Sada već dokazano kvalitetan i tržišno uspješan Ceed, uključujući i trovratnu izvedbu Pro_Ceed, definitivno je učvrstio Kiju kao ozbiljnog tržišnog igrača. Ipak, da bi ponuda bila zaokružena nešto je nedostajalo – sportska verzija poput VW Golfa GTI ili Renaulta Meganea R.S. Praznina je popunjena nedavno, i to kako! Papreni GT, pokretan 1,6-litrenim turbobenzincem s izravnim ubrizgavanjem (GDI) i 204 KS, izgleda fantastično, možda i najbolje u klasi sportskih kompakata. Pažljivo odabrana sportska obilježja i bogata oprema već na prvu pokazuju da nije riječ o običnom Pro_Ceedu, a klinasta bočna linija četiri centimetra niža od peterovratne i s niskim prednjim dijelom, toliko je dobro pogođena da se i četiri para kičastih svjetlećih dioda, koja poput mitraljeza strše u okrilju prednjeg sportskog odbojnika, lakše daju prožvakati.
Iza velikih vrata, 22 centimetra duljih nego na peterovratnom modelu, krije se sjajna mješavina luksuza i sporta, a dojam postaje još bolji kad shvatite da sve dolazi bez kune nadoplate. Tvornički se isporučuju čak i grijanje upravljača, panoramski stakleni krov s otvaranjem u prednjem dijelu, noćno osvjetljenje oko vrata... Podjednako opremljeni, razvikani europski suparnici bili bi drastično skuplji. I premda će poklonici sportskih kompakata prednost redovito dati performansama, a ne bogatoj serijskoj opremi, treba priznati da u svakodnevici sve to godi. Istodobno, nisu zanemarni ni sportski detalji. Izvrsna Recaro sjedala od umjetne kože i alcantare, s prošivima od crvenog konca, odlično izgledaju i čvrsto obuhvaćaju tijelo, a istovremeno dobro upijaju udare s ceste. Brojni detalji ukazuju da je GT unatoč svojih 204 KS fin i u osnovi pitom automobil, koji ne želi baš svaku vožnju pretvoriti u divlju utrku ubrzanja.
Vožnja uobičajenim ritmom to u potpunosti potvrđuje. GT je uglađen, podatan i miran, uškopljenog zvuka, tihog ovjesa i bez ikakvih znakova nervoze, kao i svaki drugi Ceed. Bez stresa ga može voziti i vozač bez puno iskustva. Međutim, kad ga se jače podbode i diode krenu pokazivati punjenje turbine do kraja, na vidjelo izlazi druga strana medalje - GT je ozbiljna igračka. Zvuk 1,6-litrenog motora s twin scroll turbinom postaje dublji i reskiji, brzina se od niskih okretaja nabire tempom koji uzbuđuje, a slaba preglednost unatrag, koja u gradu otežava manevriranje, odjednom postaje nevažna. Motor podjednako voli niske i visoke okretaje, snažno grize, a sporiji na autocesti brzo postaju sve manji u retrovizoru. GT je na otvorenom vrlo brz, premda nas neprestano prati dojam da nas motor, mjenjač i ovjes zakidaju za određenu dozu divljeg karaktera. Pogled na štopericu to i dokazuje - sprint do stotke je za oko sekundu do dvije sporiji u odnosu na Megane RS, Astru OPC i Golf GTI, a međuubrzanja dvije do tri sekunde. Krajnja brzina, pri kojoj se okretomjer propne do gotovo 6000 okretaja, pa je tada prilično bučno, također je manja od konkurenata, kojima nije nedostižno ni 250 km/h.
Premda mu, dakle, nedostaje još malo konja i momenta da bi uhvatio korak s najsnažnijima, u području ionako visokih brojki to do izražaja dolazi tek na trkaćoj stazi. I to je znak da je GT zapravo na pola puta između najsnažnijih standardnih verzija Meganea Coupe, Astre GTC i Focusa i njihovih verzija RS, OPC i ST. I ovjes je zato u odnosu na obični Ceed samo nijansu tvrđi, pa neravnine guta uglavnom bez bolnih udaraca. Odustajanje od ekstremne tvrdoće za posljedicu donosi raniju predaju u (pre)brzo voženim vezanim zavojima, u zoni gdje suparnici još uvijek drže pun tempo. Ipak, ovjes ne gubi lako tlo pod nogama, pa premda nema blokadu diferencijala ni elektroniku za još tvrđi rad, vrlo dugo drži automobil poslušnim. Istodobno, upravljač, također bez programa za veću izravnost i tvrdoću, pa niti ekstremno direktan, ipak ostavlja posve dobar osjećaj. Kao i kočnice, koje u početku lavovski grizu, a posustaju samo pod teretom vozača relijaških ambicija i čestih kočenja u zadnji tren.
Uglavnom, GT nije za vozače koji su bolesno nabrušeni na lov na svaku desetinku sekunde, sportski osjećaj koji daje je opušteniji, ali je istodobno vrlo brz, uz dodatak bogate opreme, zavidnu udobnost i gotovo obiteljski iskoristivu prostranost. A potrošnja pritom ne izuva iz cipela. Brži od ostalih u prometu može se biti i s prosjekom oko 10 litara, dok mirniji tempo na otvorenom odnosi tek oko 7 litara. Grad traži 10 do 11 litara, a vađenje masti uzima po 12 do 14 litara. Budući da je spremnik od 53 litre skroman, tko brzo vozi mora računati na česte posjete benzinskoj crpki. U konačnici, Kia zaslužuje pljesak za svoj prvi ozbiljan sportski kompakt. Teritorij maksimalnih performansi ionako je već rezerviran za europske rivale, pa se orijentacija na vrlo brz, ali ne i brutalan sportski auto, oplemenjen lijepim dizajnom i opremom koja i razmažene ostavlja bez kritike, čini promišljenim potezom.
MOTOR
1.6 TURBO GDi
Vrsta: benzinski, turbo, izravno ubrizgavanje
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 1591 ccm
Snaga: 150 kW/204 KS pri 6000/min
Moment: 265 Nm pri 1750-4500/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 431x178x143 cm
Osovinski razmak 265 cm
Prtljažnik 380/1125 litara
Spremnik goriva 53 litre
Težina 1335 kg
Najveća brzina 230 km/h
0-100 km/h 7,7 sekundi
Potrošnja 9,7/6,1/7,4 l/100 km
Ispuh CO2 171 g/km
CIJENA 209.990 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....