Audi A3 i hibridna tehnologija pogona nisu od jučer. Podsjetimo se: Kod prethodne generacije kompaktni se Audi A3 mogao naručiti kao plug-in hibrid pod nazivom e-tron, međutim s aktualnom generacijom stvari se donekle mijenjaju jer su plug-in hibridi u fokusu više nego ikad prije.
Posebice ako imamo na umu da su jučer krenuli državni poticaji i da se za plug-in hibride također može rezervirati izdašnih 40.000 kuna. Ranije ove godine, dakle, i na hrvatsko tržište je stigla plug-in hibridna verzija kompaktnog Audija A3 pod nazivom 40 TFSIe izgrađena na modularnoj MQB EVO platformi VW Grupe koja omogućuje izgradnju elektrificiranih modela svih marki koncerna.
Po izgledu i dimenzijama Audi A3 Sportback plug-in hibrid ne mijenja se u odnosu na benzinsku ili dizelsku verziju: duljina od 4343 mm, širina od 1816 mm (1984 mm s otvorenim zrcalima), visina od 1450 mm i međuosovinski razmak 2,63 metra mjere su i ostalih verzija. Pritom je i izgled prepoznatljiv, posebice prednja šesterokutna velika maska i tanka led svjetla koja bez dvojbe ukazuju na jedan Audi.
Ni u unutrašnjosti nema bitno drugačijih detalja nego kod standardnog A3, ali su recimo presvlake u hibridu sjedala izrađene od recikliranog PET materijala. Prostor za putnike izuzetno je sofisticiran u pogledu završne obrade i materijala, kokpit je digitaliziran kao i središnji ekran multimedije, s fizičkim tipkama svedenim na najvažnije.
Konkretno, "Audi Virtual Cockpit" višestruko je podesiv prema želji i pruža niz korisnih infografika dok ekran infotainmenta pruža i specifične informacije za hibridne automobile kao što su tražene performanse sustava, napunjenost baterije ili status pogona. Audi nudi i odabir načina vožnje putem sustava Audi Drive Select s postavkama udobnosti, učinkovitosti, automatskim, dinamičkim i individualnim načinom vožnje, kao standard za hibrid.
Što se tiče unutarnjeg prostora, sprijeda i visoki sjede sjajno, straga ima dosta mjesta i za koljena, no najveća mana ovog auta nalazi se iza naslona stražnje klupe: prtljažnik kapacitet od tek 280 litara jer je prostor za teret "pojeo" prostor za smještaj baterije.
Nadalje, treba imati na umu i da ovakva plug-in verzija na vagu donosi 1635 kg ili 240 kg više od primjerice mild-hibridne verzije 35 TFSI koji teži 1395 kg. Za to povećanje težine najzaslužniji je spomenuti paket baterija kao i sve ostale dodatne komponente sustava koji uključuje sinkroni motor s trajnim magnetima ugrađen unutar 6-stupanjskog mjenjača S Tronic.
Krećemo na vožnju i isprobavanje mogućnosti kombinacije 1,4-litrenog TFSI četverocilindraša u suradnji s elektromotorom koji isporučuju sistemsku snagu od 204 KS (od čega 109 KS iz elektromotora) te 350 Nm najvećeg okretnog momenta. Dobra stvar: prema WLTP-u, A3 Sportback 40 TFSIe samo na struju u stanju je prijeći do 67 kilometara što bi trebalo biti dovoljno za većinu svakodnevnih gradskih i prigradskih ruta. Dakle, ako se vozite puno po gradu, to je to.
Što se punjenja baterije tiče, na utičnici od 230 V baterija od 13 kWh nam se punila gotovo 4 sata do 100 posto. U urbanim sredinama, u relativno tekućim uvjetima prometa, putovali smo s oko 3,5 km / kWh u prosjeku između 25 i 30 km/h. Sveukupno, u potpunosti iskorištavajući potencijal hibridnog sustava - ali prije svega s potpuno napunjenom baterijom - prosjek je bio oko 25,3 km/l i 5,4 km/kWh.
Izvan gradskih zidina, Audi A3 pokazuje precizno upravljanje, a osim što u gradu štede benzin, na otvorenim cestama pokazuje se zaista zabavnim posebno u "dinamičnom" načinu vožnje, koji održava benzinski motor stalno aktivnim i daje maksimum performansi.
Praktično, zadani način rada je "Auto Hybrid". kad se pogon se automatski raspoređuje između dva motora na takav način da oba rade s optimalnom učinkovitošću. "EV" znači potpuno električno putovanje; tada benzinski motor pomaže samo ako je potrebno, primjerice kod pritiskanja papučice "do poda".
Zaključak: Audi nije izumio plug-in hibrid u klasi kompaktnih vozila, ali je zato plug-in hibridni A3 izveo sjajno.
Na koncu i cijena: u verziji s prednjim pogonom, mjenjačem s dvije spojke i paketom opreme Select stoji 309.830 kuna do registracije, a nakon odbijana 40.000 kuna uz državni poticaj 269.830 kuna što nije malo, ali je mjera za premium kompakt na plug-in hibridni pogon.
TEHNIČKI PODACI
A3 40 TFSIe
Motor turbobenzinski, ugrađen sprijeda poprečno
+ elektromotor (109 KS/330 Nm)
Cilindri/obujam 4/1395 ccm
Snaga 150 KS pri 5000 o/min
Okr. moment 250 Nm pri 1550 o/min
Ukupno 204 KS, 350 Nm
Baterija litij-ionska, 13 kWh
Mjenjač automatizirani, 6 stupnjeva
Pogon na prednje kotače
Dimenzije 434 x 182 x 146 cm
Osovinski razmak 263 cm
Prtljažnik 280-1100 litara
Gume 225/40 R18, Pirelli Sottozero
Težina/nosivost 1560/505 kg
Jamstvo 5 godina/100.000 km
Mjerenja
Najveća brzina 227 km/h
0-100 km/h 7,6 sekundi
Potrošnja 5,3 l/100 km
Cijena 309.830 kuna
S doplatama 372.400 kuna
Serijska oprema - aut. dvozonska klima • diodna svjetla • pametni ključ • digitalna instrumentna ploča • tempomat • višenamjenski upravljač u koži • radio + 6 zvučnika • bežično punjenje telefona • sportski ovjes • aut. kočenje u gradu i zadržavanje trake...
Doplate - metalik boja • aktivni tempomat • ambijentalna rasvjeta • sportska sjedala • el. otvaranje prtljažnika • krovni nosači • zimske gume + aluminijski naplaci (18 cola)...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....