TEST

CITROËN C-ELYSEE 1.6 HDi Isplati se odabrati dizelaša

Dizelska verzija samo je 5000 kuna skuplja od usporedivog benzinca, a pritom je štedljivija

Sudeći prema ofenzivi limuzinskih oblika u novije vrijeme, čini se da su brojni proizvođači shvatili da je “treći volumen” odličan mamac. Ako usto skriva oko 500 litara iskoristivog prostora u prtljažniku i pristupačan je, sreći obitelji nema kraja. Jedan od zanimljivijih primjeraka te klase je Citroën C-Elysee s 1,6-litrenim dizelašem od 92 KS, tek 5000 kuna skupljim od benzinca istog obujma sličnih performansi, sa 115 KS. To je jedna od najmanjih cjenovnih razlika između benzinca i dizelaša u toj klasi, pa se s obzirom na već otprije poznatu, izrazitu štedljivost dizelskog motora, početno veći ulog brzo vraća.

Uz ne previše truda, na otvorenoj cesti HDi nam je trošio samo 3,6 litara! Gradska je vožnja potrošnju podigla preko 6 l, da bi na kraju u kombinaciji zapisali prosjek od 5,4 litre. Da nije nešto bučnijeg rada, barem u hladna jutra, motor bi dobio odličnu ocjenu. Vožnja je ugodna i zbog činjenice da je 230 Nm najvećeg okretnog momenta na raspolaganju već od niskih okretaja, a kada treba puni potisak, ovaj motor pretjecanja odrađuje vrlo suvereno i glatko.

Mjenjač nešto dužih hodova, s druge strane, možemo ocijeniti tek solidnim. Zato je vožnja udobna zahvaljujući mekom ovjesu i odličnim sjedalima, no ovjes nije primjeren jurcanju zavojima kada dolazi do osjetnijeg naginjanja karoserije. Unutrašnjost djeluje moderno i vrlo je prostrana, a nudi mjesta za četiri odrasla putnika. Plastika kokpita i armature djeluje robusno, no nije nam se baš dopao upravljač s kolom velikih dimenzija koji se podešava samo po visini. Dojam štednji u završnoj izradi i zvučnoj izolaciji donekle popravlja drugi paket opreme Seduction s klima uređajem, četiri zračna jastuka, ABS-om, ESP-om koji pruža sve što prosječan vozač traži. Ipak, najveće vrijednosti ovog auta su uvjerljiv motor skromne potrošnje i povoljna cijena koji kuknjavu zbog manje dobro razrađenih detalja i osrednje ergonomije bacaju u drugi plan.

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbodizelski, 4 cil.

Obujam: 1590 ccm

Snaga: 68 kW/92 KS pri 4000/min

Moment: 230 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije: 443x175x146,5 cm

Osovinski razmak: 265 cm

Prtljažnik: 506 litara

Gume: 185/65 R 15

Težina: 1205 kg

C02 ispuh: 108 g/km

Brzina: 180 km/h

0-100 km/h: 11,2 sekundi

Potrošnja: 5,3 litara

Osnovna cijena 1.6 HDI Seduction 105.900 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 13:29