Dok nije stigao svježi CX-80, model CX-60 bio je najveći Mazdin SUV. A ovim velikim japanskim SUV modelima zajednička je jedna stvar - žele se natjecati s velikim premium markama. Kod Mazdinih modela već duže vremena prepoznajemo želju da se natječe u ‘premium ligi‘, što je najviše vidljivo kod raskošnog modela CX-60.
No, pitanje je, je li za to ovaj veliki SUV iz Hirošime spreman. Prije nego što odgovorimo na to pitanje, idemo CX-60 smjestiti u njegovu ladicu. A ta ladica je nešto profinjenija, elegantnija, veća i snažnija nego ona u kojoj boravi CX-5. CX-60 je ujedno i prva Mazda dostupna uz plug-in hibridnu tehnologiju.
No, u ovom slučaj na našem se testu našao model pokretan rednim šestcilindarskim dizelskim motorom. Neki će se zapitati jesu li u Mazdi skroz sišli s uma, dok će drugi tvrditi da je taj potez brilijantan. No svi će se složiti da je ovo bizarno vrijeme za razvoj i lansiranje automobila izgrađenog na potpuno novoj platformi dizajniranoj za uzdužne redne motore s četiri i šest cilindara, uključujući jednako tako potpuno novu 3,3-litrenu dizelsku jedinicu.
Čini nam se nekako čudnim da u 2024. godini sjedamo za volan automobila kojeg pokreće veliki dizelski motor, no Mazda je uvijek išla (i zasad uspješno) nekim svojim putovima i nije se dovijala trendovima – što dakako štujemo. Dakako tu je i sveprisutna elektrifikacija, u ovom slučaju mild-hibrid.
Čim smo odradili prve kilometre brzo smo shvatili da CX-60, pogotovo s ovim pogonom, nije osmišljen za šminkanje po gradu. On vas tjera da se zaputite na autocestu ili barem na magistralne putove. Mazda CX-60 s dizelskim pogonom žudi za ‘gutanjem‘ kilometara, a njen je ovjes i konfiguracija rada motora i mjenjača upravo za tu svrhu zamišljen.
A kada pogledate brojke; snaga 254 KS, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,4, maksimalna brzina 219 km/h i velik okretni moment od 550 Nm, koji je dostupan već od 1500 o/min, brzo shvaćate da ćete s CX-60 pretjecati u lagodnoj maniri. Rad 8-stupanjskog mjenjača s planetarnim zupčanicima, koji dolazi s Mazdine police, također će prije doći na svoje na autocesti, nego što je to slučaj u gradu, kada će vas ponekad iznenaditi trzaji pri kretanju.
Ako se vozite unutar zakonskih propisa (130 km/h), CX-60 će se zadovoljiti s prosječno 6 l/100 km, dok je deklarirana WLTP prosječna potrošnja od 5,2 l/100 km dostižna uz nešto više muke, ali isključivo kada se plovi magistralnim cestama na nižim okretajima motora. Na kraju, ove brojke moramo svakako pohvaliti jer se ovdje radi o SUV-u mase od gotovo dvije tone.
Sve je super i sve je za 5 kada ste na ravnim dionicama autoceste, no krenete li oštrije vijugavom otvorenom cestom, spomenuta masa će se pobuniti, a Mazda će odjednom izgubiti svoju pribranost. CX-60 se primjetno njiše tijekom oštrijeg skretanja i lako ga mogu poremetiti neravnine u sredini zavoja.
Čvršće postavljen ovjes (opet moramo spominjati masu od 1960 kg) pokušava zatomiti udarce od neravnina i rupa na kolniku, ali jednostavno ne može potpuno anulirati neugodne udarce, pa komfor u ovom premium SUV-u pati. Šteta. Iako je amortiziranje glasno, buka od vjetra, odnosno kretanja zraka oko karoserije vješto je svedena na minimum. Pogon na sve kotače radi savršeno i koliko je koristan kod nekog blažeg off-roada toliko je i doprinos sigurnijoj vožnji asfaltom.
