sportski nastup

Ovaj kineski SUV privukao je velik interes posebno cijenom: Testirali smo novi Geely Coolray 1.5 Turbo GF+

Atraktivni kineski SUV izrađen je besprijekorno i serijski donosi puno a pogoni ga turbobenzinac od 172 KS uparen s automatikom

Geely Coolray, test

 Darko Tomaš/ CROPIX

Kad se nađe pred novitetom iz Kine, čovjek se na neki način mora pretvoriti u detektiva. Čest je, naime, slučaj da jedan te isti model ima različite nazive na domicilnom, kineskom tržištu, i onim izvoznima, a barem jednako šarolika je i ponuđena motorizacija. Ista nas je sudbina snašla i s modelom Coolray, nakon nešto većeg i dizajnerski konzervativnijeg Atlasa Pro drugim modelom pristiglim na naše tržište sa značkom Geelyja.

image

Geely Coolray, test

Darko Tomaš/ CROPIX

Upišete li, naime, u internetsku tražilicu pojam Coolray, sva je prilika da nećete saznati baš sve što vas zanima o ovom atraktivno dizajniranom, 4,38 metra dugačkom, 1,81 metar širokom i 1,62 metra visokom SUV modelu. I to zato što je ovaj model svoj život tamo još 2018. započeo kao Geely Binyue, da bi tek kasnije na većini inozemnih tržišta osvanuo kao Coolray (što, sigurno ćete se složiti, zvuči daleko bolje od Binyue, za što nismo sigurni niti kako bismo pravilno izgovorili). Zanimljivo, na malezijskom tržištu Coolray se od 2020. prodaje pod nazivom Proton X50...

image

Geely Coolray, test

Darko Tomaš/ CROPIX

No, kakav god mu bio naziv, riječ je, dakle, od SUV modelu smještenom na platformu BVA međuosovinskog razmaka od 2,6 metara. Taj podatak, što se naslućuje i iz samog naziva platforme, smješta ga u nižu klasu u kojoj dominiraju Suzuki Vitara, Renault Captur, Peugeot 2008, Hyundai Kona..., dok je dužinom samo centimetar kraći od, primjerice, Škode Karoq, kompaktnog SUV modela. Polje za moguće usporedbe – cjenovne i svakojake druge – stoga je izuzetno široko, što nije loša stvar. Uz malo spretnosti, uvijek od nekog od usporedivih modela možete biti veći, jači, brži... Ili barem povoljniji.

image

Geely Coolray, test

Darko Tomaš/ CROPIX

Šalu na stranu, Coolray se zbilja ima čime hvaliti, a jedan od aduta svakako mu je kvaliteta izrade. Ova, u međuvremenu čak dva puta redizajnirana izvedba (nakon posljednjeg, lanjskog redizajna kineski SUV je dobio novu, napadniju prednju masku i još poneki osvježeni detalj), ne polaže samo na izgled, koliko god karoserija izgledala zavodljivo i sportski skrojeno uz veliki stražnji spojler i difuzor te dva para ispušnih cijevi (i to pravih).

image

Geely Coolray, test

Darko Tomaš/ CROPIX

Posebno je to slučaj uz ponešto bogatiju od tek dvije ponuđene opreme, onu GF+, koja uz specijalnu boju Lavander spremnu ovisno o količini svjetla u praksi varirati od razigrane ljubičasto-plavkaste do gotovo potpuno sive, donosi i atraktivne alu naplatke od 18 cola New Shape.

Već prvi ulazak u unutrašnjost i stameni zvuk pri zatvaranju vrata potvrđuju da se ovdje nije štedjelo na materijalu, a ista priča ponavlja se i za upravljačem. Sportski podrezan u donjem dijelu, ali i izdašno namjestiv po visini i dubini, upravljač s perforiranom kožom na hvatištima i nizom prekidača koji olakšavaju kretanje po izbornicima putnog računala i multimedije idealno liježe u ruke, sva strateška mjesta presvučena su – ako ne već kožom, s vidljivim prošavima – onda mekanom, gumiranom plastikom ugodnom na dodir, a svidjelo nam se i što nema nekog napadnog istočnjačkog blještavila, tek pokoji kromirani detalj korišten da malo razigra plastične površine.

image

Geely Coolray, test

Darko Tomaš/ CROPIX
image

Geely Coolray, test

Darko Tomaš/ CROPIX

I sami prekidači na pritisak djeluju čvrsto postavljeno, pa ne iznenađuje što neugodnih zvukova nema niti kad se prelazi preko ozbiljnih neravnina na cesti.

