novitet za pet

Prvi smo testirali Škodu Kodiaq 2.0 TDI DSG: Ima adute statusnog SUV-a, a dizelaš mu sjajno pristaje

2. generacija Kodiaqa osjetno je modernija i lepršavije dizajnirana, ali u biti se oslanja na provjerenu filozofiju prethodnika

Škoda Kodiaq

 CROPIX

Kodiaq, klapa broj dva. Tako se može opisati pojava druge generacije češkog SUV modela nazvanog po klimatski surovom dijelu Aljaske, čije je prvo izdanje prikupilo lijepi broj poklonika. Kako i ne bi - raskošan dimenzijama, Kodiaq se predstavio kao svojevrsni Superb na steroidima, s podnicom uzdignutom gotovo 19 centimetara od tla i toliko raskošnim prostorom da je uz doplatu mogao ponuditi i sjedala u trećem redu, što prije njega nije bio slučaj niti u jednoj Škodi. Isti koncept nudi i nasljednik, smješten na provjerenu koncernovsku platformu MQB Evo, na kojoj voze i novi Superb, ali i novopridošle generacije Volkswagen Passata i Tiguana.

image

Škoda Kodiaq

CROPIX

Zgodno skrojena karoserija općenito elegantnijeg nastupa s upečatljivom prednjom maskom po želji ukrašenoj vodoravnom svjetlosnom trakom (doplata od 148 eura) ne djeluje nimalo nezgrapno, iako ne škrtari centimetrima. Dužina je čak i povećana na 4,76 metra (+6 cm), u visinu poput prethodnika broji 1,66 metar, nije se promijenio niti osovinski razmak od 2,79 metra, no zato je širina od 1,86 metra za dva centimetra manja nego kod prve generacije.

Tim potezom, međutim, nije se nimalo naštetilo prostoru koji se nudi putnicima, a s druge strane se poboljšala aerodinamika (0,282), kojoj u prilog ide i svrsishodnije kolanje zraka namijenjenog hlađenju motora i kočnica, aerodinamički oblikovani vanjski retrovizori i naplatci, pa i produženi krovni spojler. I stražnji dio, koji krase međusobno povezana svjetla i branik s širokim difuzorom, donosi osjetno moderniji izgled, no kudikamo veće novosti slijede u unutrašnjosti koju s prethodnikom veže malo toga, uglavnom samo kvaliteta izrade.

image

Škoda Kodiaq

CROPIX

Ispred vozača sad je uvijek digitalna instrumentna ploča od 10 inča, velika i pregledna, pa i lako čitljiva u svim uvjetima, iako ju od sunčevih zraka ne štiti sjenilo. Iz ponude, u skladu s koncernovskim trendovima, izbačen je ručni mjenjač, a ručica 7-stupanjske automatike DSG, nekoć namijenjena isključivo za Volkswagenove modele iz električne serije ID, postavljena je visoko pored upravljača i izuzetno je praktična za rukovanje. Inače znamo rogoboriti zbog svakojakih rješenja kojima se u posljednje vrijeme sve češće zamjenjuju klasične ručice mjenjača, no ovo zaslužuje samo pohvale.

image

Škoda Kodiaq

CROPIX

Poprilično je narastao i središnji zaslon multimedije, koji je kod prethodnika bio integriran u prednju armaturu i imao za današnje pojmove skromnu dijagonalu od 8 inča. Sad se već u startu u zasad jedinoj, ali prilično sveobuhvatnoj opremi Selection (još bogatija Sportline stiže u ponudu u listopadu) serijski isporučuje zaslon od 10 inča, a uz doplatu i onaj od 13 inča (doplata 991 euro).

