SAVJETNIK AUTO KLUBA

RABLJENA TOYOTA COROLLA Auto koji i da hoćeš ne možeš uništiti

Izgled ove generacije ne sjeda otprve, ali zato doista vrijedi ona birtijaška - ovakve više ne rade!
 Željko Puhovski/CROPIX

Toyotu Corollu, bez obzira koju generaciju, uvijek ćete naći pri vrhu svih mogućih lista pouzdanosti. Nikada nije fascinirala dizajnom, pa čak ni tehnologijom, ali aura nekvarljivosti izdigla ju je u jedan od najcjenjenijih modela kompaktne klase, naročito na tržištima na kojima su niski troškovi održavanja važniji od bilo kakve mode. A osma generacija, koja se proizvodila relativno kratko, od proljeća 1997. do jeseni 2001., primjer je auta čiji je izgled u nesrazmjeru s kvalitetom. Neobičan dizajn najveći je krivac što ova serija Corolle nije najbolje sjela europskom tržištu, pa zbog toga i nije doživjela posebno zapaženu popularnost, ali je zato čvrsta karika u stvaranju reputacije prvaka pouzdanosti.

Nema ih puno u ponudi rabljenih, posebice karavanske izvedbe, koja je za ono vrijeme izgledala „svemirski“. Onima koji vole neobične modele, a za kupnju i održavanje ne mogu izdvojiti veći iznos, upravo to može biti zgodna mogućnost o kojoj možda nisu niti razmišljali. A o pouzdanosti dotične generacije ima što za reći i naš testni primjerak, opremljen osnovnim 1,3-litrenim benzinskim 16V motorom od 86 KS: u 15 godina vožnje prešao je 250.000 kilometara i promijenio najmanje tri vlasnika (uvezen iz inozemstva...), no i dalje je tvrdoglav u svojoj posvemašnjoj besprijekornosti. Jasno, tragovi vremena se vide, naročito na dijelovima unutrašnjosti (upravljač, mjenjač, sjedala...), ali osim redovnog održavanja i zamjene potrošnog materijala sukladno prijeđenoj kilometraži, mehaničari su samo mogli sjediti skrštenih ruku i gledati kako se brojčanik za kilometražu nesmiljeno vrti.

Performanse osnovnog benzinca na papiru ne djeluju upečatljivo, ali treba znati da je karavanska Corolla težila tek 1075 kg, što je u odnosu na današnje kompaktne perolaka kategorija. Za prosječnog vozača i osnovni motor je zato odgovarajući izbor, tim više što je potrošnju lako držati u okviru 8 litara. Istini za volju, Corolla baš i ne pruža puno izbora. Još se nudi jači i žedniji 1,6-litreni 16V benzinac (110 KS), a dizelaš je samo jedan - relativno spor i ne osobito ekonomičan 2,0-litreni atmosferski motor, čijih 72 KS zna potrošiti i više od 7 litara. Međutim, pronađe li se redizajnirani primjerak (od proljeća 2000.), sjest ćete u oku ugodniji model, s novom maskom i svjetlima, koja su ostala u dva para, ali su sad spremljena u jedno kućište. Modernizira se i ponuda motora, pa osnovni postaje 1,4-litreni VVTi (97 KS), a uvodi se i moderni turbodizelski 2,0-litreni common-rail (90 KS). Oba kasnije sele i u posve novu, devetu generaciju Corolle, a poklonicima atmosferskog dizela istovremeno je ponuđen 1,9-litreni motor sa 69 KS. Slabijih je performansi i s potrošnjom oko 7,5 litara nije oličenje dizelske štedljivosti, ali koga briga kad je sposoban odvaliti i milijun kilometara.

COROLLA WAGON 1.3

GODIŠTE 1998.

CIJENA 14.000 kuna

Kilometraža 250.000 km

Motor benzinski, 4 cil.

Obujam 1332 ccm

Snaga 63 kW/86 KS pri 5400/min

Moment 120 Nm pri 4200/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 432 x 169 x 145 cm

Osovinski razmak 247 cm

Prtljažnik 310 litara

Masa 1075 kg

Brzina 175 km/h

0-100 km/h 12,5 sekundi

Potrošnja 7,2 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 18:39