Kad se nađe pred novitetom iz Kine, čovjek se na neki način mora pretvoriti u detektiva. Čest je, naime, slučaj da jedan te isti model ima različite nazive na domicilnom, kineskom tržištu, i onim izvoznima, a barem jednako šarolika je i ponuđena motorizacija. Ista nas je sudbina snašla i s modelom Coolray, nakon nešto većeg i dizajnerski konzervativnijeg Atlasa Pro drugim modelom pristiglim na naše tržište sa značkom Geelyja.
Upišete li, naime, u internetsku tražilicu pojam Coolray, sva je prilika da nećete saznati baš sve što vas zanima o ovom atraktivno dizajniranom, 4,38 metra dugačkom, 1,81 metar širokom i 1,62 metra visokom SUV modelu. I to zato što je ovaj model svoj život tamo još 2018. započeo kao Geely Binyue, da bi tek kasnije na većini inozemnih tržišta osvanuo kao Coolray (što, sigurno ćete se složiti, zvuči daleko bolje od Binyue, za što nismo sigurni niti kako bismo pravilno izgovorili). Zanimljivo, na malezijskom tržištu Coolray se od 2020. prodaje pod nazivom Proton X50...
No, kakav god mu bio naziv, riječ je, dakle, od SUV modelu smještenom na platformu BVA međuosovinskog razmaka od 2,6 metara. Taj podatak, što se naslućuje i iz samog naziva platforme, smješta ga u nižu klasu u kojoj dominiraju Suzuki Vitara, Renault Captur, Peugeot 2008, Hyundai Kona..., dok je dužinom samo centimetar kraći od, primjerice, Škode Karoq, kompaktnog SUV modela. Polje za moguće usporedbe – cjenovne i svakojake druge – stoga je izuzetno široko, što nije loša stvar. Uz malo spretnosti, uvijek od nekog od usporedivih modela možete biti veći, jači, brži... Ili barem povoljniji.
Šalu na stranu, Coolray se zbilja ima čime hvaliti, a jedan od aduta svakako mu je kvaliteta izrade. Ova, u međuvremenu čak dva puta redizajnirana izvedba (nakon posljednjeg, lanjskog redizajna kineski SUV je dobio novu, napadniju prednju masku i još poneki osvježeni detalj), ne polaže samo na izgled, koliko god karoserija izgledala zavodljivo i sportski skrojeno uz veliki stražnji spojler i difuzor te dva para ispušnih cijevi (i to pravih).
Posebno je to slučaj uz ponešto bogatiju od tek dvije ponuđene opreme, onu GF+, koja uz specijalnu boju Lavander spremnu ovisno o količini svjetla u praksi varirati od razigrane ljubičasto-plavkaste do gotovo potpuno sive, donosi i atraktivne alu naplatke od 18 cola New Shape.
Već prvi ulazak u unutrašnjost i stameni zvuk pri zatvaranju vrata potvrđuju da se ovdje nije štedjelo na materijalu, a ista priča ponavlja se i za upravljačem. Sportski podrezan u donjem dijelu, ali i izdašno namjestiv po visini i dubini, upravljač s perforiranom kožom na hvatištima i nizom prekidača koji olakšavaju kretanje po izbornicima putnog računala i multimedije idealno liježe u ruke, sva strateška mjesta presvučena su – ako ne već kožom, s vidljivim prošavima – onda mekanom, gumiranom plastikom ugodnom na dodir, a svidjelo nam se i što nema nekog napadnog istočnjačkog blještavila, tek pokoji kromirani detalj korišten da malo razigra plastične površine.
I sami prekidači na pritisak djeluju čvrsto postavljeno, pa ne iznenađuje što neugodnih zvukova nema niti kad se prelazi preko ozbiljnih neravnina na cesti.
