benzinac i ručni mjenjač

Na testu Opel Astra Sports Tourer 1.2 T Edition: U osnovnoj varijanti nameće se kao sjajan izbor za firme

Model s prtljažnikom od 597 litara zanatski je kvalitetno odrađen i praktičan, a ugodna za vožnju je i osnovna varijanta

Opel Astra test

 Darko Tomaš/CROPIX

Karavanskoj ekipi kompaktne klase, čiji je prodajni lider već godinama Škoda Octavia Combi, prošle godine se pridružila Astra Sports Tourer kao veća, prostranija i prijevozu većih količina stvari prikladnija inačica obične Astre, automobila čija je aktualna generacija na cestama prisutna od ljeta 2022. Kako izgleda?

Moderna karoserija pravilnih linija i površina i kao šnita kruha tankih stražnjih svjetala, izgleda, doduše, kao da je sjekirom dizajnirana, ali to ima svoju svrhu u dobivanju što većeg prostora. Blagi hi-tech dojam sprijeda je prožet zgodnim retro elementima, poput uzdužne krijeste na poklopcu motora, što podsjeća na nekadašnje Opele, danas oldtimere.

image

Opel Astra test

Darko Tomaš/CROPIX

Razvučen do dužine od 4,65 metra (pet centimetara manje od Octavije Combi) i postavljen na veću platformu osovinskog razmaka od 2,73 metra (pet centimetara više od obične Astre), karavan opravdava očekivanja, naročito u prtljažniku. Odizanjem petih vrata ukazuje se prostor obujma 597 litara, na pragu najboljih rezultata klase (predvodnik je Octavia sa 640 litara). Ima i mrežne pretince u bokovima i dodatni prostor ispod tvrde podnice, u kojem je smješten komplet za krpanje gume, umjesto standardnog rezervnog kotača.

image

Opel Astra test

Darko Tomaš/CROPIX

Litraža se povećava rušenjem naslona do konačnih 1634 litre kada se mogu smjestiti i predmeti dužine 1,85 metar, a nizak ulazni prag na 60 centimetara od tla olakšava unos teških stvari. Nosivost je dobrih 480 kilograma i zapravo, sve je odrađeno zanatski vrlo uzorno. Povećanjem gabarita profitiraju i suputnici na stražnjem sjedalu. Imaju više mjesta za koljena nego u običnoj Astri i putuje se komotnije i udobnije. S vozačkog aspekta, stvari su poznate.

image

Opel Astra test

Darko Tomaš/CROPIX

Duža karoserija ne ostavlja traga na ponašanje u vožnji sve dok se snažnije ne optereti, a dobra preglednost i umjeren krug okretanja od 10,7 metara, skupa s parkirnim senzorima, olakšavaju vožnju gradom i manje iskusnim vozačima. Ambijent za volanom prati moderne Opelove standarde s korektnom izvedbom integriranih digitalnih instrumenata i dodirnog info i multimedijskog zaslona, ispod kojih je smješten niz fizičkih prekidača primarnih funkcija. Dizajn armature je stvar ukusa, isto kao volana s anoreksičnom trećom prečkom. S druge strane, ima dosta pretinaca, izrada je dobrih Opelovih standarda, a osnovni paket opreme neočekivano dobar, s automatskom klimom, električnom parkirnom kočnicom, decentnim dekorativnim površinama...

image

Opel Astra test

Darko Tomaš/CROPIX

Ali i čudan, jer volan je serijski vinilni, nije kožni. Izvana se dobivaju aluminijski naplaci i parkirni senzori sprijeda i straga. Plastika, doduše, jest na nekim mjestima tvrda i jeftinijeg izgleda, što je utjecaj krovnog francuskog Stellantisa. Astra je, međutim, tiha i ugodna u vožnji, a i osnovni trocilindarski turbobenzinski motor od 110 KS i 205 Nm, hrapavog zvuka, solidna je motorizacija.

Astra koja teži 1,4 tone njime nije trkačica, ali u normalnim okolnostima, kad nije jače opterećena, uopće nije pothranjena. Sasvim dobro obavlja ulogu početnog motora, korektnih je ubrzanja i međuubrzanja, a na autocesti dohvati čak 200 km/h. Prosječnom obiteljskom vozaču, koji za volanom nije nabrijan ili ne tegli pola tone stvari, puna šaka brade.

image

Opel Astra test

Darko Tomaš/CROPIX

Da je Stellantisov mjenjač sa šest brzina kraćeg hoda i brži, a prebačaji između prve i druge brzine uglađeniji, dojam bi bio još bolji. Potrošnju je lako uklopiti u obiteljski proračun. Na otvorenoj cesti pri 90 km/h motor radi na 1900 okretaja i troši tek 4,3 litre, pri 130 km/h vrti se na 2700/min uz potrošnju oko sedam litara, a podjednako troši u gradskoj vožnji. Dizelski motor 1.5 sa 130 KS i automatikom stoji 32.486 eura, pa njegova isplativost dolazi tek s jako velikom kilometražom. Jači benzinac 1.2 od 130 KS također dolazi s automatikom i košta 30.538 eura.

image

Opel Astra test

Darko Tomaš/CROPIX

Ukratko

Početna oprema Edition dobar je paket u kojem se serijski dobivaju 16-colni aluminijski naplaci, LED svjetla, prednji i stražnji parkirni senzori, automatska klima... Metalik boja Platinium košta 530 eura

Karavanska Astra ima i dizelski motor, omiljeniji kod hrvatskih vozača karavana. Dizelaš 1.5 (poznat i kao BlueHDi) ima 130 KS, a cijena mu je 32.230 eura, djelomice i zbog automatskog mjenjača u seriji

image

Opel Astra test

Darko Tomaš/CROPIX

Trocilindarski benzinac od 110 KS, poznat i kao PureTech, performansama i potrošnjom korektan je kao početni motor. Prava vrlina je prtljažnik obujma gotovo 600 litara

Karavanska izvedba Sports Tourer dulja je od standardne Astre za 27 centimetara, a osovinski razmak veći je pet centimetara. Karavan je udobniji, straga prostraniji, a prtljažnik mu je veći 175 litara

ST 1.2 TURBO

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 3 cilindra

Obujam 1199 ccm

Snaga 81 kW/110 KS na 5500/min

Moment 205 Nm na 1750/min

Mjenjač ručni, 6 brzina

Dimenzije 465 x 186 x 147 cm

Osovinski razmak 273 cm

Prtljažnik 597/1634 litara

Gume 205/55 R 16, Sava (zimske)

Masa 1395 kg

MJERENJA

Najveća brzina 199 km/h

0-100 km/h 10,8 sekundi

Potrošnja 6,6 l/100 km

Cijena 27.664 eura

S doplatama 28.600 eura

OPREMA EDITION - aluminijski naplaci 16” • LED prednja i stražnja svjetla • prednji i stražnji senzori • dodirni zaslon infotainmenta 10” keyless • automatska klima • tempomat • automatsko kočenje • senzor svjetla i kiše • električni paket stakla i retrovizora • električna parkirna kočnica • grijanje volana...

DOPLATE TESTNOG AUTA - metalik lak 530 eura • paket dodatno zatamnjena stražnja stakla, grijanje ergonomičnih prednjih sjedala, volan u koži 690 eura • Ukupno 1220 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. siječanj 2025 22:50