Imate problema s opadanjem kose, pločice su vam odavno nestale s trbuha, a samopouzdanje je palo na niske grane? Rješenje postoji još od 2010. i zove se Peugeot RCZ. Francuski coupe savršen je lijek za kriznu srednjih godina, posebno u osvježenom ruhu, predstavljenom prošle godine na salonu u Parizu. Makar promjene u odnosu na prethodnika i nisu značajne - nova prednja svjetla, neizostavne svjetleće diode za dnevnu upotrebu te osvježena maska donijele su dodatnu dozu sportske elegancije i agresivnosti. Lijek za poljuljani muški ego isprobali smo u najsnažnijoj izvedbi sa 200 KS i atraktivnim naplacima od 19 cola. Uz dodatnu opremu cijena skače sa 227.100 kn na još ozbiljnijih 284.545 kn.
Dio odgovora nudi već sam izgled Peugeota RCZ. Niska bočna silueta, visina od tek 136 cm (jednako kao kod Aston Martina Rapide S) i krov s ispupčenjima koja se nastavljaju na stražnje gotovo položeno staklo, naime, imaju drastično bolji učinak na okolinu. A drugi dio odgovora dobivate čim sjednete za upravljač. U sportski profiliranom sjedalu s integriranim naslonima za glavu, sjedi se na samo tridesetak centimetara od poda, s ispruženim nogama i upravljačem koji ima dovoljno hoda da ga privučete u krilo. A koliko god RCZ nije jeftin, ipak je za 110.000 kn povoljniji od koncepcijski bliskog Audija TT. Istini za volju, izrada nije na razini jurišnika iz Ingolstadta. Otkrivaju to detalji poput šavova na ručici parkirne kočnice, površine pokrivene grubom plastikom, neugledni poklopac utičnice na središnjem tunelu, ali i polukruta osovina straga. No, RCZ nije tek jeftinija izvedba Audija TT. Jedan od aduta je i turbobenzinac 1.6 s direktnim ubrizgavanjem. U izvedbi sa 200 KS, koja je svojedobno zaživjela upravo u Peugeotu RCZ, motor je opremljen varijatorom faze rada usisnih i ispušnih ventila. Turbo radi na maksimalnom tlaku od 2,2 bara, a najveću snagu motor izbacuje na 6800/min.
Ono što ne treba čekati je odličan zvuk, koji već s prvim podizanjem okretaja ispunjava putnički prostor. Zasluga je to mehaničkog uređaja Sound System - radi na principu membrana spojenih na usis koje zatitraju i pojačavaju zvuk nastao protokom zraka. No, nije sve samo u melodijama usisa i ispuha. Turbobenzinac vuče uvjerljivo već od 2000/min, ne posustajući ni milimetar sve do paljenja limitatora na 7000/min. Elastičan i okretan (od 80 do 120 km/h u petom stupnju stiže se manje od 7 sekundi) pruža obilje momenta, zbog čega pri laganoj vožnji lako možete zaboraviti u kojem ste stupnju prijenosa. No, čim se zaželite oštrije vožnje, mjenjač će spremno odraditi svoj dio posla. Precizan, kratkog hoda i sa zgusnutim omjerima prijenosa, odlično se uklapa u karakter RCZ-a. Pohvale zaslužuje upravljač, kao i za kočnice koje svoj dio posla odrađuju besprijekorno.
Ništa tako ne nedostaje za užitak u vožnji. Iskusnima će se svidjeti preciznost kojom se nižu zavoji, a manje iskusni cijenit će stabilnost, kojoj doprinosi ESP, ali i stražnji spojler, spreman automatski izroniti iz stražnjeg dijela čim se vozi brže od 85 km/h, dok dodatnim povećanjem brzine mijenja i nagib. Za kraj, treba reći da se do Peugeota RCZ može i povoljnije –izvedbu pokretana turbobenzincem 1.6 sa 160 KS platit ćete 204.100 kn, dok izvedba s dizelašem 2.0 HDi sa 163 KS također stoji 227.100 kn. No, u oba slučaja se ne dobivaju kočioni diskovi promjera 340 mm, sportski upravljač i brojčanici, kao niti Sound sustav, dostupni serijski isključivo uz snažniji 1.6 sa 200 KS.
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 4 cil.
Obujam 1362 ccm
Snaga 147 kW/200 KS pri 5500/min
Moment 275 Nm pri 1700/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon na prednje kotače
Dimenzije 429 x 196 x 136 cm
Osovinski razmak 261 cm
Prtljažnik 321/639 litara
Gume 235/45 R18
Masa 1411 kg
Brzina 238 km/h
0-100 km/h 7,5 sekundi
Potrošnja 8,5 l/100 km
Cijena 227.100 kn
S doplatama 284.545 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....