Trocilindarski turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem 1.0 EcoBoost postao je prava zvijezda Fordova motornog programa praktički čim je predstavljen. U međuvremenu se čak tri godine zaredom okitio titulom svjetskog Motora godine, od čega posljednji put prije svega mjesec dana, što nas je nagnalo da ga osim u Focusu, u verziji sa 125 KS, isprobamo i u za broj manjoj Fiesti. Dakako, ovaj put u za takav auto nešto primjerenijoj izvedenici sa 100 KS, uparenoj s ručnim mjenjačem sa pet stupnjeva prijenosa. Slično kao i ranije, trocilindarski benzinac, i sa skromnijom radnom zapremninom oduševljava već pri prvom startanju. Vrlo je uglađenog i mirnog rada te se s lakoćom nosi sa svim zahtjevima svakodnevne upotrebe. Pritom ni u jednom trenutnu ne djeluje prenapregnuto ili preglasno te konstantno raspolaže s dovoljno snage i za dinamičniju vožnju. Dobrim dijelom to je zasluga krivulje okretnog momenta koja kazuje da se maksimalnih 170 Nm dostiže već na 1400 okretaja i na raspolaganju ostaje sve do 4000/min.
Overboosta, za razliku od verzije koju smo probali u Focusu, ovdje nema, no realno nam i nije nedostajao, budući da je sve potrebe za njim ovdje pokrio dobro odmjereni mjenjač. Uz sve navedeno, za ekstra gušt u vožnji brinu se i vrlo solidan upravljač s mnoštvom povratnih informacija te općenito izvrsno ugođeno podvozje. Uz 16 colne kotače ono ne samo da daje naslutiti što Fiesta može s jačom motorizacijom, nego dobrim dijelom zadovoljava i zahtjevnije vozače. Tko se želi stvarno natjeravati, doista će morati posegnuti za snažnijom motorizacijom, no svrha EcoBoosta ionako je negdje drugdje. Naime, realna prosječna potrošnja ispod šest litara, u kombiniranim uvjetima testnih vožnji, s dosta grada i još više njemačke autoceste, to je stvarno rezultat vrijedan divljenja. A kad je vozač stvarno pažljiv, i kad ima i Start-Stop, može to i ispod 4 litre...
Ostatak priče ovdje je dobro poznat: premda redizajnirana lani, Fiesta je sve kvalitete na koje nas navikava još od 2008. i prvog predstavljanja u ovoj generaciji. Prtljažnik prima od 195 do 980 litara, mjesta za putnike sprijeda ima u izobilju, a straga tek nešto manje. Plastika u unutrašnjosti još uvijek je mjestimično malo tvrđa, no općenito gledano, sve ovdje itekako štima. Ovako dobar motor, mišljenja smo, nekako prirodno zaslužuje dobar paket opreme. Tko ga želi i tko si to može priuštiti, najjači Titanium X ovdje predstavlja prirodan izbor, no opet, kome raznorazni dodaci nisu toliko važni, lijepo je znati da je EcoBoost u verziji sa 100 KS dostupan već s prvim ozbiljnijim paketom opreme, Trendom. U tom slučaju njegova cijena počinje već na 100 tisuća kuna, što je primjetna razlika od testnog Titaniuma X i njegove cijene od 122.900 kuna. Bez dodataka, dakako, čiji je popis na našem testnom primjerku uistinu podugačak...
FIESTA 1.0 ECOBOOST Titanium X
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski
Obujam 999 ccm
Snaga 74 kW/100 KS pri 6000/min
Moment 170 Nm pri 1400-4000/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 397 x 172 x 148 cm
Osovinski razmak 249 cm
Gume 195/50 R16
Prtljažnik 295/980 litara
Masa 1025 kg
Ispuh CO2 99 g/km
Brzina 180 km/h
0-100 km/h 11,2 sekunde
Potrošnja 5,6 l/100 km
CIJENA 122.900 kn
S DOPLATAMA 138.463 kn
OPREMA TITANIUM X
16-colni alu-naplaci * prednja svjetla za maglu s kromiranim okvirom * Ford Start pokretanje bez ključa * automatski klima-uređaj * grijanje prednjih sjedala * ABS, ESP, HLA * koža na mjenjaču i upravljaču * paket prednjih i bočnih jastuka i zavjesa * putno računalo...
DOPLATE
* keyless sustav sa sklopivim retrovizorima * grijano vjetrobransko staklo * tempomat * kamera za vožnju unatrag * multimedijski paket ICE pack 5 sa 5-inčnim multifunkcionalnim displejem sa zaslonom u boji, navigacijom s kartom Zapadne Europe + radio/CD/MP3 + USB/AUX/Bluetooth, komande na stupu upravljača, 6 zvučnika...
UKUPNO 15.563 KUNA
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....