NAJVEĆI MODEL

Fiat Freemont: Uspješno kloniran Dodge Journey

Najveći Fiat u povijesti nudi sedam sjedala, prtljažnik od čak 758 litara i uvjerljivu dizelsku motorizaciju te dokazuje da ne treba strahovati od genetskog inženjeringa. Barem u autoindustriji...

Ne, to nije moguće, pomislili smo pri prvom pogledu na Fiat Freemont, a razlog je bio jednostavan - ispostavilo se da najveći model u povijesti talijanske tvrtke, premijerno prikazan ove godine u Ženevi, nije ništa drugo nego klon Dodge Journeya. Nakon udruživanja s Chryslerom moglo se očekivati dijeljenje platformi, pa i motorizacije, no malotko je predvidio i hladnokrvno kloniranje američkih modela. Jedan kroz jedan, rekao bi narod.

No, jer baš tako? Vožnja po Torinu otkrila nam je da na Freemontu, iako se proizvodi u meksičkoj Toluci, nije talijanska samo značka na prednjem poklopcu. Dizajneri Fiata izmijenili su izgled prednje maske, branika te svjetala, no puno značajnije su intervencije u unutrašnjosti. Dočekao nas je ondje Fiatovski moderan dizajn, mekana plastika ugodna na dodir, kao i solidna ergonomija. Uz preciznu izradu svidjeli su nam se i povišena pozicija za upravljačem i pregledni instrumenti, kao i inovativni informacijski sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir. Prigovoriti smo mogli samo premalim sjedalima, koja nam nisu omogućavala do kraja opuštenu vožnju. Ipak, ukupan dojam bio je dovoljno dobar da odbacimo predrasude vezane uz amerikanizirani Fiat.

Nije nam trebalo dugo da zaključimo kako karoserija kutijastog, amerikaniziranog izgleda, rastegnuta na priličnih 489 centimetara, zadovoljava sve potrebe kupaca željnih prostranog, udobnog i funkcionalnog vozila. Praktične pretinace za odlaganje sitnica nalazili smo kamo god bi krenuli rukom, a zahvaljujući osovinskom razmaku od čak 289 cm našlo se dovoljno mjesta i za dva dodatna sjedala u trećem redu, kojima smo pristupili brzopotezno, jednostavnim pomicanjem sjedala u drugom redu. Oduševio nas je i prtljažnik - kada su pomoćna sjedala bila skrivena u podnicu brojao je darežljivih 758 litara. No, koliki je prijevoznički potencijal najbolje se vidjelo sa spuštenim drugim redom sjedala, kada je prtljažnik narastao na kombijevskih 1461 l.

I motorizacija je u potpunosti talijanska. Ispod prednjeg poklopca zasad se ugrađuje samo dizelaš 2.0 MuliJet, u izvedbama sa 140 i 170 KS, a krajem godine ponudu će obogatiti Chryslerov benzinac 3.6 V6 sa 276 KS, koji će dolaziti isključivo uz automatski mjenjač (uz doplatu dostupan i sa snažnijim dizelašem). No, riječ o suvišnom potezu - ta izvedba bit će raritet na europskim cestama, a poneki kupac mogao bi ipak pričekati kraj godine iz drugog razloga - tada će snažniji dizelaš biti dostupan i u 4x4 izvedbi.

Dobra podloga za tržišni uspjeh tako postoji, no hoće li se i ostvariti ovisi i o cijeni. A prve informacije nisu najpovoljnije – kada najesen krene prodaja u Hrvatskoj, za Freemont će prema riječima domaćeg zastupnika trebati izdvojiti više od 27.200 eura, koliko osnovni model sa 140 KS stoji u Italiji...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 21:50