SHOOTING BRAKE

PANAMERA ZA RACIONALNE Testirali smo Kiju ProCeed 1.6 CRDi GT Line, hrabar iskorak Korejaca iz radničke klasu u lifestyle društvo

 
 Ivan Lacković

Prije samo dva desetljeća odnos većine vozača prema korejskim automobilima bio je potcjenjivački i nikome ni na kraj pameti nije bilo da će u kratkom vremenu Kia postati svjetski relevantan igrač u auto businessu.

Koliko je daleko dogurala pokazuje da si danas dopušta nešto što i najveći rijetko rade: luksuz lansiranja image maker modela, prvo fantastičnog Stingera, a sada i transformiranog ProCeeda, automobila kojima ne puca na visoke prodajne brojke, već konkurenciji pokazuje snagu i moć, a vlasnicima daje posebniji dizajnerski, pa time i vozački doživljaj.

Ivan Lacković

Novi ProCeed iznenadio je – sve. Zadržao je ime, ali i doživio potpunu koncepcijsku transformaciju. Dosad vrlo lijep coupe postao je nešto sasvim drugo – atraktivan shooting brake automobil, koktel karavana i coupea.

Na draži mu daje iznimna rijetkost takve ideje dosad rezervirane uglavnom za premium klasu i činjenica da je realizirana gotovo senzacionalno. Stražnji dio izgleda kao „pljunuti“ Porsche, što zbog vrlo slične tanke forme svjetala, što zbog samih oblina karoserije.

Ivan Lacković

Vlasnici se sigurno neće buniti na takav dizajnerski copy-paste, tim više što je i sa strane gledano Kia dobar lovac na poglede, unatoč velikim prevjesima. Kromirani okviri prozora daju privid elegantnog coupea, mada sama krovna linija nema tako drastičan pad.

Ivan Lacković

Karoserija sportski povišenih bokova pritom je niža za dva i pol centimetra od klasičnog Ceeda i pet centimetara od karavanskog, a zasad jedina oprema GT Line s aerodinamičkim dodacima, muskulaturnijim branicima, 17-colnim naplacima i crnim staklima dolazi kao fini začin. Kromirane blende „ispuha“ pritom su samo dobre varalice s mrežastim ispunom, jer se stvarna ispušna cijev nalazi ispod branika.

I mislite li da je pogled straga bočno loš, varate se. Kroz crna stakla sve se dobro vidi, ali zato malo glavno stražnje staklo daje jako slabu sliku zbivanja iza samog auta, kao da ste u pravom sportskom coupeu. Veći oslonac su retrovizori, a pri parkiranju i senzori i kamera.

Ivan Lacković

Niža karoserija, jače položeno prednje staklo i zatvoreniji stražnji dio interijera tvore djelomice drukčiju, ponešto sportskiju atmosferu za volanom, iako su armatura, veliko bogatstvo opreme i upadljivo kvalitetna izrada s materijalima visokih standarda identični kao u klasičnom Ceedu. Malo niža karoserija traži i malo veću prignutost prilikom ulaska i izlaska, ali prostora je i na stražnjem sjedalu jednako kao u običnom Ceedu.

S obzirom na kosinu stražnjeg dijela prtljažnik iznenađuje volumenom. Skupa s pretincima ispod preklopne podnice mjeri 594 litre, samo 30 litara manje od prtljažnika karavanskog modela, a taj je najveći u kompaktnoj klasi i veći od mnogih u višim klasama. ProCeed dakle, nije samo šminker nego i prijevoznik dobrog kalibra.

Ivan Lacković

Takvom, ujedno i profinjenom lifestyle automobilu, zvukom i uglađenošću možda bi bolje pristajao jedan od poznatih Ceedovih turbobenzinskih motora, ali i 1,6-litreni dizel sa 136 KS i 280 Nm u sprezi sa solidnim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem fina je mjera i dobar kompromis dizelske živahnosti i niske potrošnje.

