TEST

CITROEN DS3 CABRIO 1.6 THP Otvoren pogled u nebo bez propuha

DS3 s platnenim krovom nudi pravu vozačku razonodu, posebno uz žestoki turbobenzinac sa 156 KS
 Željko Puhovski CROPIX

Cabriolet izveden iz najprodavanijeg modela šminkerske linije DS, ovog je ljeta krenuo u pohod prema srcima ljubitelja lifestyle auta, kojih, svima nam je poznato, ima uvijek i svugdje, bila kriza ili ne. No, usprkos tome, ali i početnoj cijeni od sasvim razumnih 129.950 kn (iako se za taj iznos dobiva oprema Chic, koja uključuje sve i svašta, ali ne i klimu) letvica nije podignuta visoko. I usprkos tome što će neki reći da to i nije kabriolet, jer mu čvrste bočne stranice, kad se platneni krov namota (za to je potrebno kratkih 16 sekundi), ostanu na mjestu.

No, iako se ne skida baš potpuno u topless, DS3 Cabrio vozaču i putnicima nudi punovrijedan osjećaj vožnje u kabrioletu. Filozofija kakvu koristi i Fiat 500, poznata pod nazivom Canvas Top, tako ima smisla. Tim više jer prtljažnik nije spremište glomazne krovne konstrukcije, nego je svih 245 litara (čak 100 litara više nego u Peugeotu 208 CC) rezervirano na prihvat stvari. No, tovarenje ograničava nespretan poklopac, koji i posve otvoren prekriva dio ionako malog otvora, pa je uguravanje bilo čega većeg od manje putne torbe nemoguća misija.

Korištenjem platna, ali i jednostavnog mehanizma za pokretanje, omogućeno je skidanje krova i pri brzini do 120 km/h, a pošto nije pretjerano opterećen dodatnim kilogramima (na vagi broji tek 25 kg više od standardnog DS3), maleni Cabrio može ponijeti pet putnika. Barem u teoriji. U praksi straga nema prostora na bacanje, pa će se i djeca posvađati oko toga tko će sjediti u bočnim sjedalima. No, najugodnije je na dva prednja sjedala, dok su stražnja, iako su više nego iskoristiva, ipak tu čisto reda radi.

Naprijed je zbilja raskošno, a sportski profilirana sjedala pritom i izvrsno drže tijelo u zavojima. Dojam podiže i bogata oprema s niz šminkerskih elemenata, pa čitava armatura izgleda kao da je posuđena iz modnog časopisa. No, instrumenti su pregledni, upravljač obložen perforiranom kožom izdašno namjestiv po visini i dubini, a prekidači logično raspoređeni, pa je zadovoljena i praktična strana. Postoji tako dobra podloga za užitak u vožnji, koji je zapravo i najjači adut DS3 Cabrio. Odnosno, barem kad je pokretan s poletnim turbobenzincem 1.6 sa 156 KS, koji na svako dodirivanje papučice gasa odgovara žestokim ubrzanjem.

Pokazuje to i ubrzanje do stotke za svega 7,4 sekunde, a svu tu silinu prati i čvrsta karoserija (još jedan plus koncepcije Canvas Top) te izvrstan ovjes, koji uz kratak međuosovinski razmak od 246 cm DS3 Cabrio čine iznimno upravljivim. Šest stupanjski mjenjač pritom odlučno i precizno gađa stupnjeve, tako da DS3 Cabrio, kao i standardni DS3, može hladno proglasiti vozački najboljim Citroenom. Kad se podvuče crta, najvećim minusom pokazuje se cijena. Želite li, naime, potpuno uživati u Citroenu DS3 Cabrio, pa ciljate na izvedbu Sport Chic 1.6 THP, to ćete zadovoljstvo platiti 169.550 kn. Osjetnih 39.600 kn više nego osnovnu izvedbu 1.2 VTi Chic.

DS3 CABRIO SPORT CHIC

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, atmosferski

Obujam 1998 ccm

Snaga 115 kW/156 KS pri 6000/min

Moment 240 Nm od 1400 do 4000/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon prednji

Dimenzije 395x172x145 cm

Osovinski razmak 246 cm

Prtljažnik 245 litara

Gume 205/45 R17

Masa/nosivost 1156/463 kg

Brzina 212 km/h

0-100 km/h 7,4 sekundi

Potrošnja 7,3 l/100 km

Cijena 169.550 kn

S doplatama 186.524 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 11:15