Šećer dolazi na kraju, pokušao je kasni dolazak na tržište tijekom svjetske premijere na Ženevskom autosalonu u ožujku 2008. opravdati prvi čovjek Fordovog europskog dizajnerskog odjela Martin Smith. Prvi vlastiti kompaktni SUV njemački proizvođač ponudio je, naime, punih 14 godina poslije pojavljivanja Toyote RAV4!
U početku je dolazio isključivo s turbodizelskim motorom 2.0 TDCi i 136 KS, a moćni 2,5-litreni turbobenzinac sa 200 KS iz Focusa ST stigao je tek u proljeće 2009. I danas je u ponudi samo sa spomenuta dva motora, ali je nedavno dobio zanimljivu verziju Individual. Riječ je o posebnom, 2410 eura vrijednom paketu dodatne opreme, donosi i dašak luksuza inače vrlo skladnoj Ford Kugi.
Sjajni aluminijski štitinici motora i krovni nosači, zatamnjena stražnja stakla i prelijepi petokraki aluminijski naplaci s gumama 235/45 R19 pogotovo do izražaja dolaze u elegantnoj crnoj boji Panther Black. Još otmjenije Kuga djeluje u unutrašnjosti, gdje u oči odmah upadaju prvoklasnom kožom boje pijeska presvučena sjedala prošivena crnim trakama, baršunaste podne prostirke od velura te papučice i pragovi od poliranog aluminija. Gotovo kao da smo sjeli u Jaguar…
Zbog toga joj lako opraštamo i sitne nepodopštine, poput nemaštovito dizajniranog središnjeg grebena od jeftine plastike, tijesne stražnje klupe, poklopca motora koji se otvara isključivo ključem, kao i gotovo sakrivenog minijaturnog prekidača za paljenje, smještenog visoko na središnjem grebenu, kraj prekidača za sva četiri žmigavca.
Osmijeh na lice, međutim, brzo vraćaju pristojna ponuda prostora, sjajan položaj za upravljačem, besprijekorna izrada i 2,0-litreni turbodizelaš sa 136 KS. Četverocilindraš s common-rail izravnim ubrizgavanjem i turbopunjačem promjenjive geometrije savršeno pristaje 1,5 tona teškoj Kugi. Tajna je u okretnom momentu od 320 Nm, koji kod pretjecanja zahvaljujući overboostu kratkotrajno naraste za još 20 Nm (340 Nm). Za sasvim pristojnih 10,7 sekundi njemački SUV stiže do stotke i bez pretjeranog nagovaranja na autocesti dohvati krajnjih 180 km/h, a pritom se zadovoljava sa skromnih 7,3 litre dizela na otvorenom, odnosno 10,3 litre u gradu. Tajna je u pogonu – motor u normalnim uvjetima pokreće samo prednje kotača, a haldex spojka tek u škakljivim situacijama na stražnje kotače šalje do 50 posto okretnog momenta.
Nevjerojatno je kako u Fordu redovito uspijevaju pronaći put do zadovoljstva u vožnji, pa čak i kad je posrijedi SUV. Kuga se s preciznim i osjećajnim upravljačem te tvrdo podešenim ovjesom na cesti više ponaša kao okretni Focus, nego kao ljuljkavi Galaxy. A pritom nije ni neudobna.
Zaključak? Kuga s paketom opreme Individual nije više suparnik VW Tiguana i Toyote RAV4, već nijansu otmjenijeg društva poput Volva XC60 i Land Rovera Freelander, a vjerojatno će privući i pokojeg kupca vremešnog BMW X3 ili neuglednog Mercedesa GLK. Pogotovo pri pogledu na cjenik. Potpuno opremljena Kuga 2.0 TDCi, koja već iz tvornice u njemačkom Saarlouisu dolazi s automatskom dvozonskom klimom, kožom na upravljaču i mjenjaču, tempomatom, autoradijem…, stoji točno 39.186 eura. Usporedbe radi, osnovno opremljeni BMW X3 X-Drive 20d skuplji je za gotovo 7500 eura (46.700 eura). Je li toliko bolji? Nije.
Tehničke karakteristike
Motor
Vrsta: turbodizelski, common-rail izravno ubrizgavanje
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 1997 ccm
Snaga: 100 kW/136 KS pri 4000/min
Okr. moment: 320 Nm pri 2000/min
Podvozje
Pogon: samouključivi 4x4
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Ovjes: nezavisan, sprijeda poprečna ramena, straga multilink osovina, stabilizatori
Kočnice: sprijeda i straga diskovi, ABS
Gume: 235/45 R19
Karoserija
Dimenzije: 444x184x171 cm
Međuosovinski razmak: 269 cm
Masa/nosivost: 1500/600 kg
Prtljažnik: 410-1405 litara
Performanse
Najveća brzina: 180 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,7 sek
Potrošnja: 9,1 l/100 km
Serijska oprema (Titanium)
ABS+ESP+EBA • prednji i bočni zračni jastuci za vozača i suvozača • zračna zavjesa • po visini i dubini podesiv multifunkcijski upravljač • daljnsko zaključavanje • automatska dvozonska klima • tempomat • autoradio+CD • el. podizanje prednjih i stražnjih stakala • el. podesivi i grijani retrovizori • aut. uključivanje svjetala i brisača • asimetrično djeljivina stražnja klupa • maglenke • dvodjelna vrata prtljažnika • aluminijski naplaci (17 cola)
Dodatna oprema (Individual)
Bi-xenon svjetla • parkirni senzori sprijeda i straga • hi-fi sustav • kožom presvučena unutrašnjost • grijana prednja sjedala • podne prostirke od velura • krovni nosači • metalne papučice • aluminijski naplaci (19 cola) Ukupno 2410 eura
Osnovni
36.776 eura
Testni
39.186 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....