TEST

CITROËN C-ELYSÉE 1.6 VTi Vrijedan i po svemu solidan

Uz prostranu unutrašnjost, velik prtljažnik, solidan benzinac i cijenu lakše je prihvatiti jeftiniju izradu

Automobilističko sazrijevanje tehnološki manje probirljivih i cestovnom infrastrukturom manjkavih tržišta Srednje i Istočne Europe, a posebice Rusije, Južne Amerike i Sjeverne Afrike, ali jednako tako i sve slabija kupovna moć razvijenog dijela svijeta, donijeli su novi trend: sve veću potražnju za jednostavnijim automobilima, dostupnijima cijenom i troškovima održavanja.

Tome se priklanja i Citroen s klasičnom trovolumenskom limuzinom C-Elysee, izrazito prostranom i udobnom, pozamašnog prtljažnika i pristojne izvedbe. I vrlo važno - financijski dohvatljivom (osnovna 1.2/72 KS stoji 82.900 kn). Namijenjena je kupcima slabije kupovne moći, ali ne prestane li kriza jenjavati, eto C-Elyssea i u Zapadnoj Europi. Blizanac Peugeota 301 robusna je limuzina, postavljena na podnicu odmaknutu od tla 14 centimetara, vrlo solidno opremljena, s dobrim motorima i čvrstim i istovremeno udobnim ovjesom, ali i bez finoće završne izrade na kakvu smo navikli u zapadnoeuropskim autima.

Premda je postavljen na 19 centimetaru produženu i ojačanu platformu manjeg C3, s tragom kotača sprijeda proširenim za 3,5 centimetra, a straga tek za jedan, C-Elysee je nepravedno izričito smjestiti u kategoriju malih limuzina poput Avea ili Rija. Pojavom, koja sprijeda vuče na C4, doima se kao sasvim moguć konkurent i Cruzeu, Fluenceu, Astri Classic III Sedan. Uostalom, i cijena mu je na pola puta između niže i kompaktne klase.

Visokih je i praznih bočnih površina i pomalo neujednačenog stražnjeg dijela, ali to ne znači da se doima jeftinim, posebno u najskupljem paketu Exclusive, u kojem dolazi s aluminijskim naplacima, kromiranim površinama, obojanim svim dijelovima karoserije. S jedne strane tako stoje briljantna prostranost, sjedala koja na pravi način utjelovljuju pojam francuske udobnosti, velik prtljažnik i u srži kompletna oprema paketa Exclusive, koja uključuje i moderne stvarčice poput USB ulaza ili bluetootha.

Zanimljivo, klima je ručna, ali s digitalnim podešavanjem pa uz kromirane ukrase djeluje moderno. Premda nije najpreciznija pri podešavanju. Štedjelo se i na materijalima i izvedbi, a i utovarni rub je neobložen, a stranice prtljažnika presvučene skromnom tkaninom. Jeftina i pomalo gruba je i podna obloga putničkog prostora.

Poput Peugeota 301, niti C-Elysee nema velik izbor motora. Između osnovnog 1,2-litrenog trocilindraša sa 72 KS i snažnijeg četverocilindarskog 1,6-litrenog 16V benzinca sa 115 KS velik je jaz, koji upućuje da je s obzirom na veličinu auta pametnije odabrati veći motor, poznat iz redizajnirane Xsare i prošlog Berlinga. Ovdje je dobio sustav promjenjivog rada ventila (VTi), zahvaljujući kojem bolje vuče kroz širi raspon okretaja i manje troši.

Doduše, to ne znači da je, krene li se u pretjecanje na niskim okretaja, dobio silinu turbomotora, ali vuče sasvim pristojno, čemu pripomaže i mala ukupna težina od 1090 kilograma. Kao i većina atmosferskih motora, da bi iskazao svu živahnost traži više okretaje, a tada pak možete biti vrlo brzi. Doduše, zbog oskudne zvučne izolacije i jeftinijih materijala takva je vožnja dosta bučna, a prosječna potrošnja ostaje uglavnom ispod granice od 8 litara.

Ovjes u osnovi pruža vrlo dobro ležanje, mada se primjećuje da nije najviših standarda. Čitavo podvozje više je podešeno da pruži udobnost i lagodnost krstareće vožnje, posebice na lošim cestama. Krene li se brže na neravnoj cesti, lagan stražnji dio ponekad pokazuje nemiran karakter i kao da se neprestano namješta, što traži blagu korekciju smjera upravljačem. Na poprečnim neravninama ovjes je zapravo tvrđi od očekivanja i čini se kao da će se prije stradati ležeći policajac nego sam ovjes. No, budući da dobar dio udara amortiziraju udobna sjedala, putnici neće prigovarati.

U svakom slučaju, svojom čvrstinom te ugodom u vožnji C-Elysee često nas je podsjetio na duh nekadašnjih automobila "kakve danas više ne proizvode“. Pruža osjećaj trajnosti, a pribroji li se tome izrazita prostranost, velik prtljažnik i cjelovita oprema ugodne unutrašnjosti, čini se da su na broju svi preduvjeti potrebni za ispunjavanje Citroenove misije – o siromašenim kupcima ponuditi obiteljski velik i dovoljno moderan auto po pristupačnoj cijeni, a sebi u vrijeme krize osigurati novi izvor zarade.

Citroën C-Elysée 1.6 VTi Exclusive

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, 4 cil.

Obujam: 1587 ccm

Snaga: 85 kW/115 KS pri 6050/min

Moment: 150 Nm pri 4000/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Gume: 195/55 R 16, Dunlop

Dimenzije: 443x175x146,5 cm

Osovinski razmak: 265 cm

Prtljažnik: 506 litara

Težina/nosivost: 1090/460 kilograma

Najveća brzina: 188 km/h

0-100 km/h: 9,4 sekundi

Najveća brzina 183 km/h

Potrošnja: 8,7/5,1/6,4 litara

Ispuh CO2: 148 g/km

Cijena 106.900 kuna

Cijena s doplatama 113.900 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 17:07