'LUKSUZNI KARAVAN'

Mercedes-Benz B 180 CDI: Prave vrijednosti skrivene su ispod lima

 Željko Puhovski

Prilično mlak odaziv na prvu generaciju B-klase (osim u matičnoj Njemačkoj) motivirao je Mercedesove inženjere na ponešto drukčiji pristup. Prvi korak načinjen je u dizajnu, koji u osnovi prati linije prethodnog modela, ali je s neobično padajućim prednjim dijelom, elegantnim bočnim reljefom u obliku vala i karoserijom dužom 9, širom jedan i nižom 4 centimetra dinamičniji i životniji.

Svakako neobičniji, a uživo i dojmljiviji nego na fotografiji! Zapravo, B-klasa sad više sliči velikom karavanu nego klasičnom monovolumenu, a prijateljskije zvuči i cijena: dizelski 180 CDI stoji 217.620 kuna, oko 7500 kuna jeftinije od starog modela.Novorazvijena je i platforma međuosovinskog razmaka 2,7 m, postavljena bliže tlu i modularne izvedbe, namijenjena za prihvat baterija dolazeće hibridne verzije, ali i još pet budućih Mercedesovih modela. Svježa koncepcija diktira sasvim nov ugođaj u unutrašnjosti, gdje se zbog nisko postavljene podnice tako i sjedi, što je posebno izraženo kad se sjedne straga. Preglednost ne zadaje probleme, pa ni u vožnji gradom.

Prostora ima sasvim dovoljno za ugodnu vožnju, mada ne super raskošno, pa je čitav osjećaj svakako bliži kompaktu nego monovolumenu. Takav ugođaj potenciran je i nedostatkom preklopnih stolića te džepova za sitne predmete u naslonima prednjih sjedala. Ni stražnje sjedalo nije klizno (osim uz doplatu). No, vizualni ugođaj dignut je za poštenu stepenicu više. Svijetle boje i zaobljene površine unose dobrodošlu vedrinu, karbonska ploha glavnog dijela armature udahnjuje sportski štih, a perfektna završna izrada, većinom kvalitetni materijali, koji ostavljaju lijep osjećaj pod prstima te velika količina opreme uklapaju se u visoku Mercedesovu reputaciju.

B-klasa je jedan od automobila koji ostavlja dojam, što u slučaju ovog testnog primjerka treba zahvaliti i diodnom noćnom osvjetljenju, koje daje pomalo umjetan i skup ugođaj velikih Mercedesa, ali i dodatnoj opremi poput profinjenih obloga vrata i sjedala, djelomice u prošivenoj koži, info zaslonu koji na rafiniran način kombinira moderan dizajn i retro prikaz radio postaja ili, pak, aluminijskih papučica i sportskog upravljača s brojnim daljinskim kontrolama. Ipak, nije sve savršeno: kontrole klime smještene su nisko na konzoli, ručica tempomata je skrivena iza upravljača, a pojedini dijelovi plastike samo uz dosta dobre volje mogu zadovoljiti premium standarde. S druge strane, impresioniraju serijski ugrađeni sigurnosni sustavi, poput vizualnog i zvučnog upozorenja na premali sigurnosni razmak prema vozilu, kao i na umor vozača. Sjajno!

Novorazvijena platforma i niže težište dali su novi karakter i u vožnji. To je također velika, možda i najvažnija nova značajka. Lako je primijetiti da je osam centimetra kraćim međuosovinskim razmakom postignut bolji kompromis između udobnosti i okretnosti: B je ostao dovoljno velik za vrlo ugodnu vožnju, ali je sada agilniji i spretniji u vožnji. Lakši i dinamičnije podešen ovjes brže reagira na okrete preciznog elektromehaničkog upravljača i neutralnije prolazi zavoje pa je ukupno ponašanje žustrije, čvršće i uz zanemariva naginjanja, gotovo poput kompakta. U novu krvnu sliku vrlo dobro se uklapa novi dizelski motor sa 109 KS.

Više pročitajte u tiskanom izdanju Autokluba (broj 661.)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 15:02