Još do pred samo dvije godine, Peugeot je drmao tržištem – gradski 208 dvije je godine zaredom osvajao titulu najprodavanijeg automobila u Europi. Već lani je, međutim, sa 188.154 novoregistrirana primjerka pao na peto mjesto ukupnog poretka i treće u klasi, iza Dacije Sandero i Renaulta Clija, ali još uvijek ispred Opel Corse, Toyote Yaris, Citroena C3...
Krajnje je vrijeme za redovito dotjerivanje automobila koji je još 2012. naslijedio popularni 207, a danas je na tržištu vel druga generacija na platformi CMP, kao i Opel Corsa i Mokka, DS 3 Crossback, Citroen C4, Lancia Ypsilon...
Znak raspoznavanja? Tri manja umjesto jednog većeg svjetlećeg očnjaka u prednjem odbojniku, krupna prednja svjetla bez dnevnih svjetala i stražnje svjetlo s tri položene, a ne više uspravne svjetleće diode. I, dakako, nova maska hladnjaka koja sad više nema jasan rub, odnosno čini jednu cjelinu s odbojnikom, što smo već ranije vidjeli na dotjeranom Peugeotu 508 i novom 408.
Peugeot 208 bio je, dakle, i ostao jedan od najljepših gradskih automobila, pogotovo u novoj fluorescentno žutoj boji Agueda i s aluminijskim naplacima Yanaka od 17 cola.
U unutrašnjosti je najveća novost broj veći na dodir osjetljivi zaslon - 25,4 umjesto prijašnja 23 centimetra – i prekidač umjesto prijašnjeg joysticka automatskog mjenjača. Uz to, mogu se programirati i prečaci za najčešće korištene funkcije, poput isključivanja start-stopa ili sustava za zadržavanje voznog traka.
Sve ostalo isto je kao i dosad: red klasičnih prekidača kao na klaviru i digitalna, u skupljim paketima trodimenzionalna instrumentna pločana na koju se gleda preko dva broja premalog upravljača. I, nažalost, na mjestima i dalje jeftina, tvrda plastika.
Ispod poklopca motora nema više dizelaša od 100 KS, ali se zato uz već poznate 1,2-litrene trocilndarske benzince sa 75 i 100 KS sad nude ne jedan već dva hibrida (100 i 136 KS), a upravo se slabiji zatekao pod poklopcem testnog Peugeota 208 Hybrid GT. Riječ je o već spomenutom benzincu 1.2 Puretech s elektromotorom ugrađenim u automatski mjenjač, koji prema tvrdnjama proizvođača za vožnje gradom samostalno pokreće automobil u čak 50 posto slučajeva i potrošnju snižava za priličnih 15 posto.
Od podjednako jakog običnog 1.2 Puretecha sa 100 KS, ali opremljenog ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa, skuplji je u osnovnom paketu opreme 3545 eura. Slabije izdanje hibrida sa 100 KS, naime, starta od 23.165 eura, dok osnovni 1.2 Puretech sa 100 KS kreće od 19.620 eura. Vrijedi li?
Vrijedi. I ne samo zbog u sve češćim gradskim gužvama zlata vrijednog automatskog mjenjača, već samog po sebi vrijednog 1500 do 2000 eura, nego i zbog osjećaja koji pod papučicom pruža elektromotor, premda razvija jednakih 205 N pri 1750 okretaja kao i obični 1.2 Puretech.
Već prvih par stotina metara nakon preuzimanja doista smo odvezli isključivo na struju, praćeni samo tihim zujanjem elektromotora, što je zasluga litij-ionske baterije od 0,9 kWh. Isto se često ponavljalo i sljedećih tjedan dana na dionicama od kilometar-dva. Posljedica? U gradu nam je trošio oko 5,3 litre, što je oko pola litre do litru manje od običnog 1.2 Puretecha i jednako kao i stari 1.5 BluHDi.
Također, do stotke stiže za 9,8 umjesto 10,1 sekundu. Nije puno, ali čovjeka veseli, baš kao i činjenica da je osjetno brži prilikom pretjecanja na otvorenoj cesti - od 80 do 120 km/h treba samo 7,1 umjesto 9,5 sekundi. Na autocesti je, pak, jedva jedan kilometar na sat sporiji – 193 umjesto 194 km/h. Loših strana hibrid nema, jer je teži ne pretjeranih 85 kilograma, u prvom redu zbog automatskog mjenjača, a ima u dlaku jednako prostran prtljažnik – 352 litre.
Ukratko
Prilikom dotjerivanja sredinom prošle godine, 208 je dobio tri umjesto prijašnjeg jednog očnjaka sprijeda, ali i novu masku hladnjaka stopljenu s prednjim odbojnikom
Dio najskupljeg paketa opreme GT nisu samo crni rubovi blatobrana, nego i aluminijski naplaci od 17 cola
Straga više nema zaštitnog znaka već samo od svjetla do svjetla razvučen natpis Peugeot, a drukčija su i svjetla s tri vodoravna umjesto prijašnja tri uspravna očnjaka
Električno podesiva sjedala, trodimenzionalna instrumentna ploča i bežično punjenje telefona dio su najskupljeg paketa GT. Red klavirskih prekidača stiže, pak, serijski
Unatoč hibridnom pogonu, litij-ionska baterija od 0,9 kWh ne oduzima mjesto u prtljažniku, koji i dalje broji 352 litre
Najveće novosti su col veći središnji zaslon i prekidač automatskom mjenjača umjesto prijašnjeg joysticka
208 PureTech 100 Hybrid
Tehnički podaci
Motor 3 cilindra, turbopunjač
Obujam 1199 ccm
Snaga 74 kW/100 KS pri 5500 o/min
Okr. moment 205 Nm pri 1750 o/min
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije 406 x 175 x 147 cm
Osovnski razmak 254 cm
Prtljažnik 352-1163 litre
Gume 205/45 R17, Conti WinterContact
Težina 1175 kg
Jamstvo 5 godina/100.000 km
Mjerenja
Najveća brzina 193 km/h
0-100 km/h 9,8 sekundi
Potrošnja 5,7 l/100 km
Cijena 27.228 eura
S doplatama 29.413 eura
Oprema (GT) - Aut. dvozonska klima * diodna svjetla * el. podesivi i grijani retrovizori * kamera za vožnju unatrag + pomoć pri parkiranju * aut. duga svjetla * bežino punjenje telefona * radio+bluetooth * ambijentalna rasvjeta * pametni ključ * aluminijski detalji u unutrašnjosti * sportska sjedala * zat. stražnja stakla * aut. kočenje u nuždi * aut. zadržavanje prometnog traka * prepoznavanje prometnih znakova * aluminijski naplaci 17 cola...
Doplate - Navigacija * kamera s prikazom 360 stupnjeva * el. podesiva, grijana sjedala s memorijom i masažom
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....