TEST

FORD FOCUS ST Vuk u janjećoj koži

Focus sa 250 KS i peterim vratima podjednako je upotrebljiv na stazi kao i u svakodnevici (fotogalerija)

Čim sjednete u sportski profilirano sjedalo Recaro i rukama uhvatite kožni upravljač iza kojeg je brzinomjer graviran do 280 km/h, znate da ne sjedite u običnom Focusu. Za svaki slučaj, u donjem dijelu upravljača je i metalna pločica s crvenim slovima ST, a pod nogama aluminijske papučice. U skladu s tradicijom, Ford je i treću generaciju obiteljskog kompakta pretvorio u jurilicu, premda promjene u odnosu na prethodnika nisu samo dizajnerske.

Umjesto legendarnog motora s pet cilindara, stigao je 2,0-litreni EcoBoost turbomotor s četiri cilindra i 250 KS. Premda mu zvuk nije grlen kao prije, nikoga neće ostaviti ravnodušnim tonovi koji izlaze iz ispuha oblikovanog kao na Lamborghini Reventonu. Motor ima cilindar manje i pola litra manji obujam, ali unatoč tome razvija 25 konja i 20 Nm momenta više i lakši je čitavih 40 kilograma. Istodobno, maksimalnih 340 Nm momenta na raspolaganju je u širokom pojasu od 2000 do 4500 okretaja.

Sve to, naravno, nije rezultiralo ekstremnim razlikama u performansama u odnosu na ST iz 2007. Novi ST ima neznatno veću krajnju brzinu ( sa 241 porasla je na izmjerenih 246 km/h), a vrijeme ubrzanja do 100 km/h skraćenoj je tek za 3 desetinke sekunde (izmjerili smo 6,7). Prave razlike izbijaju na vidjelo u vožnji, osobito na stazi. Zahvaljujući vrlo dobrom odnosu težine i snage (5,6 kg/KS), novi ST je vrlo zabavan za vožnju, a istodobno ulijeva povjerenje već nakon par odvoženih zavoja.

Novi ST toliko brz je na izlascima iz dugih zavoja da u pojedinim trenucima podsjeća na rabijatnu verziju RS sa 350 KS. Posebno oduševljava elastičnost motora u šestom stupnju prijenosa - dovoljno je 7,9 sekundi za ubrzanje sa 80 na 120 km/h, čime Focus ST nadmašuje i puno snažnije jurilice, poput VW Golfa R ili Subaru Impreze STi. Pritom u potrazi za svih 250 KS ispod prednjeg poklopca nije nužno stalno ulaziti u visoke okretaje.

Ručni mjenjač sa šest stupnjeva vrlo je precizan i dobro odmjerenih prijenosnih odnosa, ali u vožnji pri energičnijim promjenama brzina visoko postavljen naslon za ruke između sjedala često zna zasmetati. Ovjes, spuštena za 10 milimetara u odnosu na klasičnu izvedbu Focusa, s karoserijom otpornijom na uvijanje, jedan je od razloga osjećaja sigurnosti i lakoće upravljanja.

U skladu sa snagom motora je i kočni sustav s velikim diskovima (sprijeda čak 320 mm), zbog čega se ST zaustavlja poput Porschea 911. Dovoljna su, naime, svega 52 metra za potpuno zaustavljanje s početnih 120 km/h. Pohvale zaslužuje i upravljač promjenjivog odnosa, vrlo direktan i precizan. Za stabilnost se, naravno, brine i elektronika. Uz već spomenuti TVC (Torque Vectoring Control), tu je i podesivi ESP. Dovoljan je pritisak na prekidač da djelomično isključi elektroniku, odnosno da seaktivira samo u ekstremnim situacijama, dok sa dva uzastopna pritiska na prekidač sve prelazi u ruke, odnosno noge vozača.

Cijena od 212.900 kuna za osnovni model donekle ga stavlja u podređeni u odnosu na glavnog suparnika, Megane 256, koji je jeftiniji lijepih 11.000 kuna. Zauzvrat, Focus ST nudi više praktičnosti (5 vrata), manje ekstreman izgled, te gotovo za litru manju prosječnu potrošnju.

Focus ST

Tehnički podaci

Motor turbobenzinski

Obujam 1999 ccm

Snaga 184 kW/250 KS pri 5500/min

Moment 340 Nm pri 2000-4500/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon na prednje kotače

Dimenzije 436 x 182 x 148 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 363/1148 litara

Gume 235/40 R18, Goodyear

Masa 1362 kg

Brzina 246 km/h

0-100 km/h 6,7 sekundi

Potrošnja 8,9 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 13:42