Karavanskoj ekipi kompaktne klase, čiji je prodajni lider već godinama Škoda Octavia Combi, prošle godine se pridružila Astra Sports Tourer kao veća, prostranija i prijevozu većih količina stvari prikladnija inačica obične Astre, automobila čija je aktualna generacija na cestama prisutna od ljeta 2022. Kako izgleda?
Moderna karoserija pravilnih linija i površina i kao šnita kruha tankih stražnjih svjetala, izgleda, doduše, kao da je sjekirom dizajnirana, ali to ima svoju svrhu u dobivanju što većeg prostora. Blagi hi-tech dojam sprijeda je prožet zgodnim retro elementima, poput uzdužne krijeste na poklopcu motora, što podsjeća na nekadašnje Opele, danas oldtimere.
Razvučen do dužine od 4,65 metra (pet centimetara manje od Octavije Combi) i postavljen na veću platformu osovinskog razmaka od 2,73 metra (pet centimetara više od obične Astre), karavan opravdava očekivanja, naročito u prtljažniku. Odizanjem petih vrata ukazuje se prostor obujma 597 litara, na pragu najboljih rezultata klase (predvodnik je Octavia sa 640 litara). Ima i mrežne pretince u bokovima i dodatni prostor ispod tvrde podnice, u kojem je smješten komplet za krpanje gume, umjesto standardnog rezervnog kotača.
Litraža se povećava rušenjem naslona do konačnih 1634 litre kada se mogu smjestiti i predmeti dužine 1,85 metar, a nizak ulazni prag na 60 centimetara od tla olakšava unos teških stvari. Nosivost je dobrih 480 kilograma i zapravo, sve je odrađeno zanatski vrlo uzorno. Povećanjem gabarita profitiraju i suputnici na stražnjem sjedalu. Imaju više mjesta za koljena nego u običnoj Astri i putuje se komotnije i udobnije. S vozačkog aspekta, stvari su poznate.
Duža karoserija ne ostavlja traga na ponašanje u vožnji sve dok se snažnije ne optereti, a dobra preglednost i umjeren krug okretanja od 10,7 metara, skupa s parkirnim senzorima, olakšavaju vožnju gradom i manje iskusnim vozačima. Ambijent za volanom prati moderne Opelove standarde s korektnom izvedbom integriranih digitalnih instrumenata i dodirnog info i multimedijskog zaslona, ispod kojih je smješten niz fizičkih prekidača primarnih funkcija. Dizajn armature je stvar ukusa, isto kao volana s anoreksičnom trećom prečkom. S druge strane, ima dosta pretinaca, izrada je dobrih Opelovih standarda, a osnovni paket opreme neočekivano dobar, s automatskom klimom, električnom parkirnom kočnicom, decentnim dekorativnim površinama...
Ali i čudan, jer volan je serijski vinilni, nije kožni. Izvana se dobivaju aluminijski naplaci i parkirni senzori sprijeda i straga. Plastika, doduše, jest na nekim mjestima tvrda i jeftinijeg izgleda, što je utjecaj krovnog francuskog Stellantisa. Astra je, međutim, tiha i ugodna u vožnji, a i osnovni trocilindarski turbobenzinski motor od 110 KS i 205 Nm, hrapavog zvuka, solidna je motorizacija.
Astra koja teži 1,4 tone njime nije trkačica, ali u normalnim okolnostima, kad nije jače opterećena, uopće nije pothranjena. Sasvim dobro obavlja ulogu početnog motora, korektnih je ubrzanja i međuubrzanja, a na autocesti dohvati čak 200 km/h. Prosječnom obiteljskom vozaču, koji za volanom nije nabrijan ili ne tegli pola tone stvari, puna šaka brade.
Da je Stellantisov mjenjač sa šest brzina kraćeg hoda i brži, a prebačaji između prve i druge brzine uglađeniji, dojam bi bio još bolji. Potrošnju je lako uklopiti u obiteljski proračun. Na otvorenoj cesti pri 90 km/h motor radi na 1900 okretaja i troši tek 4,3 litre, pri 130 km/h vrti se na 2700/min uz potrošnju oko sedam litara, a podjednako troši u gradskoj vožnji. Dizelski motor 1.5 sa 130 KS i automatikom stoji 32.486 eura, pa njegova isplativost dolazi tek s jako velikom kilometražom. Jači benzinac 1.2 od 130 KS također dolazi s automatikom i košta 30.538 eura.
Ukratko
Početna oprema Edition dobar je paket u kojem se serijski dobivaju 16-colni aluminijski naplaci, LED svjetla, prednji i stražnji parkirni senzori, automatska klima... Metalik boja Platinium košta 530 eura
Karavanska Astra ima i dizelski motor, omiljeniji kod hrvatskih vozača karavana. Dizelaš 1.5 (poznat i kao BlueHDi) ima 130 KS, a cijena mu je 32.230 eura, djelomice i zbog automatskog mjenjača u seriji
Trocilindarski benzinac od 110 KS, poznat i kao PureTech, performansama i potrošnjom korektan je kao početni motor. Prava vrlina je prtljažnik obujma gotovo 600 litara
Karavanska izvedba Sports Tourer dulja je od standardne Astre za 27 centimetara, a osovinski razmak veći je pet centimetara. Karavan je udobniji, straga prostraniji, a prtljažnik mu je veći 175 litara
ST 1.2 TURBO
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 3 cilindra
Obujam 1199 ccm
Snaga 81 kW/110 KS na 5500/min
Moment 205 Nm na 1750/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Dimenzije 465 x 186 x 147 cm
Osovinski razmak 273 cm
Prtljažnik 597/1634 litara
Gume 205/55 R 16, Sava (zimske)
Masa 1395 kg
MJERENJA
Najveća brzina 199 km/h
0-100 km/h 10,8 sekundi
Potrošnja 6,6 l/100 km
Cijena 27.664 eura
S doplatama 28.600 eura
OPREMA EDITION - aluminijski naplaci 16” • LED prednja i stražnja svjetla • prednji i stražnji senzori • dodirni zaslon infotainmenta 10” keyless • automatska klima • tempomat • automatsko kočenje • senzor svjetla i kiše • električni paket stakla i retrovizora • električna parkirna kočnica • grijanje volana...
DOPLATE TESTNOG AUTA - metalik lak 530 eura • paket dodatno zatamnjena stražnja stakla, grijanje ergonomičnih prednjih sjedala, volan u koži 690 eura • Ukupno 1220 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....