Sredinom pedesetih godina prošlog stoljeća Talijani su počeli graditi autoceste. Moderne prometnice omogućile su brzo povezivanje velikih gradova i uvelike pridonijele razvoju Apeninskog poluotoka.
Srećom, u domovini vrhunskih sportskih automobila i velikih vozača ostalo je još dovoljno zavojitih cesta na kojima je sedamdesetih godina rođena i druga generacija Giuliette. Jedan iz plejade legendarnih modela pod zaštitnim znakom Alfa Romea doživio je reinkarnaciju početkom godine na Ženevskom salonu. Novi anti Golf s naglašenim sportskim karakterom stigao je na vrijeme kako bi Alfa dostojno proslavila 100. rođendan. S ponosno istaknutim scudettom, srcolikim grbom, dizajnom slijedi stil zacrtan posljednjom generacijom Alfi (8C Competizione, MiTo). Prave novosti kriju se, međutim, ispod poletnih, zategnutih linija.
Riječ je u prvom redu o novoj platformi, koja će poslužiti kao baza brojnim drugim modelima pod kapom Fiata. Upravo je platforma, točnije ovjes, bio jedan od detalja kojima smo posvetili posebnu pažnju, jer se umjesto na dvostruka poprečna ramena zbog kojih je Alfa 147 redovito dobivala najbolje ocjene na testovima, nova Giulietta sprijeda oslanja na klasični McPherson. Rješenje koje se po mnogočemu smatra lošijim, no nakon temeljitog testiranja zavojitim planinskim cestama i na stazi, sumnje su nestale.
Dio zasluga svakako pripada i briljantnom 2,0-litrenom turbodizelskom motoru sa 170 KS, ali još više elektroničkoj blokadi prednjeg diferencijala. Nova Giulietta istodobno dobre ocjene osvaja i na drugim poljima. Prema Euro NCAP testovima, u riječ je o trenutno najsigurnijem kompaktu na tržištu, a ujedno i jednom od najčistijih, budući serijski dolazi opremljen uređajem Start&Stop.
Cijena
26.500 eura
Testni model
28.000 eura
Zapremnina motora:1956 ccm
Snaga: 170 KS/350 Nm
Max. brzina: 218 km/h
Ubrzanje: 8,0 s do 100 km/h
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....