Pritom nam se svidjela praktičnost tri višenamjenske kontrole smještene ispod zaslona, kojima se može upravljati okretanjem i pritiskom, a svaka ima digitalni zaslon promjera 3,2 cm. Dva vanjska služe za namještanje temperature te grijanja i ventilacije sjedala, dok onaj središnji ima čak četiri funkcije – njime se, naime, može namjestiti glasnoća zvuka, zumirati karta navigacije, odrediti smjer i jačina ventilacije te izabrati jedan od ponuđenih programa vožnje.

image

Škoda Kodiaq

CROPIX

Sve to, naravno, može se namještati i na samom zaslonu, no u vožnji je kudikamo praktičnije, pa i sigurnije, rukom hvatati fizički prekidač nego nabadati ikone na zaslonu, koliko god one bile velike i lijepo organizirane.

Zamjerka se može uputiti samo na izradu samih višenamjenskih kontrola, čiji obod jest izrađen od kvalitetne plastike i ugodno nazubljen kako bi se osiguralo jednostavno okretanje, no iz nekog razloga su ova tri okretna prekidača prilično izbačena iz središnje konzole čime su izgubile na čvrstoći i lako ih je pomicati i u neželjenim smjerovima. Nije to ništa dramatično, no odstupa od ostatka vozačevog okruženja, toliko besprijekorno izrađenog da čovjek ima osjećaj kao da je cijela armatura izvedena iz jednog dijela.

image

Škoda Kodiaq

CROPIX

Koliko god se naslanjali na središnji naslon za ruke, lupali vratima, otvarali pretince ili pritiskali plastične dijelove, nemoguće je izazvati nikakav škriputav zvuk i baš sve spomenuto izvedeno je prema najvišim standardima. Dijelom i zato Kodiaq odiše čvrstoćom i na cesti djeluje poput bunkera na kotačima. EuroNCAP ga još nije testirao, no dojam je da bi sve osim maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost bilo golemo iznenađenje, tim više jer stamenu izradu prati i sva sila sigurnosne elektronike.

image

Škoda Kodiaq

CROPIX

Općenito, oprema Selection serijski donosi gotovo sve što bi vozač mogao poželjeti, pa se uz sustave za automatsko kočenje, zadržavanje u voznoj traci ili nadzor mrtvog kuta nude i izvrsna LED Matrix svjetla, trozonska automatska klima, parkirni senzori i kamera za pomoć pri vožnji unazad, ambijentalno osvjetljenje... Prema starom običaju, dolazi i dugačak popis mogućih doplata, pa tko poželi veći zaslon, drugačije presvlake sjedala ili broj veće alu naplatke to može riješiti bez problema.

Na popisu doplata ponovno se našao i treći red sjedala (1021 eura), no ne bismo ga preporučili ako baš za njim nema potrebe. Iako je dva sjedala moguće polegnuti u podnicu, ona svejedno uzimaju prostor u prtljažniku (65 litara), koji je, doduše, toliko velik da i kada su sjedala u funkciji još uvijek nudi 340 litara prostora za prtljagu. No, ipak je osjetno skromniji nego kad nisu tu – tada broji zbilja impresivnih 910 litara.

image

Škoda Kodiaq

CROPIX

Osim toga, iako dolaze s uzdužno namjestivim sjedalima u drugom redu, pristup trećem redu zahtijeva poprilično gimnastike, a prostor za koljena ondje je svejedno dovoljan isključivo za manju djecu. Dok se u prva dva reda sjedi zbilja kraljevski udobno, u trećem redu poprilična je gužva.

Motorizacija? Ponuda je i dalje bogata, a kreće s provjerenim turbobenzincem 1.5 TSI od 150 KS, koji uz mogućnost isključenja dva cilindra sada raspolaže i blagohibridnim sustavom. Isti motor nalazi se i u plug-in hibridu, po prvi put dostupnim u Kodiaqu, uz bateriju od 25,7 kWh spremnom ponuditi 100 kilometara vožnje isključivo na struju, no nema sumnje da će najtraženiji biti dizelaš 2.0 TDI od 150 KS, tim više jer njegova snažnija verzija od 193 KS dolazi isključivo uz pogon 4x4, a posljedično i s oko 6000 eura većom cijenom.

