Rabljeni primjerci pretposljednje generacije Mazde 3 još uvijek su relativno novi auti, a s obzirom da su već u startu vrlo kvalitetno napravljeni, u servisnim statistikama crveno obilježenih polja zasad praktički nema. Uostalom, već je prijašnja generacija iz 2003. bila bez zamjetnijih konstrukcijskih mana, pa što onda reći o ovoj? Nameće se tek zaključak da će subjektivni doživljaj leži li vam Mazdin kompakt manje ili više od konkurentskih modela, kao i dopada li vam se njegov pomalo egzotičan izgled, biti presudni u odluci hoće li baš to biti vaš konačan izbor.
No, Trojka ima jednu sjajnu referencu, koja se provlači već desetljećima kad su u pitanju Mazde, a to je - kvaliteta. I na našem testnom primjerku, starom 6 godina, premda sa samo 44.000 prijeđenih kilometara, kroz sve to vrijeme nije pregorjela ni jedna žarulja, a u 1,6-litreni benzinac (105 KS) nije dotočena ni kap ulja, niti je bilo što drugo rađeno izvan redovnog servisnog intervala. Nije zato čudno što većina savjesnih vlasnika Trojki, lišena briga o pouzdanosti, ne prodaje svoj auto godinama nakon kupnje.
Tako je glavnina primjeraka koji se nude u oglasnicima, a nema ih puno, još uvijek u rukama prvih vlasnika. A to je i razlog dilemi: kupiti za oko 70.000 kuna neki posve nov i siromašno opremljen mini ili pak bogato opremljenu kompaktnu Mazdu 3, poput naše testne, s najbogatijim paketom opreme TX Plus, koja je i nakon šest godina u besprijekornom stanju.
Ako se nešto i može ubrojiti u nedostatke, to je svakako nesrazmjer prostora na stražnjem sjedalu i u prtljažniku u odnosu na jednu od najduljih karoserija u klasi (4,46 metra). Nije da mjesta nema, ali je raspoloživ prostor skromniji od očekivanja. Što se vožnje tiče, Trojka je na svom terenu i sigurno treba biti jedan od prvih izbora svima koji automobil doživljavaju kao nešto više od pukog prijevoznog sredstva.
Precizna na upravljaču, mjenjaču i ovjesu, čisto je zadovoljstvo njome osvajati zavoje, ali i gutati kilometre otvorenom cestom. Za to joj, doduše, nedostaju još jači motori, jer se izbor rabljenih u 99 posto slučajeva svodi na samo dva. Izuzetno uglađen atmosferski 1,6-litreni benzinac sa 105 KS, koji je smirenog karaktera i da bi opravdao očekivanja potrebno ga je razvlačiti do crvenih okretaja, a tad i potrošnja s oko 8 skače na 10 i više litara. Mudriji izbor stoga je provjeren i nadaleko poznat 1,6-litreni dizelaš (109 i kasnije 116 KS), jedan od najboljih dizekslih motora u klasi. I na papiru i u vožnji uvjerljiviji od benzinca, a gotovo upola štedljiviji. Pronađete li s tim motorom lijepo sačuvan i savjesno održavan primjerak, a niste slijepi poklonik europskih auta, osjećat ćete se kao da ste osvojili bingo.
MAZDA 3 1.6 (2008. - 2013.)
Godište 2009.
Cijena (kn) 66.100
Kilometraža 44.000
Motor benzinski
Obujam 1596 ccm
Snaga 77 kW/105 KS pri 6000/min
Moment 145 Nm pri 4000/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 446 x 176 x 147 cm
Međuosovinski razmak 264 cm
Masa 1170 kg
Prtljažnik 340 litara
Brzina 188 km/h
0-100 km/h 12,2 sekunde
Potrošnja 6,3 l/100 km
Ispuh C02 149 g/km