Opel Grandland X najveći je SUV u ponudi Opela, a na valu elektrifikacije game nedavno je predstavljena i plug-in hibridna izvedba. I to u dvije varijante: uz 1,6-litreni turbo benzinac bazna izvedba stiže s jednim elektromotorom i ukupno 225 KS dok snažniji model s dva elektromotora dodana benzincu (drugi elektromotor pokreće stražnju osovinu pa zato u nazivu stoji Hybrid4 što upućuje na pogon na obje osovine) ispucava čak 300 KS i 520 Nm. Zvuči obećavajuće! A u praksi?
U praksi se pokazalo kako njegova crno/bijela karoserija možda i ponajbolje oslikava njegov karakter, baš poput krajnosti tih dviju boja. Jer, s jedne strane sjedite u hibridu kojem se baterija može puniti i na utičnicu i koji u potpuno električnom modu može prijeći do 50 kilometara (premda se s težom nogom na gasu i vožnjom do maksimalnih 135 km/h taj doseg odmah smanji za duplo) pa u gradskoj kreni/stani vožnji možete samo na struju voziti čitav dan bez ispuštanja CO2 u atmosferu. Inače, njegova baterija od 13,2 kWh je na brzom punjaču puna za dva sata, na kućnoj utičnici za sedam.
S druge strane, s tolikom snagom i momentom ispod desnog stopala, jednostavno ne možete a da to ne isprobate.
Tada razgovaramo o 234 km/h najveće brzine te o sprintu do 100 km/h iz stajanja za treptaj oka više od 6 sekundi! Međuubrzanja su također silovita, a 8-stupanjski automatski mjenjač sjajno se pritom prilagođava svim režimima vožnje i uvijek je u pravoj brzini u pravom trenutku.
Na magistralnim pravcima ili autocesti ako želite izvlačiti maksimum, rad benzinca je u prvom planu uz diskretnu asistenciju stražnjeg elektromotora. Stvarno je tada užitak sjediti za volanom ovakvog Grandlanda X. Ipak, tada zaboravite na štednju goriva jer potrošnja u takvim uvjetima može iznositi i deset litara.
Ipak, većinu vremena ovaj će automobil biti pod manjim opterećenjima i hibridnom programu kad se potrošnja kreće oko otprilike šest litara benzina dok uz veću pažnju može računati i na 4,5 litara (takva potrošnja je time upečatljivija jer riječ o SUV-u s masom od gotovo 1,9 tona, 300 konja, 4x4 pogonom i automatskim prijenosom).
Od opcija konfiguracija vožnje na izbor (električni, kombinirani hibridni, sportski benzinski i 4x4) zanimljiva je i ona namijenjena vožnji izvan asfalta gdje „vuča na sva četiri” itekako ima smisla.
Tada do izražaja dolazi i nešto veća tvrdoća ovjesa što do izražaja dolazi upravo na makadamu i lošijim podlogama.
Živjeti u kabini Opela Grandland u ovom je slučaju posebno ugodno uz najbolju opremu Ultimate koja serijski sadrži sve blagodati za udobnost i sigurnost. Premda je baterija smanjila prtljažnik na još uvijek solidnih 390 litara, za putnike ima mjesta u izobilju, ergonomija vozačkog mjesta je odlična, a zanimljivo, u Grandlandu ćete pronaći još dosta analognih prekidača jer dobar dio toga nije premješten na upravljanje putem dodirnog zaslona na „touch”.
Na koncu, nakon testiranja smo se složili kako dugo na testu nismo imali jedan ovako brz, ali i raznovrstan automobil u svim pogledima vožnje, a Grandland se u ovoj verziji itekako nameće kao alternativa prokušanim majstorima u klasi hibridnih SUV-modela Toyote i Honde...
HYBRID4
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 1598 ccm
+ dva e-motora
Cilindri/ventili 4/16
Ukupna snaga 221 kW/300 KS
Ukupni moment 520 Nm
Pogon automatski električni 4x4
Mjenjač automatski, 8 brzina
Dimenzije 448 x 185,5 x 161 cm
Osovinski razmak 267,5 cm
Prtljažnik 390 litara
Gume 205/55 R 19, Michelin
Masa/nosivost 1875/475 kg
Jamstvo/baterija 4 god/8 god
MJERENJA
Brzina 234 km/h
0-100 km/h 6,3 sekundi
Prosječna potrošnja 6,0 l/100 km
Cijena 357.145 kuna
S doplatama 410.050 kuna
OPREMA ULTIMATE - alu naplaci 19” • dvobojna karoserija • crna stakla straga • automatska LED svjetla sprijeda i straga • tempomat • paket Zima • paket Sigurnost • paket Svestranost • paket Sight & Light) • paket Park & Go 2 • automatska klima • tempomat • multimedija IntelliLink 5.0 • keyless...
DOPLATE - butik boja • srebrni nosači • rolete straga • kožna sportska sjedala (vozačko el. podesivo) • dvozonska klima • alu papučice • paket Park & Go 3... Ukupno 52.905 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....