test

Cupra Leon 1.5 EcoTSI: I osnovni model ima sportskog štiha, a opremi ništa važno ne nedostaje

Ulaznica u svijet Cupre postaje povoljnija uvođenjem nove osnovne verzije Leona upakiranog u sportski look

Zagreb, 030323.
Automobil Cupra Leon.

Na valu Formentora kao udarnog modela Cupra danas ostvaruje odlične prodajne rezultate, ali i mijenja tržišnu strategiju kada je u pitanju Leon, ulazna ponuda marke.

Pokazalo se da su motori od 204, 245 i 300 KS za većinu potencijalnih kupaca bili nepotrebno snažni za svakodnevicu, na kraju krajeva i skupi i prodaja Leona je time ostajala ispod planirane crte.

image

Zagreb, 030323.
Automobil Cupra Leon.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

otez koji ga vraća u fokus interesa je nova početna verzija s poznatim korporacijskim turbobenzinskim motorom, briljantnim 1.5 TSI od 150 KS i 250 Nm, najbolje pogođenim motorom ove klase.

Cupra se time priklanja trendu koji prakticira sve više kupaca ove kategorije automobila: žele sportskiji izgled, ali s motorom koji ne pretjeruje skupom tehnologijom i konjima, a time ni cijenom i troškovima održavanja.

image

Zagreb, 030323.
Automobil Cupra Leon.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

Nova ulazna verzija Cupre Leon savršeno se uklapa u takve ideje. Cijenom je Leon postao osjetno dostupniji, decentno tuniranim izgledom nije tako daleko od nabrijanosti snažnijih verzija, a opjevani turbobenzinac izvrsno balansira između dobrih performansi i niske potrošnje, posebno s obzirom na kapacitete koje pokazuje.

Opremljen je i tehnologijom isključivanja drugog i trećeg cilindra u fazi defenzivne i mirne vožnje, što se manifestira samo jedva čujnim, hrapavijim zvukom motora, bez imalo vibracija. No, da se vratimo na estetiku.

image

Zagreb, 030323.
Automobil Cupra Leon.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

Odlična je. Nimalo ekstremna, ali sa blago spuštenim podvozjem, sportskim linijama branika, posebno stražnjeg difuzorskog s čak četiri (lažna) ispušna otvora straga i zanimljivim dizajnom 18-colnih naplataka stvoren je vrlo privlačan vizualni dojam, u koji se uklapa i za mnoge još uvijek pomalo mističan Cuprin logotip.

Turbobenzinac sa 150 KS prava je mjera za sve one kojima su verzije s 200 i i više konja u ovoj klasi auta nepotrebne u svakodnevnom životu, a ipak vole znati da imaju prilično potentan motor pa kad zatre ili požele mogu jače potegnuti. Stotku hvata za malo više od osam sekundi, u pretjecanju od 80 do 120 u četvrtoj brzini treba mu samo šest sekundi, a u konačnici ide do 215 km/h.

image

Zagreb, 030323.
Automobil Cupra Leon.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

Motor radi mekano, na niskim okretajima je vrlo tih, gotovo nečujan, a snagu i moment snažno i glatko, uz dublji zvuk motora, izvlači kroz širok raspon okretaja. Držanjem između 1500 i 5000 okretaja može se biti vrlo brz, posebno u sportskom profilu rada, a preko 5000 okretaja, kada motor izvlači vršne konje, besmisleno ga je gaziti. Precizan mjenjač perfektno sjeda u ruku, volan isto tako, a u sliku auta koji voli zavoje uklapaju se sjedala s finim bočnim držanjem i sportskije ugođeno, blago spušteno podvozje. I dosta jake, izdržljive kočnice.

image

Zagreb, 010323.
Automobil Cupra Leon.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

Pri svemu tome potrošnja je umjerena: u gradskom prometu oko 7,5 litara, na otvorenoj cesti normalnim tempom vrti se oko 5,5 litara, a na autocesti pri 130 km/h troši oko 6,5 litara. Sličan je i prosjek s kojim se može računati, naravno vozi li se normalno i razumno.