Dojam u unutrašnjosti svakako podiže i bogata oprema, pa tako Coolray već od starta dolazi nakrcan svakojakim vozačkim gadgetima i besprijekorno digitaliziran. Prvo što upada u oči su primjereno pregledna instrumentna ploča od 10,25 inča s prilagodljivim prikazima i veliki, 12-inčni zaslon multimedije. Ta su dva zaslona postavljena u istu visinu i pomodno naoko spojena, pa pogled ne bježi dugo s ceste kad vozač poželi promijeniti prikaz ili, primjerice, izabrati drugi program vožnje (nude se Eco, Comfort, Sport i Smart).

image

Geely Coolray, test

Darko Tomaš/ CROPIX

Plus je i što se ponuđena elektronika jednostavno koristi, pa je za povezivanje multimedije s pametnim telefonom potrebno svega nekoliko trenutaka, a prilikom parkiranja dobro dođe i što se uz prednje i stražnje parkirne senzore serijski nudi i 3D panoramska kamera, za koju u Geelyju kažu da ne pokriva samo 360, već čak 540 stupnjeva oko automobila. Inače, sam prikaz kamere gotovo je kristalno čist i bez da ogriješimo dušu možemo reći jedan od boljih koji se nude na tržištu.

image

Geely Coolray, test

Darko Tomaš/ CROPIX

Ima, međutim, i stvari koje nas nisu oduševile. Straga se, primjerice, nudi izdašan prostor za noge, no putnici viši od 185 cm ondje ne mogu sjediti uspravljeno, a niti za prtljažnik od 330 litara se ne može reći da je baš gorostasan. Usporedbe radi, onaj u Suzuki Vitari broji 375 litara, u Škodi Kamiq 400 litara, u Peugeotu 405 litara... Dakle, jedan je od skromnijih u klasi, iako mu u prilog ide što ispod podnice skriva rezervnu gumu – doduše, umanjenih dimenzija, ali i takva više znači od široko rasprostranjenog pribora za krpanje.

image

Geely Coolray, test

Darko Tomaš/ CROPIX

Osim toga, prtljažnik je pravilnog oblika što pridonosi iskoristivosti, a vrata mu se, praktično, pokreću na struju. S druge strane, na prednjim se sjedalima sjedi u punom komforu, čak i ako ste iznadprosječno visoki. Uz primjerenu ergonomiju tome pridonose i podatna sjedala, od kojih je ono vozačevo i namjestivo strujom, oba su grijana (baš kao i stražnja), a uz izdašnu sjedeću površinu i bočnice koje lijepo drže tijelo u zavojima i ne umaraju kad se uputi na duže putovanje. Ugodnom boravku putnika pridonose i ambijentalno osvjetljenje s čak 72 boje na izbor te izdašan, stujom pokretan panoramski krov, koji unosi puno svjetla u unutrašnjost.

image

Geely Coolray, test

Darko Tomaš/ CROPIX

Ponuđen je tek jedan, ali vrijedan motor. Riječ je o primjereno živahnom turbobenzincu 1.5 od čak 172 KS i 290 Nm, spremnom potegnuti do 200 km/h i stotku dohvatiti za primjereno kratkih 7,6 sekundi. Četverocilindaraš opremljen turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem goriva u vožnji se pritom ponaša uglađeno i ujednačeno razvija brzinu, a glasnije zagrmi samo kad se prebaci u program Sport. Tada se iz ispušnih cijevi čuje osjetno reskiji zvuk, no ipak ponešto prenježan da bi u potpunosti izazvao nalet adrenalina.

image

Geely Coolray, test

Darko Tomaš/ CROPIX

Dojam je da mu nedostaje samo pokoji decibel da bi to uistinu bio slučaj, no već i ovo ponuđeno itekako provocira sportske ambicije kod vozača, a u takav nastup lijepo se uklapaju uvjerljive kočnice, lijepo izbalansiran ovjes i u vožnji solidna 7-stupanjska automatika s dvostrukom spojkom. Pritom namjerno naglašavamo ono “u vožnji”, jer potpuno elektronička ručica bez ikakve mehaničke podloge isprva radi probleme pri manevriranju na parkiralištu.

