XXL GOLF

Prvi smo testirali omiljeni kombi, novi VW Caddy Life 2.0 TDI po kojem se naziva cijela klasa

Caddy je i u petom izdanju kutijast, ali se stilskim detaljima, kvalitetom i tehnologijom od Golfa, izdvaja od konkurencije
VW Caddy Life
 Matija Djanješić/CROPIX

Formula je dobro poznata i kroz tri desetljeća uhodana do te mjere da broji tri milijuna primjeraka. S vremenom su je prigrlili i drugi proizvođači jer postupak je naoko jednostavan, u osnovi poveća se broj sjedala, površine prekrivene limom zamijene se staklom i svemu se pridoda ponešto dodatne opreme.

image
VW Caddy Life
Matija Djanješić/CROPIX

Et voilà, klasično dostavno vozilo pretvara se u osobni automobil. No, ne bilo kakav, već vrlo pouzdan, robustan, prostran i prilagodljiv. Aduti koji su klijentima bili dovoljni da zanemare dizajn, vozne osobine ili udobnost u korist voznog sredstva koje je na idealan način spajalo posao i hobi, ponekad i hobi pretvaralo u posao.

Ipak s vremenom se granica između komercijalnih i tradicionalnih automobila stanjila na takav način da je teško povjerovati da je (ovim prvima) primarna svrha samo prijevoz paleta i raznih paketa. Dokaz tome je i peta generacija Volkswagenovog Caddyja koja svoje korijene vuče od pick-up verzije Golfa koja se krajem 70-ih pojavila u Americi, a potom stigla u Europu i proizvodila se u Sarajevu.

Povijest se na određeni način ponavlja jer nakon generacija koje su krenule zasebnim smjerom, posljednje izdanje Caddy ponosno se oslanja na platformu (MQB) kojom se koristi Golf.

image
VW Caddy Life
Matija Djanješić/CROPIX

Potez koji donosi benefite za obje strane. Za proizvođača iz Wolfsburga jasnu uštedu u razvoju i proizvodnji, a vozačima moderniju i učinkovitiju tehnologiju. Primjerice zastarjele lisnate opruge ustupile su mjesto polukrutoj osovini sa spiralnim oprugama i Panhard šipkom. Nije u pitanju ništa svemirski napredno, ali razlike po pitanju udobnost i voznih osobina su osjetne. Istodobno MQB platformu prati niz drugih elemenata od digitalizacije do sustava pomoći u vožnji, pa se popis dodatne opreme temeljito proširio.

Vanjski izgled odraz je maksimaliziranja unutarnjeg prostora. Kockasta forma karoserije održava se i u brojkama jer širina je gotovo identična visini, ali stilski detalji uglađuju ukupnu sliku i čine je podatnijom oku. Elegantna prednja svjetla imaju stilskih poveznica s najnovijim izdanjem Golfa, dok minimalistički, jednostavan i uglađen dizajn djeluje trendovski. U pokušaj poboljšanja aerodinamične učinkovitosti krovna linija lagano sužava prema stražnjem kraju, a dodatna poveznica s novim VW modelima je i zaštitni znak s imenom modela u podnožju.

image
VW Caddy Life
Matija Djanješić/CROPIX

Prednja armatura relativno je plitka i postavljena uspravno što je još jedna osobina koja podsjeća na kombijevske korijene jer pomicanjem vozačke pozicije prema naprijed, povećavan se nosivost straga. Za upravljačem se sjedi 64 cm od tla što je punih 10 cm više u odnosu na Golf. Uz ugođaj i preglednost koja podsjeća na SUV, lako je pronaći idealnu poziciju zahvaljujući izdašnim i preciznim regulacijama, ali i visokoj krovnoj liniji. Sa šeširom na glavi mogu se voziti i dvometraši. No, mjesta nema samo u visinu jer svih pet sjedala nudi najblaže rečeno dobar smještaj, ali i pristup zahvaljujući kliznim vratima.

Premda masivni krovni nosači i tamno tonirana stražnja stakla „prigušuju“ volumen, mjesta doista ima u svim smjerovima. Primjerice putnici straga u prosjeku imaju 35 cm u dužinu za noge, a preko 130 u širinu u visini ramena.
Količina plastike koja vlada unutrašnjošću govori nam da ipak ne sjedimo u Golfu ili nekoj njegovoj Plus varijanti. Kvaliteta je kao i obično neupitna, ali sve ipak djeluje previše strogo i spartanski.

image
VW Caddy Life
Matija Djanješić/CROPIX

Osim što je plastika tvrda, svi utori su bez mekane podloge, a nema ni jednog elementa koji bi malo podigao i razbio ozbiljnost koja suvereno vlada svakim kutkom. Istodobno završna obrada je na višoj razini u odnosu na prethodno izdanje, ali i izravne suparnike.

