tiguan dolazi u prodaju početkom travnja, ali već se može naručiti. Benzinci startaju na 35.770 eura, dizelaši na 36.895 eura.