image

Geely Coolray, test

Darko Tomaš/ CROPIX

Kako vozač dok barata ručicom nema baš nikakvu povratnu informaciju o tome je li promijenio smjer kretanja, ta akcija zna potrajati duže nego bismo to željeli. Srećom, postoji spasonosno rješenje – dok se pomiče ručica njezina se pozicija može pratiti na digitalnoj instrumentnoj ploči i tako ipak kudikamo ležernije obaviti ovu akciju.

image

Geely Coolray, test

Darko Tomaš/ CROPIX

Klasični turbobenzinski pogon i bez mnogima mrske elektrifikacije troši sasvim umjereno, iako osjetno više od tvornice obećanih prosječnih 5,8 litara (doduše, po već davno napuštenom standardu NEDC, odbačenom upravo jer je nudio nerealne brojke). Na autocesti smo trošili 7,2 litre, u gradu oko 8, dok bi potrošnja jedino na magistralnim pravcima padala ispod šest litara, i to na 5,8 litara. Te brojke su, međutim, i dalje sasvim prihvatljive za turbobenzinac od svojih 172 KS, a više nego konkurentna jest i cijena Coolraya, koji se potpuno opremljen nudi od 26.270 eura.

image

Geely Coolray, test

Darko Tomaš/ CROPIX

tehnički podaci

1.5 turbo

Motor turbobenzinski

Obujam 1499 ccm

Snaga128 kW/172 KS na 5500/min

Moment 290 Nm na 2000-3500/min

PODVOZJE

Pogon prednji

Mjenjač automatski, 7-stupanjski

Ovjes sprijeda McPherson,

straga polukruta osovina

Kočnicesprijeda i straga diskovi

Gume 215/55 R18

KAROSERIJA

Dimenzije438 x 181 x 162 cm

Osovinski razmak260 cm

Prtljažnik 330 litara

Spremnik goriva 45 litara

Masa1340 kg

PERFORMANSE

Najveća brzina200 km/h

0-100 km/h7,6 sekundi

Prosječna potrošnja5,8 l/100 km (NEDC)

MJERENJA

Najveća brzina200 km/h

Okretaji pri 90 km/h1300/min

Okretaji pri 130 km/h 1600/min

UBRZANJA

0-50 km/h2,9 sekundi

0-100 km/h7,6 sekundi

0-130 km/h12,5 sekundi

60-100 km/h4,9 sekundi

80-120 km/h6,0 sekundi

KOČENJE

100-0 km/h32,4 metra

POTROŠNJA

Grad8,1 l/100 km

Otvoreno 5,8 l/100 km

Autocesta7,2 l/100 km

Prosječno7,0 l/100 km

OSTALO

Krug okretanja10,6 m

ProizvodnjaKina

Jamstvo4 god/100.000 km

EuroNCAPnije testiran

SERIJSKA OPREMA

Cijena 26.670 eura

aluminijski naplaci (18 cola) • automatska klima • panoramski krov • diodna svjetla • presvlake od umjetne kože • zaslon multimedije od 12 inča • digitalna instrumentna ploča od 10,25 inča • el. namjestivo vozačevo sjedalo • grijana sjedala i kolo upravljača • senzori svjetla i kiše • prednji i stražnji parkirni senzori • panoramska kamera • el. otvaranje prtljažnika • grijanje vjetrobranskog stakla • izbor programa vožnje (Drive Mode Select) • bežično punjenje mobitela • ambijentalno osvjetljenje adaptivni tempomat • automatsko kočenje • upozorenje na napuštanje vozne trake • upozorenje na vozila u mrtvom kutu • prepoznavanje prometnih znakova • automatsko parkiranje vozila • krovni spojler • rezervna guma umanjenih dimenzija • specijalna metalik boja (Lavander)

SVI MOTORI

1.5 Turbo benzin (172 KS) 26.270 eura

KONKURENCIJA (eura)

Škoda Kamiq 1.5 TSI DSG (150 KS)26.222

Geely Coolray 1.5 T (172 KS)26.270

Peugeot 2008 PureTech (130 KS)28.796

Hyundai Kona 1.6 T-GDI (198 KS)30.130

Mazda CX-30 2.0 Skyactive (150 KS)30.606

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI (150 KS)31.915

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 12:36