Talijanski auti nikad nisu bili na glasu kao primjerci najkvalitetnije završne izrade, ali Alfa 159 (i njoj srodna posljednja generacija Fiat Crome) iskaču iz takvih, manje ili više opravdanih okvira. Razvijena je u vrijeme tehnološkog partnerstva Alfa Romea s Opelom, pa su platforma, dobar dio motora i mjenjača te još neke komponente jednake kao u posljednjoj Vectri. Zapravo, 159 je jedan od najboljih talijanskih automobila, premda se i o njemu mogu čuti oprečna mišljenja i iskustva vlasnika. Uz one ekstra zadovoljne, ima i onih koji su po dva–tri puta ostajali na cesti, pretežno zbog mušičave elektrike i elektronike, pa zvanjem službe pomoći na cesti dali materijala pričama kako je 159 još jedno lijepo upakirano talijansko smeće...
Nije zgoreg podsjetiti i kako je 159 predstavljen u proljeće 2005., kao nasljednik Alfe 156. Međutim, zbog težine veće oko 150 kilograma od prethodnice, od poklonika oštre vožnje i okorjelih Alfista odmah je dočekan na nož, unatoč tome što je dizajnerski bio lijep kao grijeh. Talijanski inženjeri pokušali su pružiti dojam njemački masivnog auta, no po mišljenu mnogih Alfista u tom su otišli predalek... Proizvodnja je prekinuta krajem 2011., bez uvođenja nasljednika (najavljenog doduše za 2015/16.), što također govori da ni sama Alfa svojevremeno nije znala što i kako dalje s tom klasom. Uostalom, tijekom šest godina prodano je nešto manje od 250.000 primjeraka, za razliku od prethodnog 156, koji je u osam godina postojanja prodan u gotovo 700.000 primjeraka. Slaba prodaja negativno je utjecala na vrijednost rabljenih Alfi 159, pa se primjerci iz prvih serija prodaju već za oko 55.000 kuna. Štoviše, u domovini Italiji istrošeniji modeli su bagatelno jeftini, pa kod uvoznih treba otvoriti četvere oči.
Osim ponekad ćudljive elektrike i elektronike, koji znaju zagorčati život vlasniku više nego mehanički kvar, 159 u globalu nije kvarljiv auto, posebno što se tiče mehanike. Velika većina kvarova zapravo je uzrokovana slabim ili nikakvim održavanjem, odnosno vožnjom dokle ide. Gotovo 90 posto primjeraka u ponudi je s dizelskim motorima, a prevladava dobro poznati 1,9-litreni benzinac (sa 120 ili 150 KS). Uz redovno održavanje izrazito je dugovječan, pa bez reparature bez problema prelazi i po petsto tisuća kilometara. Zastupljeniji je od snažnijeg i skupljeg, također solidnog, ali u nekim komponentama (uljna pumpa, turbina...) očito poddimenzioniranog, pa stoga i osjetljivijeg peterocilindarskog 2,4-litrenog motora (sa 200 i 210 KS). Novih, pak, dvolitrenih dizelaša (136 i 170 KS), ugrađivanih u posljednje tri godine proizvodnje, na našem tržištu rabljenih gotovo da i nema. Slično kao 1,8-litrenog benzinca (140 KS), a posebno 1,9 i 2,2-litrenih (JTS sa 160 i 185 KS), čiji je sklop izravnog ubrizgavanja jako osjetljiv na gorivo nedovoljne kvalitete i čistoće...
159 2.4 JTDM (2005. - 2011.)
GODIŠTE 2006.
CIJENA 65.000 kn
Kilometraža 123.000
Motor turbodizelski
Obujam 2387 ccm
Snaga 147 kW (200 KS) pri 4000/min
Moment 400 Nm pri 2000/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 466 x 183 x 142 cm
Međuosovinski razmak 270 cm
Masa 1630 kg
Brzina 228 km/h
0-100 km/h 8,4 sekundi
Potrošnja 6,8 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....