TEST

CHEVROLET ORLANDO 1.4T LTZ Turbo potisak za više užitka u vožnji

Turbobenzinac sa 140 KS pogoni Orlanda uvjerljivije od atmosferskog 1.8 benzinca, a manje troši

Robustan nastup Chevrolet Orlanda u prvi mah teško je spojiti s turbobenzincem 1.4. Koliko god brojao zdravih 140 KS, na prvu se ipak činio pothranjenim za impozantni, na 465 cm razvučeni korejski jednovolumen sa sedam sjedala. No, downsizing pristup već nam je u nekoliko navrata razbio predrasude. Ipak, nismo željeli donositi zaključke na pamet, nego smo nakrcali Orlando s pet osoba i ponekom torbom u prtljažniku.

Premda je podizanje prednjeg poklopca izazvalo smijeh suputnika, jer ispod mjesta ima barem za još jedan motor istih dimenzija, maleni turbobenzinac se solidno nosio s teretom koji je uvelike premašio dvije tone. Naravno, svaki uspon tražio je kazaljku iznad 4000/min, ali motor niti u jednom trenutku nije posustajao. Nije bilo kašljucanja ili stenjanja, a još manje znakova nemoći.

Doduše, takav ritam je ostavio traga na potrošnji koja je dosezala i 12 litara, no konačni prosjek iznosio je 8,8 litara, što je nadmašilo i najoptimističnije prognoze. Na otvorenim pravcima, posebice na autocesti, korisnim se pokazao razvučeni šesti stupanj. Osim što štedi gorivo, smanjenjem okretaja povoljno utječe na udobnost i utišava buku, pa zvuk motora nadglasava zvižduk vjetra. Istodobno, motor je s 200 Nm dovoljno elastičan za vožnju bez učestalog posezanja za ručicom mjenjača.

Novi turbobenzinac tako se pokazuje uvjerljivijim od poznatog atmosferskog 1.8. Manja masa ispod prednjeg poklopca vožnju kroz zavoje čini preciznijom, manje je izraženo i podupravljanje, a uvjerljivija su i ubrzanja (za 0,7 s do 100 km/h). Iako raspolažu istovjetnom snagom, razliku stvara turbopunjač, ali i dodatnih 25 Nm na strani 1.4, na račun čega je u praksi znatno poletniji.

No, na konačan odabir zasigurno će utjecati cijena. S istom opremom LTZ, Orlando 1.8 povoljniji je preko 19.000 kn od istovjetno opremljenog modela 1.4 T. A ta razlika se teško brani ljepšim ponašanjem u vožnji i gotovo litru manjom potrošnjom. U konačnici, najbolji izbor uz Orlando ostaje turbodizelaš 2.0 D sa 163 KS, koji je, doduše, uz opremu LTZ skuplji za još 11.000 kn.

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 4 cil.

Obujam 1362 ccm

Snaga 103 kW/140 KS pri 6000/min

Moment 200 Nm pri 4900/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon prednji

Dimenzije 465x184x163 cm

Osovinski razmak 276 cm

Prtljažnik 89/458/1499 litara

Gume 225/50 R17

Masa/nosivost 1539/640 kg

Brzina 201 km/h

0-100 km/h 11,2 sekundi

Potrošnja 8,8 l/100 km

Cijena 172.300 kn

S doplatama 185.200 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 00:18