ID. Buzz GTX

Najsnažniji Bulli svih vremena: Vozili smo Volkswagenovu raketu s 340 KS

Moderni nasljednik hipijevskog kombija transformiran je u brutalnu jurilicu s pogonom na sve kotače

ID. Buzz GTX

 Volkswagen

Volkswagen je reinkarnacijom kultnog transportera Bulli napravio odličan posao. Iako su konzervativniji ljubitelji njemačke marke ostali zatečeni odmakom od tradicije i prelaskom isključivo na struju, ID. Buzz je svojom ‘disneyjevskom’ pojavom izazvao fenomenalne reakcije.

image

ID. Buzz GTX

Volkswagen

Dvije godine nakon lansiranja, Nijemci su podebljali ponudu Buzza s dvije nove izvedbe, jedne s produljenim međuosovinskim razmakom, a druge s najmoćnijim pogonskim oružjem trenutno dostupnim na policama u Wolfsburgu.

Pod nazivom ID. Buzz Pro stiže kombi s 25 centimetara duljim međuosovinskim razmakom, izdašnijom baterijom od 86 kWh i pogonskim sustavom od 286 KS (210 kW). Veća dužina u odnosu na standardni Buzz stvorila je dodatan prostor u unutrašnjosti koja sada prima sedam putnika, u klasičnoj formaciji sjedenja 2/3/2.

image

ID. Buzz GTX

Volkswagen

Kada su sjedala zauzeta, prtljažnik nudi obujam od 306 litara, s pet putnika 1340, a kada se preklope sjedala u drugom i trećem redu 2469 litara. Ulazak u treći red olakšavaju 19 centimetara duža klizna vrata.

image

ID. Buzz GTX

Volkswagen

Uz izduženu karoseriju od 4,95 metra, ovakav ID. Buzz je aktualiziran i s novim hardverom i softverom. Ugrađena je i potpuno nova generacija infotainment sustava (u serijskoj opremi) s bržim i funkcionalnijim izbornikom. Dodirni zaslon je sada velik 12,9 inča (dosad 12), što znači da je dijagonala proširena s 30 na 33 centimetara.

image

ID. Buzz GTX

Volkswagen

Novost je i osvijetljena dodirna traka za kontrolu temperature i glasnoće, a tu je i IDA govorni asistent, koji omogućuje upravljanje brojnim funkcijama vozila i pomoću funkcije ChatGPT putnicima detaljno odgovara na sva pitanja. Zahvaljujući bateriji od 86 kWh koju je moguće puniti snagom od 200 kW, doseg ID. Buzza Pro s dugim međuosovinskim razmakom iznosi između 453 i 487 km (WLTP).

image

ID. Buzz GTX

Volkswagen

Sve navedeno postalo je manje bitno kada smo na aerodromu u Hannoveru preuzeli ključeve sportske izvedbe ID. Buzz GTX.

Najsnažniji Bulli svih vremena naoružan s dva elektoromotora i pogonom na sva četiri kotača razvija ukupnu snagu od čak 340 KS.

image

Naš novinar na premijeri novog Volkswagena

Neven Cesar

Strelovito ubrzanje (6,5 sekundi do 100 km/h), usporedivo s onim Golfa GTI, potpuno je netipično za ovu vrstu vozila i zaista je nevjerojatan osjećaj kada ga doživite u dvije i pol tone teškom kombiju.

Prosječnom potrošnjom između 20 i 25 kWh imali smo autonomiju za oko 350 kilometara, ponekad više ili manje, ovisno o načinu vožnje.

Najveći neprijatelj modela GTX je autocesta, gdje je potrošnja skočila na 30 kWh, što u praksi donosi doseg oko 300 kilometara.

U našim relacijama, s tim je dosegom moguće putovanje od Zagreba do Zadra, ali vožnja do Splita bez punjenja djeluje kao nemoguća misija. U prilog vozaču ne ide niti maksimalna brzina od 160 km/h, barem na dijelovima njemačke autoceste bez ograničenja brzine.

Možda nas je vrijeme pregazilo, ali prečesto smo se s nostalgijom sjećali motora s unutarnjim izgaranjem koji bi Buzzu legli kao saliveni.

Maksimalna brzina? Doseg? Nije bitno, cijelu Njemačku bi odradili u komadu.

image

ID. Buzz GTX

Volkswagen

Pristup visokim sjedalima ponešto je zahtjevniji i u skladu je s kombijevskom koncepcijom, no zato za upravljačem vlada ugodno ozračje, uz vještu kombinaciju suvremenih hi-tech i retro detalja. Dojam prostranosti naglašen je širinom i visinom karoserije, vjetrobranom izvučenim daleko prema naprijed, velikim bočnim staklima, ali i panoramskim krovom (1,54 x 0,93 m), najvećim ikada na bilo kojem modelu Volkswagena.

image

ID. Buzz GTX

Neven Cesar

ID. Buzz GTX dostupan je u verzijama sa standardnim i dugim međuosovinskim razmakom. Kraća verzija snagu crpi iz baterije od 79 kWh, dok je verzija s dugim međuosovinskim razmakom serijski opremljena većom baterijom kapaciteta 86 kWh.

U odnosu na ID. Buzz Pro, GTX se razlikuje vizualno, ali i u pogledu opreme. Uz crne elemente na prednjem dijelu, tu su i serijski aluminijski naplaci od 20 cola. Serijski također dolaze IQ.Light Matrix LED glavna svjetla te atraktivna crvena boja karoserije.

image

ID. Buzz GTX

Volkswagen

ID. Buzz Pro će uskoro biti dostupan za narudžbu, a lansiranje verzije GTX slijedi na jesen.

Cijene zasad nisu definirane.

image

ID. Buzz GTX

Volkswagen
image

ID. Buzz GTX

Volkswagen
image

ID. Buzz GTX

Volkswagen
image

ID. Buzz GTX

Volkswagen
image

ID. Buzz GTX

Volkswagen
image

ID. Buzz GTX

Volkswagen
image

ID. Buzz GTX

Volkswagen
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. rujan 2024 16:06