šminker u duši

Osvježeni gradski lavić na testu: Pored Peugeota 208 1.2 Hybrida dizelaš nije ni potreban

Umjesto ionako ne pretjerano traženog dizelaša od 100 KS, redizajnirani Peugeot 208 nudi hibride od 100 i 136 KS

Peugeot 208 GT hybrid

 CROPIX

Još do pred samo dvije godine, Peugeot je drmao tržištem – gradski 208 dvije je godine zaredom osvajao titulu najprodavanijeg automobila u Europi. Već lani je, međutim, sa 188.154 novoregistrirana primjerka pao na peto mjesto ukupnog poretka i treće u klasi, iza Dacije Sandero i Renaulta Clija, ali još uvijek ispred Opel Corse, Toyote Yaris, Citroena C3...

Krajnje je vrijeme za redovito dotjerivanje automobila koji je još 2012. naslijedio popularni 207, a danas je na tržištu vel druga generacija na platformi CMP, kao i Opel Corsa i Mokka, DS 3 Crossback, Citroen C4, Lancia Ypsilon...

image

Peugeot 208 GT hybrid

CROPIX

Znak raspoznavanja? Tri manja umjesto jednog većeg svjetlećeg očnjaka u prednjem odbojniku, krupna prednja svjetla bez dnevnih svjetala i stražnje svjetlo s tri položene, a ne više uspravne svjetleće diode. I, dakako, nova maska hladnjaka koja sad više nema jasan rub, odnosno čini jednu cjelinu s odbojnikom, što smo već ranije vidjeli na dotjeranom Peugeotu 508 i novom 408.

Peugeot 208 bio je, dakle, i ostao jedan od najljepših gradskih automobila, pogotovo u novoj fluorescentno žutoj boji Agueda i s aluminijskim naplacima Yanaka od 17 cola.

image

Peugeot 208 GT hybrid

CROPIX

U unutrašnjosti je najveća novost broj veći na dodir osjetljivi zaslon - 25,4 umjesto prijašnja 23 centimetra – i prekidač umjesto prijašnjeg joysticka automatskog mjenjača. Uz to, mogu se programirati i prečaci za najčešće korištene funkcije, poput isključivanja start-stopa ili sustava za zadržavanje voznog traka.

Sve ostalo isto je kao i dosad: red klasičnih prekidača kao na klaviru i digitalna, u skupljim paketima trodimenzionalna instrumentna pločana na koju se gleda preko dva broja premalog upravljača. I, nažalost, na mjestima i dalje jeftina, tvrda plastika.

image

Peugeot 208 GT hybrid

CROPIX

Ispod poklopca motora nema više dizelaša od 100 KS, ali se zato uz već poznate 1,2-litrene trocilndarske benzince sa 75 i 100 KS sad nude ne jedan već dva hibrida (100 i 136 KS), a upravo se slabiji zatekao pod poklopcem testnog Peugeota 208 Hybrid GT. Riječ je o već spomenutom benzincu 1.2 Puretech s elektromotorom ugrađenim u automatski mjenjač, koji prema tvrdnjama proizvođača za vožnje gradom samostalno pokreće automobil u čak 50 posto slučajeva i potrošnju snižava za priličnih 15 posto.

image

Peugeot 208 GT hybrid

CROPIX

Od podjednako jakog običnog 1.2 Puretecha sa 100 KS, ali opremljenog ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa, skuplji je u osnovnom paketu opreme 3545 eura. Slabije izdanje hibrida sa 100 KS, naime, starta od 23.165 eura, dok osnovni 1.2 Puretech sa 100 KS kreće od 19.620 eura. Vrijedi li?