Ivan Lacković

Kultiviran motor ima snage i momenta dovoljno i za lagodnu vožnju bržim tempom i 1365 kilograma težak i aerodinamičan automobil, jednako dugačak kao karavanski Ceed, nije mu preteško breme. Nije bučan ni grub, dobro potegne od starta, vrlo je solidan u međuubrzanjima i ugodno tih i potentan na autocesti.

Potrošnja mu je očekivano niska, normalnim pristupom ispod šest litara. Provjerena šasija, multilink ovjes straga i ukupno malo tvrđe podešeno podvozje dobra su osnova čvrstom ležanju i sigurnim prolascima zavoja, premda kad oštrina vožnje uzme maha malo direktniji volan bio bi dobrodošao plus.

Ivan Lacković

Sve u svemu, vrlo zanimljiv i u startu vrlo bogato opremljen boutique automobil za one istančanijeg dizajnerskog stila i ukusa. Skup? Kako kome… Od jednako opremljenog i motoriziranog karavanskog Ceeda košta 14 tisuća kuna više.

Ivan Lacković

UKRATKO

Priznanja za Kiju stižu kao na traci: ProCeed je svjež dobitnik u dizajnerskom svijetu prestižne nagrade Red Dot, kojom su istovremeno obuhvaćeni i kompaktni i karavanski Ceed

Zasad je raspoloživa samo bogata oprema GT Line, što je i razlog nešto višoj cijeni. Serijski se dobivaju 17-colni aluminijski naplaci, sva svjetla u LED tehnici, grijani volan i sjedala, tamna stakla, kamera…

Sprijeda kao Stinger, straga kao Porsche… ProCeed kao prvi kompaktni shooting brake stvarno dobro izgleda i jedan je od najprivlačnijih korejskih automobila

Dizel sa 136 KS dobar je stroj koji ne oskudijeva snagom i momentom i malo troši, ali s obzirom na rafinirano dizajnersko okruženje radije bi slušali finiji zvuk turbobenzinca

ProCeed je jedini automobil ove klase u atraktivnoj shooting brake karoserijskoj formi koktela karavana i velikog coupea, dosad rezerviranog samo za visoku klasu

Za volanom je dizajnerski doživljaj jednak kao u bogato opremljenom standardnom Ceedu, ali zbog nakošenog vjetrobrana i malo niže karoserije ima i blage atmosfere coupea

Atraktivna karoserija uopće nije beskorisna, dapače: peta vrata kriju pozamašan prtljažnik dostojan velikih karavana, volumena 594 litre

Dio sportskog ugođaja su dvobojna sjedala s bijelim prošivima, prednja uz to s potpisom GT Line. Straga je komotno, bez visokog tunela u sredini

Nakon Stingera Kia si je ovakvom koncepcijom ProCeeda dopustila luksuz napraviti još jedan jak image-maker model, kojemu je najveća zadaća pokazati svoju sve veću snagu

ProCeed 1.6 CRDi

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1598 ccm

Snaga 100 kW/136 KS na 4000/min

Moment 280 Nm na 1500/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 brzina

Dimenzije 460,5 x 180 x 142 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 594 litre

Gume 225/45 R 17, Vredestein

Masa 1365 kg

Jamstvo 7 god/150.000 km

MJERENJA

Brzina 200 km/h

0-100 km/h 9,9 sekundi

Potrošnja 5,8 l/100 km

Cijena 211.990 kuna

OPREMA GT LINE

aluminijski 17-colni naplaci • LED glavna i dnevna svjetla • aerodinamički dodaci • dodatno zatamnjena stražnja stakla • parkirni senzori straga i kamera • paket sigurnosnih sustava • automatska dvozonska klima • kožni fragmenti • sportski dizajnirani detalji • grijanje prednjih sjedala i volana • grijanje retrovizora • aluminijske papučice • tempomat • putno računalo • multimedija s navigacijom • bluetooth • el. paket stakla i grijanih retrovizora • kromirane i lakirane površine • senzor kiše i svjetala • keyless • start/stop…

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 23:35