ACENTA SPORT PACK

Nissan Juke 1.5 dCi: Dizelski takt godi 'malenom svemircu'

 Ivan Lacković

Nissan Juke nije novost na tržištu, ali još uvijek izaziva kontroverze. Ili ga obožavate ili se pitate tko je tako nešto osmislio, sredine uglavnom nema. No, sudeći po uspješnoj prodaji, čini se da ljubitelja ipak ima više od ‘Jukeomrzaca’.

Dizelaš 1.5 dCi sa 105 KS pritom najbolje paše u vožnji, ali ne i novčaniku jer je ipak dvadesetak tisuća kuna skuplji od snagom usporedivog benzinca 1.6 sa 117 KS. Tako bogata izvedba Accenta Sport Pack, opremljena automatskom klimom, cjelovitim strujnim paketom, putnim računalom s grafičkim prikazom koji posebno uveseljava mlađe putnike i radio/CD uređajem, stoji 157.800 kn. Za sigurnost se pritom brinu ABS i ESP, a nedostaju tek stražnji parkirni senzori, jer nije lako procjeniti gdje završava avangardno dizajniran crossover.

Dizelaš je iznimno ugodan u svakodnevnoj vožnji, elastičan je i tek je nešto tromiji ispod 2000/min. Turbo pritom uvijek pridonesi osjećaju snage koje zapravo nema na papiru. Do stotke se dolazi za solidnih 11,2 s, a može se i pojuriti do 175 km/h. U gradu više konja nije niti potrebno, dok se na autocesti bez problema može održavati putna brzina od 150, pa čak i 160 km/h, gdje se motor vrti na 3200/min. Svakako treba pohvaliti i odličan 6-stupanjski mjenjač, koji ima dobar položaj i odnose.

Zahvaljujući štedljivom dizelašu (prosječna potrošnja od 6 litara) nismo trpili niti zbog skromnog spremnik goriva od svega 46 litara, koji vlasnike benzinaca (posebno turbobenzinca 1.6 sa 190 KS) tjera često na pumpu. Doseg u ovom slučaju iznosi sasvim pristojnih 600 km. Međutim, teško je pobijeći od malog prtljažnika (251 litra), dostatnog samo za osnovne potrebe.

S druge strane, Juke je vozački vrlo zahvalan - ovjes dobro upija neravnine, dok povišeni položaj pruža uzoritu preglednost. Osim toga, aduti su mu i kvalitetna izrada, ali i činjenica što je još uvijek bez prave konkurencije na tržištu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 22:23