U unutrašnjosti, koja je što se tiče kvalitete materijala i izrade zaista na visokom nivou, mjesta će pronaći pet odraslih putnika. No, ruku na srce, vrhunski udobno ćete putovati ako vas je četvero.
Premda dimenzije to ne ukazuju, na stražnjoj klupi u CX-60 nećete imati ništa više mjesta nego u nešto manjem CX-5 modelu. Što se prednjih sjedala tiče, vozač i suvozač lijepo će se smjestiti u udobnim širokim sjedalima. Ni obujam prtljažnika od 477 litara neće vas izuti iz cipela, neki konkurenti manjih dimenzija na tom polju nude više.
Krivca za to nalazimo u dužem, elegantnom prednjem poklopcu koji, mora se reći, daje lijepe bočne konture japanskom SUV-u. Preglednost prema naprijed je izvrsna, a uski stupovi vjetrobranskog stakla i niska armaturna ploča daju vam jasan pogled gdje završava poklopac motora. Vidljivost straga nije baš obećavajuća, kada se osvrnete preko ramena debeli stražnji nosači krova blokiraju pogled na dobar dio ceste.
Barem je parkiranje prilično jednostavno, zahvaljujući standardnim prednjim i stražnjim parkirnim senzorima i stražnjoj kameri. Moramo pohvaliti Mazdinu tvrdoglavost kod zadržavanja rotacijskog kotača ispod središnje konzole, kojim se lako manevrira opcijama u multimediji. Ekran je također postavljen ispravno, visoko gore, pa vam pogled ne vrluda previše dok upravljate mnogim opcijama. Također, mnoge tipke primjerice klima uređaja, fizički su izuzete iz ekrana pa je i s te strane vozaču olakšan posao.
Mazda CX-60 nesumnjivo odiše premium osjećajem, mnogo je detalja na visokom nivou, poglavito učinkovitost pogona te kvaliteta izrade i upotrebljeni materijali. Uglađeniji rad ovjesa i nešto veća prostranost nedostaju modelu CX-60 da bude savršen. U slučaju testnog primjerka u snažnijoj varijanti Mazda CX-60 e-SkyActivD AWD Homura zadovoljstvo vožnje stajat će vas 65.729 eura do registracije no treba napomenuti da je pristupačnija s paketom Exclusive-line za 61.133 eura, no ni tada vam neće nedostajati ništa od sigurnosti ili luksuza.
e-SkyactivD AWD
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 6 cilindara
Obujam 3283 ccm
Snaga 187 kW/254 KS pri 3750 o/min
Okr. moment 550 Nm pri 1500 o/min
Pogon na sva četiri kotača
Mjenjač automatski (8)
Dimenzije 474 x 189 x 169 cm
Osovinski razmak 287 cm
Prtljažnik 570-1726 litara
Gume 235/50 R20, Bridgestone Alenza
Težina1950 kg
Jamstvo 6 godina/150.000 km
MJERENJA
Najveća brzina 219 km/h
0-100 km/h 7,4 sekunde
Potrošnja 6 l/100 km
Cijena 65.729 eura
S doplatama 76.211 eura
Serijska oprema (Homura) - aut. dvozonska klima • matrična diodna svjetla • el. podesivi, grijani i sklopivi retrovizori • el. otvaranje prtljažnika • kamera (360 stupnjeva) • head-up • navigacija • bežično punjenje telefona • pametni ključ • ambijentalna rasvjeta • zatamnjena stakla • aut. duga svjetla • aut. kočenje u nuždi i zadržavanje voznog traka • nadzor mrtvog kuta • aktivni tempomat • aluminijski naplaci (18 cola)...
Dodatna oprema - metalik boja • kožom presvučena i provjetravana sjedala • hi-fi (Bose) • panoramski krov • alu-naplaci - 10.485 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....