TEST

OPEL ZAFIRA TOURER 1.6 CDTI Dobar i štedljiv, ali ne i jeftin

Uglađen i štedljiv, novi 1.6 dizelaš nema problema s masom Zafire, ali nije jeftin
 Željko Puhovski/CROPIX

Od predstavljanja treće generacije prošlo je tri godine, a Zafira Tourer, najprostraniji je i najluksuzniji Opelov monovolumen, još izgleda dobro. Njemački dizajneri nisu puno petljali s izgledom. Linijama što podsjećaju na Insigniju uspješno su prikrili kombijevske forme, a detaljima kao što je visoka linija prozora i svjetla u stilu bumeranga, zamaskirali izdašne dimenzije. Zafira Tourer je duža (6 cm), viša (5) i šira (6) od Citroëna Grand C4 Picasso, ali to se na prvi pogled ne vidi. Puno truda uloženo je i na uređenje unutrašnjosti, a jedini detalj koji je nedostajao (kao i ostalim Opelovim modelima), bio je moderan dizelski motor.

No, i taj, posljednji kamenčić u mozaiku predstavljen je ovog ožujka u Ženevi. Na cesti se pojavio upravo pod haubom Zafire, ali već mu je osigurano mjesto i u ostalim modelima. Na samom početku druženja sa 1.6 CDTI motorom iznenadila nas je iznimna zvučna izolacija. Buka motora, ali i zvuk rulanja kotača po cesti, jedva prodiru u putnički prostor. U praznom hodu na minimumu čuje se da za paljenje smjese goriva ne koriste svjećice, ali nema vibracija, a u vožnji zvuči poput modernog turbobenzinca. Nastao je u Torinu, ali nema nikakve veze s Fiatom, jer su za njegov razvoj i projektiranje zaslužni talijanski GM Powertrain pogoni. U potpunosti je načinjen od aluminija i zamijenit će vremešni 1.7, od kojeg je lakši 20 kg (ukupno 152).

Našu testnu Zafiru pogonila je verzija sa 136 KS i 320 Nm, koja se može podičiti modernim tehničkim rješenjima poput pumpe ulja promjenjivog protoka i pumpe za vodu s elektromagnetskom spojkom koju aktivira elektronika. Za napajanje koristi common-rail sustav izravnog ubrizgavanja s maksimalnim tlakom od 2.000 bara, a elektromagnetne brizgaljke s osam rupa mogu odraditi do 10 ubrizgavanja u ciklusu. Uglađen i živahan, dobro se nosi s masom koja premašuje 1800 kg, a tijekom testa izmjerili smo vrlo dobrih 6,8 litara prosječne potrošnje. Dio zasluga pripada i temeljito obnovljenom ručnom mjenjaču s dugačkim šestim stupnjem. Na autocesti za 120 km/h dovoljno je 2000 okretaja, a mjenjač krasi i preciznost, te mekani prebačaji pri čemu ni žustri manevri s ručicom mjenjača nisu problem.

Jedinu zamjerku možemo uputiti na spojku koja ima vrlo kratak, gotovo milimetarski hod pri ukapčanju, a nakon jednog gašenja motora na startu uvijek slijedi efekt dodavanja previše gasa. Ponašanje Zafire kroz zavoje nije se nimalo promijenilo. Prednost je očekivano na strani udobnosti, ali to nije utjecalo na stabilnost i osjećaj kontrole. Upravljač je lagan, ali i precizan, a ovjes ne gubi kontakt s podlogom ni pri odlučnijim ulascima u zavoje. Novi motor je, dakle, uglađeniji i štedljiviji, ispunjava Euro VI normu, ali nažalost nije jeftin. Primjerice, jednako opremljena Zafira s dvolitrenim dizelašem sa 130 KS i start/stop uređajem u prosjeku je jeftinija oko 7000 kuna...

ZAFIRA TOURER 1.6 CDTI Active

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1598 ccm

Snaga 100 kW (136 KS) pri 3500-4000/min

Moment 320 Nm pri 2000-2250/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 466 x 188 x 168,5 cm

Osovinski razmak 276 cm

Prtljažnik 152/710/1860 litara

Gume 235/45 R 18, Bridgestone

Masa 1728 kg

Brzina 192 km/h

0-100 km/h 11,4 sekundi

Potrošnja 6,8 l/100 km

CO2 ispuh 109 g/km

CIJENA 203.100 kn

S DOPLATAMA 230.800 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. listopad 2024 22:35