Dojam u unutrašnjosti svakako podiže i bogata oprema, pa tako Coolray već od starta dolazi nakrcan svakojakim vozačkim gadgetima i besprijekorno digitaliziran. Prvo što upada u oči su primjereno pregledna instrumentna ploča od 10,25 inča s prilagodljivim prikazima i veliki, 12-inčni zaslon multimedije. Ta su dva zaslona postavljena u istu visinu i pomodno naoko spojena, pa pogled ne bježi dugo s ceste kad vozač poželi promijeniti prikaz ili, primjerice, izabrati drugi program vožnje (nude se Eco, Comfort, Sport i Smart).
Plus je i što se ponuđena elektronika jednostavno koristi, pa je za povezivanje multimedije s pametnim telefonom potrebno svega nekoliko trenutaka, a prilikom parkiranja dobro dođe i što se uz prednje i stražnje parkirne senzore serijski nudi i 3D panoramska kamera, za koju u Geelyju kažu da ne pokriva samo 360, već čak 540 stupnjeva oko automobila. Inače, sam prikaz kamere gotovo je kristalno čist i bez da ogriješimo dušu možemo reći jedan od boljih koji se nude na tržištu.
Ima, međutim, i stvari koje nas nisu oduševile. Straga se, primjerice, nudi izdašan prostor za noge, no putnici viši od 185 cm ondje ne mogu sjediti uspravljeno, a niti za prtljažnik od 330 litara se ne može reći da je baš gorostasan. Usporedbe radi, onaj u Suzuki Vitari broji 375 litara, u Škodi Kamiq 400 litara, u Peugeotu 405 litara... Dakle, jedan je od skromnijih u klasi, iako mu u prilog ide što ispod podnice skriva rezervnu gumu – doduše, umanjenih dimenzija, ali i takva više znači od široko rasprostranjenog pribora za krpanje.
Osim toga, prtljažnik je pravilnog oblika što pridonosi iskoristivosti, a vrata mu se, praktično, pokreću na struju. S druge strane, na prednjim se sjedalima sjedi u punom komforu, čak i ako ste iznadprosječno visoki. Uz primjerenu ergonomiju tome pridonose i podatna sjedala, od kojih je ono vozačevo i namjestivo strujom, oba su grijana (baš kao i stražnja), a uz izdašnu sjedeću površinu i bočnice koje lijepo drže tijelo u zavojima i ne umaraju kad se uputi na duže putovanje. Ugodnom boravku putnika pridonose i ambijentalno osvjetljenje s čak 72 boje na izbor te izdašan, stujom pokretan panoramski krov, koji unosi puno svjetla u unutrašnjost.
Ponuđen je tek jedan, ali vrijedan motor. Riječ je o primjereno živahnom turbobenzincu 1.5 od čak 172 KS i 290 Nm, spremnom potegnuti do 200 km/h i stotku dohvatiti za primjereno kratkih 7,6 sekundi. Četverocilindaraš opremljen turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem goriva u vožnji se pritom ponaša uglađeno i ujednačeno razvija brzinu, a glasnije zagrmi samo kad se prebaci u program Sport. Tada se iz ispušnih cijevi čuje osjetno reskiji zvuk, no ipak ponešto prenježan da bi u potpunosti izazvao nalet adrenalina.
Dojam je da mu nedostaje samo pokoji decibel da bi to uistinu bio slučaj, no već i ovo ponuđeno itekako provocira sportske ambicije kod vozača, a u takav nastup lijepo se uklapaju uvjerljive kočnice, lijepo izbalansiran ovjes i u vožnji solidna 7-stupanjska automatika s dvostrukom spojkom. Pritom namjerno naglašavamo ono “u vožnji”, jer potpuno elektronička ručica bez ikakve mehaničke podloge isprva radi probleme pri manevriranju na parkiralištu.
