bestseller

Na testu Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 4x4 GLX+: Ovo je najbolja Vitara ikada

Vitara u dotjeranom i nikad boljem izdanju izgleda profinjenije, potpunije je multimedijski i sigurnosno opremljena i tiša je

Suzuki Vitara Hybrid

 Darko Tomaš/CROPIX

Devet godina na tržištu, dva redizajna, pet puta najprodavaniji automobil privatnim kupcima i ukupno više od 12.000 hrvatskih vlasnika – malo je automobila čija se karijera može mjeriti s Vitarinom. Nakon drugog, ovoproljetnog redizajna i poboljšanja može se reći da je Suzukijev SUV kao vino - što je stariji, to je bolji.

image

Suzuki Vitara Hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Tako i izgleda, jer simpatičan kroj karoserije koji, čini se nikad neće zastarjeti, proljepšan je pročišćenom maskom i branikom u kojem nema više svjetala za maglu, čime je udahnuta doza profinjenosti. Sviđaju nam se i izraženije centralne forme branika koje sada vidljivije naglašavaju i off-roaderski karakter, dok nam pogled u novi popis opreme otkriva da sada već osnovna GL časti aluminijskim naplacima, krovnim nosačima, LED svjetlima, usmjerivačima zračne struje u bokovima stražnjeg stakla radi što bolje aerodinamike, kromiranim ukrasima prozora, branika i maske...

image

Suzuki Vitara Hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

I najjeftinija Vitara zato izgleda potpuno opremljena – bravo Suzuki! Pravi ambasador dizajna, međutim, stoji na vrhu skale - najskuplji paket GLX+. Polirani dvobojni naplaci, sjajne površine branika i maske, difuzorski izveden stražnji branik i crna stražnja stakla tvore bogat i moderan, a nenametljiv prizor koji ne stvara kaos u očima. Slično vrijedi za unutrašnjost, pristojno prostranu i japanski kvalitetno napravljenu. Na sve strane je dobro ostakljena i zato vrlo pregledna, od starta jako dobro opremljena (multimedija, navigacija, kamera, automatska klima...) pa lako opraštamo detalje koji otkrivaju godine, poput dizajna nekih prekidača.

image

Suzuki Vitara Hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Položaj za volanom povišen kao u pravom malom terencu i volan i mjenjač koji fino legnu u ruke daju ugodan osjećaj kontrole i stopljenosti s autom. Najvidljivija novost je infotainment, grafički ljepši i sadržajno suvremeniji i bogatiji, koji ne strši iz armature i ne traži fakultet u traženju tema. Dopadaju nam se i mekane obloge od antilopa na vratima, decentni končani prošivi na udobnim sjedalima s kožnim fragmentima, a posebno panoramski dvodjelni stakleni krov, čijim otvaranjem Vitara postaje gotovo targa. Ima nešto i za ljubitelje stare škole: parkirna kočnica je klasična ručna, kontrole automatske klime su fizičke kao nekad, a osvježen dizajn glavnih instrumenata i dalje je “vozački”, s dva velika kruga. Hvala, Suzuki!

image

Suzuki Vitara Hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Ima i poboljšanja nevidljivih prostim okom. Prvo, temeljitija zvučna izolacija uspješnije prigušuje zvuk motora, rada ovjesa i zračnih strujanja pri bržoj vožnji čime je vožnja postala ugodnija i opuštenija, a drugo - vrata s novim spojnicama s karoserijom zatvaraju se mekanije, tiše i s većom lakoćom, što posebno vrijedi za očvrsnut poklopac prtljažnika.

I treće, kompletirana je sigurnosna oprema pa već početna oprema na popisu ima automatsko kočenje, detekciju pješaka, motocikala i bicikala, upozorenje na umor, pripremu za ugradnju detektora prisutnosti alkohola, čitanje znakova, držanje u voznoj traci... Da, Vitaru dugo znamo, ali i u bogatom paketu opreme ponovno nam se dopala ta njena jednostavnost i opuštenost koje daje za volanom.

image

Suzuki Vitara Hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Najlakša u klasi, vozački podatna i potrošnjom skromna, drugi je set vrlina zaslužnih za popularnost Vitare. Malo je automobila ove klase s tolikom razinom lakoće u vožnji, a osnova svega i dalje su japanski precizno izbalansiran ovjes i izvrstan 4-cilindarski 1.4 turbobenzinac Boosterjet od 129 KS i 235 Nm, nadograđen 48-voltnim starter-generatorom. U momentima jačeg opterećenja daje dodatni impuls sa svojih 14 KS i 50 Nm, ali i dozu linearnosti pri ubrzanju.

image

Suzuki Vitara Hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Motor zato fino izlazi iz niskih okretaja, uvijek ima dosta snage i momenta i ubrzava nenametljivo i uglađeno, uz punokrvan zvuk 4-cilindraša, danas sve rijeđeg u ovoj klasi. Novim doradama iznimno učinkovitog hibridnog sklopa povećana je participacija struje, a dodatno smanjena potrošnja benzina, pa smiren obiteljski vozač može računati s prosjekom ispod 6 litara, kao da vozi dizelaša sa zvukom benzinca.

