NAJDUŽI U KLASI

Seat Ibiza 1.2 TSI Style: Flamenco u njemačkoj izvedbi

Kad simpatičan dizajn skriva Volkswagenovu mehaniku, više vam nije ni potrebno - svjedoči tome Seat Ibiza, kojoj je upravo spomenuta kombinacija poslužila kao recept za uspjeh. Doduše, svojedobno se Španjolcima prigovarala traljava izrada, no taj problem je rješen još 2008., barem kada je u pitanju Ibiza .

Tada je, naime, predstavljena sadašnja, četvrta generacija najprodavanijeg Seata (čak 54 % prodaje u 2011.), koja je ove godine tek neznatno osvježena. A to i nije posebno iznenađenje, jer šarmantan izgled koji je osmislio belgijski dizajner Luc Donckerwolcke i nije trebalo pretjerano dorađivati.

Obnovljena Ibiza tako ničim ne iznenađuje, osim pokojim praktičnim poboljšanjem u unutrašnjosti - primjerice, pretinac za rukavice ispred suvozača više nije pigmejske veličine (narastao je na solidnih 10,7 litara) i spreman je primiti više od samih rukavica. Plastika je solidne kvalitete i nije podložna škripanju na lošijem asfaltu, po visini i dubini izdašno namjestiv upravljač osigurava izvrsnu poziciju, a putnike mazi i bogata oprema Style, koja serijski nudi sve potrebno za udobnost.

Ipak, neki nedostaci nisu rješeni niti redizajnom - straga se, primjerice, nudi manje prostora za koljena nego što bi se očekivalo od auta rastegnutog na priličnih 406 cm, što je daleko najviše u gradskoj klasi. Primjerice, VW Polo ima dužinu od 397 cm, Škoda Fabija 400 cm, a kotrljaju se na istoj platformi kao i Ibiza. S druge strane, prtljažnik od 292 litara (skriva kit za krpanje gume), među najvećima je u klasi.

Na prostranost loše utječe i relativno kratak osovinski razmak (246 cm), zbog čega Ibiza izraženije poskakuje na neravninama ili prilikom prelaska ležećih policajaca. No, osim toga je teško pronaći manu ponašanju u vožnji – ovjes je udoban, karoserija se ne naginjanje u zavojima, upravljač je ugodno izravan, a sigurnost naglašavaju i pouzdane kočnice, koje ne posustaju niti nakon serije usporavanja.

A vozači užitak tetoši i uglađen, ali i iznenađujuće dinamičan turbobenzinac 1.2 TSI sa 105 KS, spreman ponuditi svih 175 Nm već pri 1550 o/min. Zbog toga uvijek spremno hvata gas, čak i kada gradom krstarite u četvrtom od pet dostupnih stupnjeva prijenosa (VW Polo s istim motorom nudi 6-stupanjski mjenjač). Turbobezinac prisutan u čitavom nizu modela VW koncerna (među kojima su i oni znatno masivniji, poput VW Tourana ili Škode Yeti) s lakoćom pogoni laku Ibizu, koja na vagi broji svega 1090 kg.

Primjetno je to kod ubrzanja na semaforu, gdje uz odlučniji stizak papučice gasa iznanađujuće strelovito hitate naprijed, ali i iz potrošnje - testni prosjek od svega 5,8 litara jasno pokazuje da nema potrebe ulagati novac u paket Ecomotive (dostupan isključivo uz 1.2 TSI Style), koji za dodatnih 4900 kuna donosi sustav Start&Stop, gume smanjenog otpora kotrljanja i obnavljanje energije kočenjem, ali i ESP, koji se inače serijski dobiva samo uz najskuplju izvedbu FR. Tim više jer se ESP uz doplatnu nudi i samostalno (3150 kn), kao i, primjerice, stražnji parkirni senzori (2100 kn), koji su nam nedostajali na uskim parkiralištima.

No, cijena je i ovako već prilična - 1.2 TSI Style nudi se od 106.500 kuna, što je znatno više od 83.903 kune, potrebnih za osnovni, ali dobro opremljen 1.2 Reference (klima, el. podizači stakala, ABS...).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 23:29