nova generacija

Nikad tehnološki potkovaniji i udobniji: Vozili smo novi Subaru Forester, evo i prvih dojmova

Impresionira preciznom izradom, usprkos manjoj snazi poznatog bokserskog benzinca lijepo se vozi, a tu je i simetrični pogon 4X4

Subaru Forester

 Subaru

Kada se 1997. pojavio na europskom tržištu, Subaru Forester iskočio je iz uobičajenih kalupa. Koncepcijski na pola puta između terenca i visokog karavana, mogao se pohvaliti neospornim terenskim kvalitetama i praktičnošću SUV modela, izvedbe koja je tada bila tek u povojima.

Vjetar u leđa svakako mu je dalo to što je nastao na temeljima tada već slavne Impreze, od koje je naslijedio tri ključna elementa - četverocilindarski bokser motor, simetrični pogon na sve kotače i umjerenu masu od oko 1,4 tonu.

image

Subaru Forester

Subaru

Forester je u svojih 27 godina uvijek je bio vjeran svojim korijenima, te dijelom i zbog toga stekao lojalnu klijentelu. Ni posljednja, šesta generacija nije iznimka. Doduše, promjene u vanjskom izgledu svakako predstavljaju iskorak, iako se nije upuštalo u ekstravaganciju.

Karoserija dugaćka 4,67 metra (tri centimetra više u odnosu na prethodnika) dobila je novu, atraktivniju prednju masku, a svjetla su poprimila američki štih, zahvaljujući kromiranoj letvici koja ih povezuje sa zaštitnim znakom. Bočne stranice su čiste, zategnute, s lukovima kotača koji podsjećaju na otvoreni šesterokut, dok stražnji dio donosi svjetla trendovski spojena plastičnom trakom. Sliku upotpunjuju novi aluminijski naplaci od 19 cola, lijepo ukalupljeni u cjelinu.

image

Subaru Forester

Subaru

Čim sjednete na vozačko sjedalo, pogled privlači veliki, središnje smješten zaslon multimedije dijagonale 29,5 cm, posuđen iz najnovije generacije Outbacka. To je, međutim, ujedno i jedini vizualni iskorak prema modernizaciji unutrašnjosti. U svemu ostalome zadržan je tradicionalan raspored, pa se ispred vozača nalazi kombinacija analognih i digitalnih instrumenata, krakovi upravljača prepuni su tipki, a i dalje se nudi velika ručica mjenjača, smještena na uobičajenoj poziciji.

Dakle, Forester i u novom izdanju pruža malo specijalnih efekata, ali donosi puno konkretnog. Posebno impresionira pažnja uložena u završnu obradu i kvaliteta korištenih materijala. Jedan od primjera su podatna sjedala, iznimno udobna, dobro podstavljena i oblikovana tako da ne umaraju niti nakon mnogo sati provedenih za upravljačem.

image

Subaru Forester

Subaru

Novi Forester donosi i iskorak u vožnji. Iako je i nova generacija smještena na platformu SGP (Subaru Global Platform), na koju su postavljeni i Impreza, Crosstrek i Outback, niz poboljšanja rezultirao je čvršćim spojevima i boljom torzijskom krutošću, a osjetno je unaprijeđena i zvučna izolacija. Sve to pridonijelo je većoj otpornosti na vanjske vibracije i zvukove, ali i boljim voznim svojstvima.

Ono što se nije promijenilo jest motorizacija. Kao i dosad, nudi se samo 2,0-litreni atmosferski benzinski bokser motor u blagohibridnoj izvedbi. Umjesto dosadašnjih 150 broji 132 KS, a ponešto je skresan i okretni moment koji sad iznosi 182 Nm (umjesto nekadašnjih 194 Nm), što treba pripisati strožim ekološkim propisima. Istodobno, električna komponenta ostala je ista. Električni motor od 17 KS (66 Nm) integriran je u mjenjač, a baterija kapaciteta 0,6 kWh skrivena u podnicu prtljažnika.

image

Subaru Forester

Subaru

Iako je automatski CVT mjenjač temeljito reprogramiran, u vožnji se ipak osjeti manja snaga. Svjedoče tome i tvornički podaci - stotku novi Forester hvata za 12,2 sekunde, odnosno 0,4 sekunde sporije od prethodnika. S druge strane, intervencije na motoru nisu primjetno smanjile potrošnju, koja se i dalje deklarirana na 8,1 litara - dobar rezultat s obzirom na visoku karoseriju i pogon 4x4.

Napredak je zato ostvaren u sigurnosnoj elektronici. Primjerice, otprije poznati sustav pomoći u vožnji EyeSight ima nove funkcije, poput potpunog zaustavljanja vozila u slučajevima kad vozač ne reagira na upozorenja i ne preuzima upravljanje vozilom. Novi Forester je već u prosincu 2024. stigao na hrvatsko tržište uz promotivnu cijenu, odnosno popust u iznosu od 6000 eura koji vrijedi za sve četiri razine opreme (Free, Style, 4Adventure i Premium). U ponudi koja vrijedi do kraja ožujka 2025., osnovna verzija Free stoji 39.665 eura, dok za najbolje opremljeni paket Premium treba izdvojiti 47.253 eura.

image

Subaru Forester

Subaru

Ukratko

Forester u duljinu broji 4,67 metra, širok je 1,83, a u visinu se uzdiže na 1,73 metar, dok se osovinski razmak nije mijenjao i iznosi 2,67 metra

Središnji zaslon dijagonale 29,5 cm zamijenio je prethodna dva. S njima su nestale i rotacijske komande klima sustava, koje su (izuzev podešavanja temperature) preselile na zaslon

Jedna od novosti koje prate novo izdanje Forestera jest prikaz kamerama od 360 stupnjava, a aktivira se prekidačem pomalo neobično smještenim na središnjem tunelu

image

Subaru Forester

Subaru

Novi Forester može se podičiti s ukupno 15 zasebnih sustava pomoći u vožnji, a jedan od pet novih je sustav koji zaustavlja automobil na sigurnoj dionici ceste, ako je vozač onesposobljen

Na stražnjem, asimetrično djeljivom sjedalu ima dovoljno mjesta za tri odrasle osobe. Prtljažnik od 508 litara obaranjem naslona povećava se na 1732 litre

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. siječanj 2025 21:44