Test
Peugeot 208 1.4 VTi Allure
Premda sedam centimetara kraći od 207, nasljednik u unutrašnjosti nudi osjetno više prostora i osjećaj luksuza, a zahvaljujući čak 80 kilograma manjoj težini neusporedivo je živahniji i štedljiviji – do stotke sprinta za 10,5 sekundi, a troši 6,8 litara
Marijan Projić/Željko Puhovski
U posljednjih 12 godina VW Golf, neprikosnoveni vladar ljestvice najprodavanijih u Europi, u čak tri navrata tron je morao prepustiti automobilima sa značkom Peugeota. Dvije godine zaredom (2002. i 2003.) najprodavaniji automobil bio je 206, a 2007. europskim tržištem vladao je njegov nasljednik 207. Francuzi sada ponovo žele u vrh, pa su krenuli u radikalan zaokret.
Potvrda novog smjera stigla je u ožujku na salonu u Ženevi predstavljanjem koncepta 208 XY, a mjesec dana kasnije i serijskog modela koji se u biti i ne razlikuje od prototipa. Nije u pitanju samo dizajn… Novi 208 je manji, lakši, štedljiviji, ali istodobno bolje kvalitetniji i opremljeniji od svog prethodnika 207.
Nakon vremena u kojima su automobili niže srednje klase redom premašivali magična četiri metra (207 je dosegao čak 4,05 metara), Francuzi s novim 208 ljestvicu spuštaju na 3,97 metara (slučajno ili ne, iste dužine je i glavni suparnik, VW Polo). Na određeni način, to je povratak korijenima - novi 208 nije nasljednik 207, već moderno izdanje legendarnog 206. Razlozi za takav zaključak ne leže samo u dimenzijama, već i u linijama karoserije. Trend smanjivanja rezultirao je i manjom težinom, a samim time i većom štedljivosti.
Primjerice, testirani model u odnosu na 207 s istovjetnim 1,4-litrenim benzinskim motorom lakši je čitavih 80 kilograma, što je prema tvorničkim deklaracijama rezultiralo većom krajnjom brzinom (sa 185 na 188 km/h), ubrzanje do 100 km/h skraćeno je sa 12,1 na 10,5 sekundi, a potrošnja je u prosjeku smanjena za 0,5 litara na 100 kilometara. Brojke koje su se većim dijelom potvrdile tijekom testiranja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....