Vrijedi. I ne samo zbog u sve češćim gradskim gužvama zlata vrijednog automatskog mjenjača, već samog po sebi vrijednog 1500 do 2000 eura, nego i zbog osjećaja koji pod papučicom pruža elektromotor, premda razvija jednakih 205 N pri 1750 okretaja kao i obični 1.2 Puretech.

image

Peugeot 208 GT hybrid

CROPIX

Već prvih par stotina metara nakon preuzimanja doista smo odvezli isključivo na struju, praćeni samo tihim zujanjem elektromotora, što je zasluga litij-ionske baterije od 0,9 kWh. Isto se često ponavljalo i sljedećih tjedan dana na dionicama od kilometar-dva. Posljedica? U gradu nam je trošio oko 5,3 litre, što je oko pola litre do litru manje od običnog 1.2 Puretecha i jednako kao i stari 1.5 BluHDi.

image

Peugeot 208 GT hybrid

CROPIX

Također, do stotke stiže za 9,8 umjesto 10,1 sekundu. Nije puno, ali čovjeka veseli, baš kao i činjenica da je osjetno brži prilikom pretjecanja na otvorenoj cesti - od 80 do 120 km/h treba samo 7,1 umjesto 9,5 sekundi. Na autocesti je, pak, jedva jedan kilometar na sat sporiji – 193 umjesto 194 km/h. Loših strana hibrid nema, jer je teži ne pretjeranih 85 kilograma, u prvom redu zbog automatskog mjenjača, a ima u dlaku jednako prostran prtljažnik – 352 litre.

image

Peugeot 208 GT hybrid

CROPIX

Ukratko

Prilikom dotjerivanja sredinom prošle godine, 208 je dobio tri umjesto prijašnjeg jednog očnjaka sprijeda, ali i novu masku hladnjaka stopljenu s prednjim odbojnikom

Dio najskupljeg paketa opreme GT nisu samo crni rubovi blatobrana, nego i aluminijski naplaci od 17 cola

Straga više nema zaštitnog znaka već samo od svjetla do svjetla razvučen natpis Peugeot, a drukčija su i svjetla s tri vodoravna umjesto prijašnja tri uspravna očnjaka

image

Peugeot 208 GT hybrid

CROPIX

Električno podesiva sjedala, trodimenzionalna instrumentna ploča i bežično punjenje telefona dio su najskupljeg paketa GT. Red klavirskih prekidača stiže, pak, serijski

Unatoč hibridnom pogonu, litij-ionska baterija od 0,9 kWh ne oduzima mjesto u prtljažniku, koji i dalje broji 352 litre

Najveće novosti su col veći središnji zaslon i prekidač automatskom mjenjača umjesto prijašnjeg joysticka

image

Peugeot 208 GT hybrid

CROPIX

208 PureTech 100 Hybrid

Tehnički podaci

Motor 3 cilindra, turbopunjač

Obujam 1199 ccm

Snaga 74 kW/100 KS pri 5500 o/min

Okr. moment 205 Nm pri 1750 o/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 406 x 175 x 147 cm

Osovnski razmak 254 cm

Prtljažnik 352-1163 litre

Gume 205/45 R17, Conti WinterContact

Težina 1175 kg

Jamstvo 5 godina/100.000 km

Mjerenja

Najveća brzina 193 km/h

0-100 km/h 9,8 sekundi

Potrošnja 5,7 l/100 km

Cijena 27.228 eura

S doplatama 29.413 eura

Oprema (GT) - Aut. dvozonska klima * diodna svjetla * el. podesivi i grijani retrovizori * kamera za vožnju unatrag + pomoć pri parkiranju * aut. duga svjetla * bežino punjenje telefona * radio+bluetooth * ambijentalna rasvjeta * pametni ključ * aluminijski detalji u unutrašnjosti * sportska sjedala * zat. stražnja stakla * aut. kočenje u nuždi * aut. zadržavanje prometnog traka * prepoznavanje prometnih znakova * aluminijski naplaci 17 cola...

Doplate - Navigacija * kamera s prikazom 360 stupnjeva * el. podesiva, grijana sjedala s memorijom i masažom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 17:50