Adut koji cijene oni koji zalaze u brdovita područja ili izvan asfalta ili jednostavno imaju bojazan od vožnje po skliskom, jest odličan pogon 4x4 s četiri profila rada (AllGrip). Ako zagusti, pogon se može fiksirati u omjeru 50:50, pa Vitara dobiva karakter pravog terenca, jednog od jako rijetkih u ovoj klasi.

image

Suzuki Vitara Hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Nije teško zaključiti da drugim osvježenjem u karijeri Suzuki iznova ističe best-buy status u svojoj klasi. Unatoč gotovo desetljetnoj prisutnosti Vitara nije dosadila, a njena postojanost, pouzdanost i ekonomičnost, a sada i ljepši izgled i više opreme po najnižoj cijeni u klasi aduti su koji na našem tržištu, koje voli provjerene i povoljne stvari, dokazano imaju težinu. Ne dvojimo, Vitara će i dalje biti bestseler svoje klase, a s obzirom na njen gotovo veteranski staž može se govoriti o pravom tržišnom fenomenu. Ili jednostavno odlično pogođenom proizvodu?

image

Suzuki Vitara Hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Ukratko

Vitara je primjer izvrsnog omjera uloženog i dobivenog. Dokaz? Više od 12.000 hrvatskih vlasnika, čime se malo tko može pohvaliti. Cijene kreću već na 21.300 eura

Redizajn je donio elegantnije, čišće lice s više sjajnih površina i off-roaderski naglašenijim centralnim dijelom branika, u čijim kutevima više nema maglenki

Uglađen i štedljiv 4-cilindarski turbomotor jedan je od najboljih benzinaca ove veličine. U leru je gotovo nečujan, u vožnji ugodan, a kapaciteti električnog sklopa daju poticaj laganom izlasku iz niskih okretaja

image

Suzuki Vitara Hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Decentno, ali efektno - na gotovo svakom detalju napravljeni su manji zahvati, koji na koncu kao cjelina daju novu svježinu karoseriji poznatoj od 2015. godine

Novi infotainment ima ljepšu grafiku, više sadržaja i brži softver. Ispod dodirnog zaslona veličine 9-inča je ono što svi žele – fizičke tipke automatske klime

Uzbrdo i nizbrdo – nema brige, jer u škakljivim situacijama manje vještima pomažu elektronski sustavi. Vitara sada ima i kompletan arsenal sigurnosnih sustava

image

Suzuki Vitara Hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Pogon 4x4 može se fiksirati kao u pravim terencima, prtljažnik se doima većim od naznačene 362 litre, a dvodjelni panoramski krov dio je opreme GLX+

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji sa Suzukijem

Tehnički podaci

1.4 Hybrid 4X4

Motor turbobenzinski, 4 cilindra,

blagohibridni (litij-ionska baterija 8 Ah/48V

i starter generator 14 KS/50 Nm)

Obujam 1373 ccm

Snaga 95 kW/129 KS na 5500/min

Moment 235 Nm na 2000-3000/min

PODVOZJE

Pogon 4x4

Mjenjač ručni, 6

Ovjes sprijeda McPherson, straga polukrut

Kočnice ventilirani diskovi/straga puni diskovi

Gume215/55 R 17, Continental

KAROSERIJA

Dimenzije 419 x 178 x 160 cm

Osovinski razmak 250 cm

Udaljenost od tla18,5 cm

Prtljažnik 362 litre

Spremnik goriva 47 litara

Masa/nosivost (testni)1350/370 kg

PERFORMANSE

Najveća brzina 195 km/h

0-100 km/h 10,2 sekundi

Prosječna potrošnja (WLTP)5,4 l/100 km

MJERENJA

Najveća brzina 193 km/h

Okretaji pri 90 km/h (VI)2100/min

Okretraji pri 130 km/h (VI)2600/min

UBRZANJE

0-60 km/h 4,8 sekundi

0-100 km/h 10,2 sekundi

0-140 km/h 16,8 sekundi

60-100 km/h (IV) 6,7 sekundi

80-120 km/h (V) 8,8 sekundi

KOČENJE

100-0 km/h 35,3 m

POTROŠNJA

Grad 6,5 l/100 km

Pri 90 km/h 4,4 l/100 km

Pri 130 km/h 6,3 l/100 km

Prosječno 6,3 l/100 km

OSTALO

Krug okretanja 10,4 m

EuroNCAP 5 zvjezdica

Proizvodnja Esztergom (Mađarska)

Jamstvo 3 godine/100.000 km

Cijena 26.620 eura

OPREMA GLX+ polirani alu naplaci • panoramski krov • jače tamna stražnja stakla • krovni nosači • parkirni senzori i kamera • dekorativni detalji izvana i iznutra • automatska LED svjetla • električni paket svih prozora i sklopivih retrovizora • automatsko zatamnjenje unutrašnjeg retrovizora • višefunkcijski kožni volan • putno računalo LCD 4,2” • tempomat • automatska klima • grijanje prednjih sjedala • USB ulazi • infotainment s navigacijom i dodirnim zaslonom 9” • AllGrip pogon s 4 profila rada • paket sigurnosnih sustava...

DOPLATE TESTNOG MODELA crni krov 1215 eura

Cijena s doplatama 27.835 eura

SVE VERZIJE (eura)

1.4 T GL 2WD (129 KS)21.300

1.4 T GL+ 2WD (129 KS)22.970

1.4 T GLX 2WD (129 KS)24.270

1.4 T GLX+ 2WD (129 KS)24.735

1.4 T GL+ 4WD (129 KS)24.760

1.4 T GLX 4WD (129 KS)26.040

1.4 T GLX+ 4WD (129 KS)26.620

MOGUĆA KONKURENCIJA

Vitara 1.4 T 4x4 (129 KS)24.760

Duster 1.2 TCe 4x4 (130 KS)24.900

S-Cross 1.4 T 4x4 (129 KS)26.660

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. listopad 2024 10:19