image

Škoda Kodiaq

CROPIX

Da je riječ o idealnoj motorizaciji za Kodiaq postaje jasno čim se započne vožnja. Ne treba, naravno, očekivati da će visoka i poprilično teška karoserija od 1865 kg poletjeti na pritisak papučice gasa, no češki SUV sasvim solidno povuče već od starta. Svjedoče tome i brojke. Do stotke se stiže za kratkih 9,9 sekundi, a pojuriti se može sve do 203 km/h. Impresionira koliko je dizelaš lijepo utišan i uglađenog rada, a dok se vozi umjerenim ritmom nije niti rastrošan.

Najmanje mu godi gradska vožnja, gdje smo u prosjeku trošili oko 8 litara, tijekom vožnje autocestom bilježili smo prosjek od 7,7 litara, dok se na magistralnoj cesti zadovoljavao s prosječnih 6,4 litara.

image

Škoda Kodiaq

CROPIX

U vožnji se izvrsnim pokazao i ovjes sa stražnjim multilinkom, koji uz izravan upravljač i karoseriju izrađenu uz obilno korištenje visokočvrstog čelika pridonosi uvjerljivom nastupu u zavojima. Putuje se ugodno, bez pretjeranog naginjanja karoserije, a dobro je i što ovjes fino upija udarce prilikom prelaska neravnina ili naleta na ležeće policajce. Kodiaq tako ima čitavu vojsku jakih aduta, a vjetar u leđa mu daje i cijena – izvedba s 2,0-litrenim dizelašem nudi se, primjerice, od konkurentnih 41.483 eura.

Ukratko

Karoserija je u odnosu na prethodnika rastegnuta na 4,76 metra (+6 cm), no usprkos većim proporcijama djeluje skladno. Izdašni osovinski razmak od 2,79 metra pridonosi udobnosti u vožnji

Moderan ambijent čisto je dizajniran i lišen nepotrebnih detalja, donosi i velike zaslone instrumentne ploče i multimedije... No, više od toga impresionira kvaliteta izrade

Po prvi puta ponuđen je plug-in hibrid, no nije teško predvidjeti da će većina birati izvrsni dizelaš 2.0 TDI čiji uglađeni rad i umjerena potrošnja savršeno odgovaraju karakteru velikog SUV modela

image

Škoda Kodiaq

CROPIX

Sjedala u trećem redu stižu uz doplatu od 1021 eura. S njima se dobiva mogućnost prijevoza dvoje manje djece, ali gubi i ponešto prostora u prtljažniku

Uz sjedala u trećem redu stižu i uzdužno klizna sjedala u drugom redu, no pristup pomoćnim sjedalima svejedno zahtijeva prilično gimnastike. U drugom redu se zato zbilja sjedi kraljevski

Koliko je prtljažnik ogroman svjedoči to da i s uspravljenim sjedalima u trećem redu još uvijek nudi 340 litara, a kad se ona polegnu raste na 845 litara. Maksimalno nudi čak 2035 litara

image

Škoda Kodiaq

CROPIX

U vožnji se izvrsnim pokazao i ovjes sa stražnjim multilinkom, koji uz izravan upravljač i karoseriju izrađenu uz obilno korištenje visokočvrstog čelika pridonosi uvjerljivom nastupu u zavojima

Provjereni dizelaš u prosjeku se zadovoljava s oko 7,5 litara, što je dobar rezultat s obzirom na to da masivna karoserija ipak na vagi broji opipljivih 1865 kilograma

Digitalnu instrumentnu ploču od 10 inča od sunčevih zraka ne štiti sjenilo, no svejedno je prikaz u svakom trenutku jasan i pregledan