No, neki od njih, posebice oni pristigli iz Francuske, uspijevaju stvoriti malo živahniju atmosferu, pa čak i funkcionalnije okruženje. Ono što Volkswagenu nedostaje je neki dodatni pretinac. Doduše na vrhu armaturne ploče iskopan je utor u koji se mogu odložiti papiri ili ubaciti sitnice, ali nema pravih rubova i u vožnji je beskoristan.

image
VW Caddy Life
Matija Djanješić/CROPIX

Prtljažnik je impresivan. Svjedoče tome i brojke jer do visine pokrova sa svih pet sjedala na svom mjestu, prtljažnik pruža volumen koji premašuje 650 litara. Usporedbe radi Citroen Berlingo, a i svi njegovi rođaci (Opel, Peugeot i Toyota), u toj konfiguraciji zaustavljaju se na 523 litre.

Testni primjerak bio je opremljen zaštitnom mrežom koja je od koristi ako imate povećeg kućnog ljubimca, ali bez nje priča o prtljažniku se nastavlja jer sjedala u drugom redu mogu asimetrično preklopiti, a potom i izvaditi nakon čega se mogu s lakoćom ukrcati dva brdska bicikla, a da pritom ništa ne treba na njima rastaviti.

image
VW Caddy Life
Matija Djanješić/CROPIX

Dvolitreni TDI sa 122 konja koristi dvostruki Scr katalizator koji uz pomoć AdBlue aditiva smanjuje dušikove okside, a kao i kod drugih VW modela, uočljivo je poboljšanje u pogledu potrošnje i emisija. Na autocesti koja je oduvijek bila bolna točka po pitanju potrošnje zbog velike prednje površine izmjerili smo prosječnih 6,2 l/100 km. Na otvorenim dionicama spušta se na 5,3, a u gradu prosječno troši 5,9. Ukupna prosječna potrošnja je vrlo ugodnih 5,8 l/100 km. Osim što je štedljiv, 2.0 TDI prilično je ugodan u vožnji zahvaljujući 320 Nm okretnog momenta dostupnog već na 1600 okretaja.

image
VW Caddy Life
Matija Djanješić/CROPIX

No, želite li odlučnije ubrzati potrebna je odlučnost s gasom i mjenjačem. Omjeri u mjenjaču prilično su dugački, a omjer težine i snage nije najpovoljniji pa se i prilikom pretjecanje na magistralnim pravcima, često treba posegnuti za ručicom mjenjača.
Unatoč visokom težištu Caddy je uravnotežen. Reakcije ovjesa su ujednačene, nagibi karoserije se izraženi, ali nema straha od zavoja. Upravljač s 2,6 okretaja dobro je kalibriran brzinom i preciznošću, a uz to je i lagan.

CIJENE I TROŠKOVI

Osnovni model (2.0 TDI) 220.707 kn
Testni (2.0 TDI Life) 232.846 kn
Testni model s doplatama 245.038 kn
Godišnji porez 600 kn
Jamstvo (opće) 5 godina/100.000 km

TEHNIČKI PODACI

MOTOR
Vrsta turbodizelski
Cilindri/ventili 4/24
Obujam 1968 ccm
Snaga 90 kW/122 KS pri /min
Moment 320 Nm pri /min
PODVOZJE
Pogon na prednje kotače
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Ovjes sprijeda McPherson,
straga polukruta osovina
Kočnice sprijeda samoventilirajući
diskovi, straga puni diskovi
Gume 205/60 R16 Hankook
KAROSERIJA
Dimenzije 450 x 186 x 185 cm
Osovinski razmak 276 cm
Prtljažnik 1213/2256 litara
Spremnik goriva 50 litara
Masa 1695 kg
Nosivost 705 kg
PERFORMANSE
Najveća brzina 187 km/h
0-100 km/h 11,2 sekunde
Potrošnja 4,9 l/100 km
Ispuh CO2 131 g/km

SERIJSKA OPREMA • 16-colni aluminijski naplatci • središnja podesivi naslon za ruke • središnje zaključavanje s daljinskim • ručni klima uređaj • tempomat • bočna desna i lijeva vrata • električna parkirna kočnica + pomoć pri startu na usponu • 8,25-inčni središnji zaslon + FM/DAB radio• el. podizači prednjih stakala • električno podesivi, grijani i preklopivi vanjski retrovizori • putno računalo • asimetrično djeljiva i preklopiva stražnja klupa s mogućnošću vađenje iz vozila • uzdužni krovni nosači • povećana nosivost (ukupna dozvoljena masa 2400 kg) • kontrola vozne trake + upozoravanje na mogućnost sudara • podešavanje prednjih sjedala po visini • pregrada između putničkog i tovarnog prostora • preklopni stolići straga…

DOPLATE • metalik boja • Solu boja unutrašnjosti • kožom presvučeni upravljač s komandama • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga • ručica mjenjača presvučena kožom • set zimskih guma • Ukupno 12.192 kuna
S DOPLATAMA 245.038 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. kolovoz 2024 17:12