VW Golf GTI, GTD, ali i GTE... U ponudi GT varijanti novog Golfa posljednja ima i "eko" predznak. Proveli smo tjedan u tom modelu...
Golf GTE? Zar se to još proizvodi? Nije li ga u osmoj generaciji naslijedio eHybrid?
Itekako. I to na istim proizvodnim trakama u povijesnoj tvornici u Wolfsburgu kao i novi eHybrid. Ne čudi, jer obojicu pokreće kombinacija istog 1,4-litrenog turbobenzinca sa 150 KS i u kućište 6-stupanjskog mjenjača s dvjema spojkama ugrađenog elektromotora, koji snagu crpi iz baterije od 13 kWh. Jedina je razlika u snazi - taj sklop u eHybridu razvija ukupno 204 KS, u Golfu GTE čak 245 KS.
Pa to je isto kao i novi Golf GTI. Isto i izgleda, zar ne?
Na prvi pogled ih je teško razlikovati. Isti prednji odbojnik sa saćastim svjetlima za maglu, isti pragovi od crne plastike i aluminijski naplaci od 17 cola... Tek ćete nakon pažljivijeg promatranja uočiti tri plava slova GTE i poklopac priključka za struju na prednjem lijevom blatobranu. Isto vrijedi i za unutrašnjost s kariranim sjedalima.
Znači li to da se i vozi kao GTI?
U gradu, da. Od semafora do semafora treba mu tek malo više nego Golfu GTI - 6,7 prema 6,2 sekunde do 100 km/h. Stvar je već malo drukčija na autocesti, gdje plug-in hibrid uz priličan napor i glasan protest četverocilindraša 1.4 TSI uhvati pristojnih 225 km/h, dok 2,0-litreni turbobenzinac lakoćom jurne do impresivnih 250 km/h. I to elektronički ograničenih.
A po zavojima?
GTE je ugodno iznenađenje, premda se mora nositi s dodatna 162 kilograma, koliko teže elektromotor i baterije. I to se osjeća, najviše u slalomu i na kočenju. Premda osjetno teži, međutim, nije puno neudobniji, iako se težina jasno osjeća i pri prelasku preko neravnina.
Nudi li išta zauzvrat?
Vožnju samo na struju. I to čitavih 35 do 40 kilometara s jednim punjenjem baterije. Ako i kod kuće i na poslu imate rezervirano mjesto za punjenje, uglavnom ćete se voziti besplatno, a opet, ne morate strahovati ni od duljih putovanja, jer pod poklopcem imate turbobenzinac 1.4 TSI sa 150 KS. Nama je uz punjenje jednom dnevno i uglavnom gradsku vožnju u tjedan dana u prosjeku trošio 4,1 litru, što je manje i od Golfa GTD, a na putovanju autocestom od Zagreba do Rijeke s praznom baterijom ne više od 7,5 litara.
Lijepo. Još nešto što trebam znati?
Baterija je ujedno i najveća mana Golfa GTE. Ne samo što zauzima mjesto u prtljažniku, pa se vlasnici moraju snalaziti sa 273 umjesto prosječne 374 litre, nego se i sporo puni - najmanje tri i pol sata! Snaga punjenja ograničena je, naime, na 3,6 kW. Šteta.
S time mogu živjeti. A cijena?
Bez državnih poticaja GTE baš i nije povoljna kupnja, jer do registracije stoji prilične 295.464 kune, čitavih 19.783 više nego GTI. Srećom, krajem travnja ili početkom svibnja sprema se nova tranša poticaja, s kojima će GTE stajati puno prihvatljivijih 255.464 kune ili, prevedeno, 33.600 eura. Vrijedi razmisliti...
GOLF GTE
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski 1.4 TSI (150 KS), elektromotor (80 kW/110 KS) i baterija (13 kWh)
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1395 ccm
Sistemska snaga 245 KS
Sistemski moment 400 Nm
Pogon prednji
Mjenjač automatski DSG, 6 brzina
Dimenzije 429 x 179 x 148 cm
Osovinski razmak 263 cm
Prtljažnik 273 litre
Gume 225/40 R 18
Masa 1550 kg
Jamstvo 5 god/100.000 km
Na bateriju 8 godina
MJERENJA
Brzina 225 km/h
0-100 km/h 6,7 sekundi
Potrošnja 4,1 l/100 km
Doseg na struju oko 40 kilometara
SERIJSKA OPREMA (GTE)
alu naplaci 17 cola • diodna svjetla • senzori • digitalni instrumenti • automatska 3-zonska klima • bežično punjenje mobitela • automatsko kočenje i držanje razmaka do 210 km/h • čitanje znakova • upozorenje na umor • dekorativne površine • multimedija s navigacijom...
DOPLATE
alu naplaci 18 cola • matrična diodna svjetla • panoramski krovni otvor • maglenke • navigacija • kamera • adaptivni ovjes • pametni ključ • grijanje upravljača i sjedala...
Cijena: 300.953 kune
Testni primjerak s doplatama 357.515 kune