Uz podnicu udaljenu od tla 19 centimetara visoki rubnjaci savladavaju se bez problema, a oni s većim ambicijama mogu posegnuti za pogonom 4x4, ali isključivo uz 2.0 TDI od 193 KS

image

Škoda Kodiaq

CROPIX

Doplatni paket opreme Convenience Plus Ergo donosi strujom namjestiva prednja sjedala s masažom i ventilacijom te zvučni sustav Canton. Ručica automatike DSG smještena je visoko pored upravljača

Dobro je što se isporučuje čistač za zaslon kako bi ga se riješilo prašine i packi od prstiju. Praktičnima se pokazuju i višefunkcionalni okretni prekidači s integriranim dodirnim zaslonima

Broj praktičnih spremišta za sitnice oduvijek je bio jedan od većih Škodinih aduta, a Kodiaq sve skupa diže još na višu razinu

tehnički podaci

kODIAQ 2.0 TDI

Motor turbodizelski, 1968 ccm

Najveća snaga110 kW/150 KS pri 3000-4200/min

Najveći moment360 Nm pri 1700-2750/min

PODVOZJE

Pogon na prednje kotače

Mjenjačautomatski, 7 stupnjeva

Ovjes sprijeda McPherson, straga multilink

Kočnicesprijeda samoventilirajući diskovi,

straga puni diskovi

Gume235/55 R 18

Udaljenost od tla 18,9 cm

KAROSERIJA

Dimenzije476 x 186 x 166 cm

Osovinski razmak279 cm

Prtljažnik340/845/910/2035 litara

Spremnik goriva55 litara

Masa1865 kg

Nosivost544 kg

OSTALO

Krug okretanja11,2 metar

Okretaja upravljača2,5

Jamstvo6 godina/150.000 km

EuroNCAP-

Proizvodnja Kvasiny (Češka)

MJERENJA

Najveća brzina203 km/h

Okretaji pri 130 km/h2000/min

UBRZANJE

0-60 km/h5,4 sekundi

0-100 km/h9,9 sekundi

0-150 km/h23,2 sekundi

ELASTIČNOST

70-90 km/h 3,7 sekunde

70-120 km/h 8,6 sekunde

KOČENJE

100-0 km/h 38,4 metara

POTROŠNJA I DOSEG

Grad 8,1 l/100 km

Otvoreno6,4 l/100 km

Autocesta7,7 l/100 km

Prosječno7,4 l/100 km

Cijena 41.483 eura

Cijena testiranog modela 51.999 eura

OPREMA selection - alu naplatci 18” • automatska klima s tri zone regulacije • LED Matrix glavna svjetla • digitalna instrumentna ploča od 10” • središnji zaslon multimedije od 10” • višenamjenski kožni upravljač • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za vožnju unazad • grijanje prednjih sjedala • tempomat • senzori svjetla i kiše • ambijentalno osvjetljenje • el. namjestivi i preklopivi retrovizori • bežično punjenje mobitela • središnji naslon za ruke sprijeda • automatsko kočenje • nadzor mrtvog kuta • prepoznavanje prometnih znakova • mreže i pregrade u prtljažniku

DOPLATE - zaslon multimedije od 13 inča • navigacija • presvlake sjedala od umjetne kože • alu naplatci od 19 cola • treći red sjedala • el. podesiva prednja sjedala s memorijom • kamera s pregledom 360 stupnjeva • Park Assist • glazbeni sustav Canton • prednja rešetka s dekorativnim elementima... • Ukupno 10.516 eura

SVI MODELI

1.5 TSI (150 KS)36.562 eura

1.5 TSI PHEV (204 KS)43.760 eura

2.0 TDI (150 KS)41.483 eura

2.0 TDI 4x4 (193 KS)47.523 eura

KONKURENCIJA

Škoda Kodiaq 2.0 TDI (150 KS)41.483 eura

DS 7 1.5 BlueHDi (130 KS)45.156 eura

Audi Q5 35 TDI (163 KS)52.284 eura

Mazda CX-60 3.3 D (200 KS)55.917 eura

Kia Sorento 2.2 CRDi AWD (193 KS)62.199 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. kolovoz 2024 22:13