Za razliku od vanjštine, unutrašnjost nema toliki odmak od standardnog, Seatovog Leona. Prostrana je, praktična i kvalitetna, vrlo bogato opremljena, a s malo nižom pozicijom sjedenja daje blagu sportsku notu.

image

Zagreb, 010323.
Automobil Cupra Leon.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

Primjedbe? Intuitivnost info zaslona u koji se mora ulaziti i radi podešavanja jačine i smjera puhanja klime, noću neosvijetljene osnovne dodirne kontrole klime i radija smještene ispod info zaslona i nepraktičnost dodirnih tipki svjetala dolje lijevo od volana. Ipak, ovo je Cupra koju bi rado vidjeli u svojoj garaži, baš dobar, zabavan i dovoljno praktičan daily car.

Ukratko

Četverocilindarski turbobenzinac od 150 KS s tehnologijom segmentnog isključivanja dvaju cilindara najbolji je motor ove klase, vrlo ugodan za voziti. I ne troši puno

Leon u Cuprinom aranžmanu košta 1580 eura više od standardne Seatove izvedbe s istim motorom od 150 KS i u najboljoj opremi FR. Glas dajemo Cuprinoj izvedbi...

image

Zagreb, 010323.
Automobil Cupra Leon.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

Sva svjetla imaju LED tehnologiju, a serijska oprema su i sportski 18-colni naplaci Machined i difuzorski stražnji branik. Doduše, s lažnim ispušnim otvorima. Prava cijev je ispod branika

Cupra je kao mlada marka odlično prihvaćena i među hrvatskim kupcima. Prošle godine prodano je 414 primjeraka, najviše Formentora. Pristupačnijom početnom verzijom jače bi mogao krenuti i Leon

Tehnologija opreme prati trendove, iako logika surfanja virtualnim instrumentima i multimedijom traži period prilagodbe. Sjedala su jako dobra, mjenjač perfektno sjeda u ruku

image

Zagreb, 010323.
Automobil Cupra Leon.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

Dizajneri nisu otišli u krajnosti sportskog kiča i izgled je baš dobar, posebno straga. Prtljažnik obujma solidnih 380 litara jednak je kao u običnom Leonu

Sjedi se centimetar-dva niže od prosjeka klase, u modernom i ugodnom kokpitu. Dosta mjesta ima i straga, gdje suputnici imaju vlastitu klimu

image

Zagreb, 010323.
Automobil Cupra Leon.
Foto: Darko Tomas/CROPIX

CROPIX

1.5 ECO TSI

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 4 cilindra

Obujam 1498 ccm

snaga 110 kW/150 KS na 5000/min

Moment 250 Nm na 1500/min

Mjenjač ručni, 6 brzina

Dimenzije 440 x 180 x 144 cm

Osovinski razmak 268 cm

Prtljažnik 380 litara

Gume 225/40 R 18

Masa 1390 kg

MJERENJA

Najveća brzina 214 km/h

0-100 km/h 8,4 sekundi

Potrošnja 6,9 l/100 km

Cijena 29.180 eura

S doplatama 32.190 eura

SERIJSKA OPREMA - aluminijske felge 18” • automatska LED svjetla • sportski branici i spojler • crna stražnja stakla • senzori i kamera • profili vožnje • automatska 3-zonska klima • digitalni instrumenti • multimedija • sportski volan i mjenjač u koži • fragmenti vrata u koži • keyless • dekorativne površine Cupra • el. paket • upozorenje na sudar i automatsko kočenje • držanje u traci • detekcija umora vozača • adaptivni tempomat • pomoć na uzbrdici...

DOPLATE TESTNOG AUTA - metalik bijela boja Nevada • grijanje prednjih sjedala • paket Safe & Driving • crni strop • paketi Connect i Connectivity • Ukupno 3010 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2024 07:44