sportski SUV

Na testu Cupra Ateca 1.5 TSI DSG Boost: Sjajno skriva godine, turbobenzinac od 150 KS prava mjera

S Cuprinim dizajnerskim dodacima, raskošnom opremom i modernom moderne tehnologijom ima sve

test Cupra Ateca

 Željko Puhovski/CROPIX

Prvi model Cupre, nakon što se 2018. izdvojila iz Seata i postala zasebna marka, bila je upravo Ateca. Kompaktni SUV dugačak 4,38 metra pritom nije slučajno izabran da premijerno ponese značku tada novoosmišljene tvrtke, a još manje je bilo slučajno što je u njega već u startu uguran turbobenzinac 2.0 TSI od 300 KS.

image

test Cupra Ateca

Željko Puhovski/CROPIX

Ideja je, naime, bila razviti sportsku marku – ili marku koja će tako percipirati - a bolji početak od onoga sa SUV modelom od 300 KS, koji pritom nije imao baš nikakvu izravnu konkurenciju na tržištu, teško se mogao zamisliti. Danas, pet godina kasnije, poznato je da se takva strategija isplatila.

Cupra bilježi izvrsne prodajne brojke, prije svega zahvaljujući atraktivnom i iznimno popularnom Formentoru, pa ne čudi što su čelnici koncerna Volkswagen odlučili sve karte staviti na nju, a postupno gasiti stariji, manje atraktivni Seat. Kakav obrat, u svega nekoliko godina.

image

test Cupra Ateca

Željko Puhovski/CROPIX

Kako će se ta priča odigrati još nije poznato, no nema sumnje u planovima visoko ne kotira niti sama Ateca, čija je prva i još uvijek aktualna generacija sa Seatovom značkom predstavljena još 2016. u Barceloni, da bi 2020. doživjela redizajn.

Novi model koji je upravo stigao i na naše tržište atraktivni je SUV Terramar, dinamičan poput Formentora, a korisniji za obitelj i kao takav bi mogao preuzeti ulogu Cupre Atece u gami.

No, Atecu nude oba španjolska proizvođača, pri čemu u Cupri više nije dostupna isključivo u pomalo elitističkim izvedbama pokretanim 2,0-litrenim turbobenzincima sa 190 i 300 KS (ponuda u Seatu kreće s 1.0 TSI od 110 KS), već je sad dostupna i s nešto povoljnijim, ali vozački još uvijek iznimno potentnim 1.5 TSI od 150 KS, koji u slučaju Cupre Atece isključivo dolazi uparen s hvaljenom, iznimno brzom 7-stupanjskom automatikom s dvostrukom spojkom DSG.

image

test Cupra Ateca

Željko Puhovski/CROPIX

Riječ je o dobro poznatom četverocilindarskom turbobenzincu opremljen sustavom Active Cylinder Management, koji uvjerljivom, izuzetno uglađenom motoru, spremnom stotku dohvatiti za 9,3 sekundi, omogućuje da radi na samo dva cilindra pri manjem opterećenju, čime se značajno štedi gorivo.

Čim se na prikazu putnog računala pojavi upozorenje o “2-cilindričnom modusu”, prosječna potrošnja naočigled počinje kopnjeti. Normalnim tempom tako je po otvorenoj cesti moguće voziti uz potrošnju od 5,6 litara, a ne stišće li se prejako papučica gasa i gradskim ulicama se krstari uz iznenađujuće niskih 6,7 litara.

image

test Cupra Ateca

Željko Puhovski/CROPIX

Kao da je riječ o hibridu. Uz malo pažnje nije rastrošan niti na autocesti, gdje se zadovoljava s prihvatljivih 7,5 litara. S druge strane, poželi li se iskoristiti dostupna snaga i vozački potencijal potpomognut elektroničkom blokadom diferencijala te se u izborniku izabere program Sport - čime odziv na gas primjetno bude brži - potrošnja gotovo trenutačno skače za litru i pol do dvije.

Unutrašnjost pritom ne otkriva godine, osim možda po središnjem stupu na kojemu se nalazi za današnje pojmove velika količina raznih fizičkih prekidača (što dio vozača, poput nas samih, čak i voli). Zasluga je to i osnovne, ali opremom čudesno nakrcane izvedbe Boost. Serijski se tu isporučuju i digitalna instrumentna ploča, i središnji zaslon multimedije od 10,25 inča, i navigacija, i tempomat, i parkirni senzori i kamera, i atraktivni alu naplaci od 19 cola...

image

test Cupra Ateca

Željko Puhovski/CROPIX

Ukratko

Izvrsni četverocilindarski turbobenzinac 1.5 TSI pri manjem opterećenju radi na dva cilindra i tako štedi gorivo. Serijski se isporučuju alu naplaci od 19 cola Cupra Sport, no na testnom primjerku našli su se doplatni Exclusive (700 eura)

Ateca Cupra ima pregršt konkurencije u vlastitom dvorištu. Jedan od njih jest i Seat Ateca, koja u najskupljem izdanju FR, s identičnom motorizacijom, stoji nekih 3500 eura manje

Cupra se posljednjih godina prometnula u popularan sportski brend. I Ateca ima vozačkog potencijala, naglašenog fino uštimanim ovjesom i elektroničkom blokadom diferencijala

Turbobenzinac 1.5 TSI ima snage, a uz malo pažnje može biti prilično štedljiv. Čak i u gradu, kojim smo uz nešto blažu nogu na gasu vozili uz potrošnju od iznenađujuće niskih 6,7 litara

image

test Cupra Ateca

Željko Puhovski/CROPIX

Sportska prednja sjedala isporučuju se serijski i fino drže tijelo u zavojima. Moguća je i ručna izmjena stupnjeva, pomoću ponešto nepraktičnih polugica na upravljaču

Primjerena prostranost nudi se i putnicima u drugom redu, iako pokoji cm za noge kradu masivna prednja sportska sjedala

Bogata oprema Boost oplemenjuje vozačevo okruženje. Nasloni stražnjih sjedala mogu se preklapati iz prtljažnika koji nudi sasvim solidnih 485 litara

Tehnički podaci

1.5 TSI DSG

Motor turbobenzinski, 1498 ccm

Snaga110 kW/150 KS pri 5000-6000 /min

Moment250 Nm pri 1500-4000/min

Pogonprednji

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Dimenzije 438x184x162 cm

Osovinski razmak262 cm

Prtljažnik485 litara

Gume235/40 R 19

Masa/nosivost1458 kg/500 kg

MJERENJA

Brzina199 km/h

0-100 km/h9,3 sekundi

Potrošnja7,2 l/100 km

Cijena 39.341 eura

S doplatama 42.295 eura

OPREMA - automatska klima • alu naplaci Cupra Sport od 19 cola • multimedija 10,25’ • digitalna instrumentna ploča od 10,25’ • navigacija • tempomat i limitator brzine • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za pomoć pri vožnji unazad • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • grijani, kožom presvučeni upravljač • izbornik programa vožnje Drive Profile • LED svjetla • sportska prednja sjedala • automatsko kočenje • elektronska blokada diferencijala •

Doplate - metalik lak • alu naplaci Exclusive od 19 cola • el. otvaranje prtljažnika • bežični punjač za mobitel • paket Safe & Driving (adaptivni tempomat, automatska duga svjetla, upozorenje na poprečni promet straga, zadržavanje u voznoj traci...)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. rujan 2024 22:25