Ekskluzivno iz Berlina

Naš reporter na otkrivanju Bigstera, najvećeg SUV modela Dacije koji košta 25.000 eura

Robusni Bigster ima pet sjedala i prtljažnik od 667 litara, ali i novi hibridni motor 1.8 sa 155 KS, te plinaš 1.2 sa 140 KS

Dacia Bigster

 Dacia

Najavljeno-učinjeno. U siječnju 2021. premijerno pokazan koncept velike Dacije nazvan Bigster, kojim je najavljeno da prodajno zahuktala marka pod okriljem Renaulta (drži već 8,3 posto udjela na tržištu EU) ulazi u klasu kompaktnih SUV automobila, na prezentaciji u Berlinu otkriven je u svom konačnom, prodajnom izdanju.

image

Dacia Bigster

Dacia

Kako izgleda? Očekivano, kao XXL Duster – na izložbenom primjerku na 19-colnim gumama (niže opreme imaju 17 i 18 cola) i s podnicom odmaknutom od tla 22 centimetra robusniji je, snažniji i ukupno vizualno dojmljiviji od Dustera.

I dimenzijama i sadržajem Bigster nudi puno više.

image

Dacia Bigster

Dacia

Dugačak 4,57 metra, širok 1,81 i visok 1,71 metara duži je od Dustera 23 centimetra i viši pet centimetara, a modularna CMF-B platforma osovinskog je razmaka 2,7 metara, četiri centimetra većeg nego Dusterova.

Posljedicu takvih gabarita zapazili smo, očekivano, u prostranijoj unutrašnjosti u kojoj na stražnjem sjedalu za koljena sada ima 24 centimetra slobodnog prostora, a naročito kada smo otvorili električno pokretana peta vrata prtljažnika.

Ukazao nam se prostor obujma 667 litara, veći punih 150 litara od Dusterova.

image

Dacia Bigster

Dacia

Ispod dvodjelne podnice, čija se jedna polovina može okomito postaviti kao dodatna konfiguracija prtljažnog prostora, dodatni su pretinci. Suprotno nekim očekivanjima i unatoč dimenzijama, Bigster ima standardnih pet sjedala, bez opcije za treći red s dva pomoćna.

image

Dacia Bigster

Dacia

Unutrašnjost nije posve ista kao u Dusteru, ali nije ni bitno različita. Manje prilagodbe u arhitekturi armature i više postavljen, skladnije oblikovan središnji greben koji vidljivije dijeli prednja sjedala ne mijenju bitno doživljaj, ali naravno, u okruženju većeg prostora i bolje opreme sve nam je izgledalo zrelije i ozbiljnije.

image

Dacia Bigster

Dacia

Panoramski krov, virtualni instrumenti, automatska dvozonska klima, Hi-Fi sustav Arkamys 3D, podešavanje prednjih sjedala na struju i naprednija multimedija neki su od elemenata opreme kojima Bigster pokazuje iskorak Dacije iz svijeta skromnosti i kojima će privlačiti nova kategorija kupaca.

image

Dacia Bigster

Zlatko Horvat

Vodilo se računa i o sigurnosti, usklađene s novom regulativom EU GSR2. Standardima materijala i izrade zadržan je poznat, ali moderniziran DNA Dacije, što znači nešto tvrđe, ali korektne plastične površine, ponegdje i moderne vizualne strukture.

I lagane za održavanje, što je jednako važno.

image

Dacia Bigster

Dacia

Sjedanjem za volan izložbenog primjerka nije nam promakla ni udobnost sjedala.

U ponudi motora najveća je novost novi samopunjivi hibrid. Bigster je prvi model koncerna Renault koji će umjesto poznatog sklopa s 1,6-litrenim motorom imati 1,8-litreni (107 KS i 170 Nm) s Atkinsonovim principom rada ventila, koji u sinergiji s elektromotorom (50 KS i 205 Nm) i pomoćnim generatorom (20 KS i 50 Nm) u konačnici istiskuje 155 KS (prije 143 KS).

Rezultat su bolje performanse (ubrzanje za 9,7 sekundi), uz manju potrošnju i ispuh štetnih plinova.

image

Naš reporter na premijeri Dacije Bigster

Dacia

Ispod podnice smještena je litij-ionska baterija kapaciteta 1,4 kWh i teška 45 kilograma, koja će davati veći udio vožnje samo na struju, u gradu i do 80 posto.

Prosječna potrošnja manja je do 40 posto u odnosu na standardni benzinski motor. Detaljnije brojke bit će objavljene kako će se bližiti trenutak prodaje. Prijenos snage ide preko MultiMode automatskog mjenjača, kakav imaju i hibridni Renaulti.

image

Dacia Bigster

Dacia

Lepezu motora dopunjuje 3-cilindarski turbobenzinski blagohibridni (48V) motor 1.2 TCe, poznat iz Dustera. Dolazi u verzijama sa 130 KS i pogonom 4x4 (s profilima rada Auto, Snow, Mud/Sand, Off-road i Eco) te 140 KS s Millerovim ciklusom rada i prednjim pogonom, a oba motora imaju ručne mjenjače.

Najzanimljiviji nam se čini motor od 140 KS opremljen tvorničkom plinskom instalacijom (Eco-G), koja s napunjenim spremnikom benzina od 50 litara i plina od 49 litara može dati doseg i do 1450 kilometara. Investicija je isplativa već nakon oko 15.000 kilometara. Dacia je, inače, najprodavanija marka u Europi kad su u pitanju modeli s plinskom instalacijom.

image

Dacia Bigster

Dacia

Nakon viđenog na prezentaciji u Berlinu i najavljene početne cijene od oko 25.000 eura (hibrid oko 30.000 eura) možemo zaključiti da je Dacia i u ovako velikom formatu zadržala svoj poznati i dokazano uspješan prodajni forte ‘best value for money‘ (najbolja vrijednost u odnosu na cijenu), pa neće čuditi trenutak kad ćemo i Bigster gledati na visokim pozicijama prodajnih top-lista.

image

Dacia Bigster

Dacia

Ovo je bilo prvo pojavljivanje u javnosti, a na prodaju će trebati pričekati do proljeća 2025. godine.

image

Dacia Bigster

Dacia
image

Dacia Bigster

Dacia
image

Dacia Bigster

Zlatko Horvat
image

Dacia Bigster

Dacia
image

Dacia Bigster

Dacia
image

Dacia Bigster

Dacia
image

Dacia Bigster

Dacia
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. listopad 2024 10:56