Kako vozač dok barata ručicom nema baš nikakvu povratnu informaciju o tome je li promijenio smjer kretanja, ta akcija zna potrajati duže nego bismo to željeli. Srećom, postoji spasonosno rješenje – dok se pomiče ručica njezina se pozicija može pratiti na digitalnoj instrumentnoj ploči i tako ipak kudikamo ležernije obaviti ovu akciju.
Klasični turbobenzinski pogon i bez mnogima mrske elektrifikacije troši sasvim umjereno, iako osjetno više od tvornice obećanih prosječnih 5,8 litara (doduše, po već davno napuštenom standardu NEDC, odbačenom upravo jer je nudio nerealne brojke). Na autocesti smo trošili 7,2 litre, u gradu oko 8, dok bi potrošnja jedino na magistralnim pravcima padala ispod šest litara, i to na 5,8 litara. Te brojke su, međutim, i dalje sasvim prihvatljive za turbobenzinac od svojih 172 KS, a više nego konkurentna jest i cijena Coolraya, koji se potpuno opremljen nudi od 26.270 eura.
tehnički podaci
1.5 turbo
Motor turbobenzinski
Obujam 1499 ccm
Snaga128 kW/172 KS na 5500/min
Moment 290 Nm na 2000-3500/min
PODVOZJE
Pogon prednji
Mjenjač automatski, 7-stupanjski
Ovjes sprijeda McPherson,
straga polukruta osovina
Kočnicesprijeda i straga diskovi
Gume 215/55 R18
KAROSERIJA
Dimenzije438 x 181 x 162 cm
Osovinski razmak260 cm
Prtljažnik 330 litara
Spremnik goriva 45 litara
Masa1340 kg
PERFORMANSE
Najveća brzina200 km/h
0-100 km/h7,6 sekundi
Prosječna potrošnja5,8 l/100 km (NEDC)
MJERENJA
Najveća brzina200 km/h
Okretaji pri 90 km/h1300/min
Okretaji pri 130 km/h 1600/min
UBRZANJA
0-50 km/h2,9 sekundi
0-100 km/h7,6 sekundi
0-130 km/h12,5 sekundi
60-100 km/h4,9 sekundi
80-120 km/h6,0 sekundi
KOČENJE
100-0 km/h32,4 metra
POTROŠNJA
Grad8,1 l/100 km
Otvoreno 5,8 l/100 km
Autocesta7,2 l/100 km
Prosječno7,0 l/100 km
OSTALO
Krug okretanja10,6 m
ProizvodnjaKina
Jamstvo4 god/100.000 km
EuroNCAPnije testiran
SERIJSKA OPREMA
Cijena 26.670 eura
aluminijski naplaci (18 cola) • automatska klima • panoramski krov • diodna svjetla • presvlake od umjetne kože • zaslon multimedije od 12 inča • digitalna instrumentna ploča od 10,25 inča • el. namjestivo vozačevo sjedalo • grijana sjedala i kolo upravljača • senzori svjetla i kiše • prednji i stražnji parkirni senzori • panoramska kamera • el. otvaranje prtljažnika • grijanje vjetrobranskog stakla • izbor programa vožnje (Drive Mode Select) • bežično punjenje mobitela • ambijentalno osvjetljenje adaptivni tempomat • automatsko kočenje • upozorenje na napuštanje vozne trake • upozorenje na vozila u mrtvom kutu • prepoznavanje prometnih znakova • automatsko parkiranje vozila • krovni spojler • rezervna guma umanjenih dimenzija • specijalna metalik boja (Lavander)
SVI MOTORI
1.5 Turbo benzin (172 KS) 26.270 eura
KONKURENCIJA (eura)
Škoda Kamiq 1.5 TSI DSG (150 KS)26.222
Geely Coolray 1.5 T (172 KS)26.270
Peugeot 2008 PureTech (130 KS)28.796
Hyundai Kona 1.6 T-GDI (198 KS)30.130
Mazda CX-30 2.0 Skyactive (150 KS)30.606
Volkswagen T-Roc 1.5 TSI (150 KS)31.915
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....