NA TESTU

Škoda Superb Combi 2.0 TDI 190 DSG vrhunska je putna krstarica koja još jednom potvrđuje kako VW Passatu ostaje sve manje aduta...

Premda je trenutno aktualniji hibridni iV model, "dobri, stari" 2.0 TDI je i dalje u fokusu interesa kupaca kod Superba Combija
Škoda Superb Combi
 Ivan Lacković

Od sredine prošle godine Škoda na tržištu nudi osvježenu verziju prokušanog majstora srednje klase Superba i dalje u limuzinskoj i karavanskoj verziji, no po gabaritima ovaj je model koji dijeli platformu S VW Passatom, sve je samo ne srednja klasa. Po prostranosti u kabini mjesta za koljena ima čak i više od nekih modela visoke klase, dok karavan obilato nadmašuje prtljažnim prostorom većinu konkurenata (golemih 660 litara).

image
Škoda Superb Combi
Ivan Lacković

Dakle, poznati model privlačenja kupaca - više prostora od Passata po nižoj cijeni pun je pogodak, već evo u trećoj generaciji. Dogodine ćemo Superb poznavati već lijepih 20 godina pa će to možda biti i pravi trenutak za predstavljanje potpuno nove generacije.
Do tada, aktualni Superb je više nego konkurentan, a ovisno o paketu opreme i motorizaciji, gotovo da kuca na vrata premiuma. Vrijedilo bi to posebno za testirani primjerak koji je stigao s dizelskih 190 KS, DSG mjenjačem sa 7-stupnjeva prijenosa te vrhunskom Premium opremom.

image
Škoda Superb Combi
Ivan Lacković

Već prvi susret s češkim karavanom ostavlja odličan dojam. Naočit izgled s dozom agresivnijeg pristupa s velikom maskom hladnjaka i oštro "rezanim" prednjim LED Matrix svjetlima te 19 colnih alu naplataka Canopus, u kombinaciji s metalik tamnosivom bojom i puno kromiranih detalja, te interijerom nakrcanim svim aktualnom tehnologijom i svom opremom stvaraju dojam prestiža (posebno su nam se svidjela vrhunska sjedala u kombinaciji kože i alkantare, podesiva strujom i s memorijom pozicije kao dio paketa Premium).

image
Škoda Superb Combi
Ivan Lacković

Premda je trenutno aktualniji hibridni iV model, "dobri, stari" 2.0 TDI je i dalje u fokusu interesa kupaca kod Superba Combija. U ovom slučaju riječ je o energani od 190 KS. Međutim, kod ovakve Škode Superb više ni cijena ne spada u razred "pristupačno" (bez doplata stoji 309.484 kuna, a s doplatama 369.000 kuna), no pokazuje ono najbolje što Škoda trenutno nudi u vrhu ponude game.

image
Škoda Superb Combi
Ivan Lacković

Praktično, sjedi se sjajno kao i u svakoj škodi, ergonomija je s redizajnom postala još bolja, a lijepo je i što je digitalizacija uzela maha i kod SUperba - nova je, naime, arhitektura i sadržaj 9,2-inčnog dodirnog zaslona a tu je i raskošna virtualna ploča s instrumentima koja nudi nekoliko raznih konfiguracija grafičkih prikaza.

image
Škoda Superb Combi
Ivan Lacković

Infotainment i multimedijski sustav s navigacijom, WiFI hotspotom i online povezivosti sadrži jako puno funkcija, no logičan je i jednostavan za korištenje. Treba kazati i da su materijali i izvedba spojeva sam vrh u klasi, i morali smo se jako potruditi kako bismo pronašli detalje ili materijale koji su razinu niže kvalitete nego kod VW Passata. A ono što je bolje nego kod njemačkog "brata" je skup Simply Clever rješenja koji olakšavaju svakodnevicu vozaču i putnicima. Ovdje izdvajamo poznati kišobran u sklopu obloge vrata te brojne pretince, držače i sl.

image
Škoda Superb Combi
Ivan Lacković

U vožnji iz vana malo toga dopire u kabinu, izolacija je sjajna, a 2.0 TDI od 190 KS i 400 Nm nikad ne nervira uši. Odlikuje ga skladan rad te odlično odmjeren omjer performansi i ekonomičnosti. Pritom se 7-stupanjsk mjenjač s dvije spojke lijepo uklapa u ovu priču.
Premda se veličina i masa ovakve Škode ne može zanemariti ovaj se motor odlično s tim nosi, mjenjač mijenja bez trzaja, a na visok okretni moment uvijek se možete osloniti u situacijama poput pretjecanja kad 2.0 TDI uvijek reagira promptno dok mjenjač uvijek pronalazi idealan stupanj prijenosa. U režimu Sport pritom sve protječe "zeru" brže i energičnije.
Kad stignu zavoji, oni duži ili kraći vezani, upravljač i lijepo podešen ovjes nude sigurnost i dobar osjećaj za cestu, a udobnost svih putnika pritom nikad nije narušena, premda se može osjetiti naginjanje i uzdužno ljuljanje, posebno ako ste u programu za komfor.

image
Škoda Superb Combi
Ivan Lacković

Potrošnja: na kraju testa i nakon puno odvezenih kilometara u svim uvjetima bilo smo zadovoljni brojkom od 6,5 litara.
Na koncu, češka karavanska krstarica duga 4,86 metara ostaje vjerna svim svojim adutima po pitanju prostora, opreme, udobnosti i mogućnosti motora, a sa svakom dodanom kunom sve to utoliko postaje još izdašnije i time ugodnije i brže za vlasnika...

image
Škoda Superb Combi
Ivan Lacković

2.0 TDI 190 DSG
TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1968 ccm
Snaga 140 kW/190 KS na 3500/min
Moment 400 Nm na 1750/min
Pogon prednji
Mjenjač automatski, 7 stupnjeva
Dimenzije 486 x 186 x 146 cm
Osovinski razmak 284 cm
Prtljažnik 660/1950 litara
Gume 235/40 R 19, Pirelli Cinturato P7
Jamstvo 5 godina/100.000 km
MJERENJA
Brzina 233 km/h
0-100 km/h 7,8 sekundi
Potrošnja 6,2 l/100 km
Cijena 309.484 kuna
S doplatama 369.000 kuna

OPREMA PREMIUM - 18-colni naplaci • svjetla LED Matrix • parkirni senzori • ambijentalna LED rasvjeta • dodatno tamna stražnja stakla • grijanje prednjih sjedala • trozonska automatska klima • multimedija i navigacija Columbus • el. podesivo vozačko sjedalo s memorijom • adaptivni tempomat • svi sigurnosni asistenti…
DOPLATE -metalik boja Business •19-colni naplaci Canopus • el. panoramski krov • virtualni kokpit • hifi Canton • parkirna kamera • grijanje vjetrobrana • keyless • upozorenje vozača na umor • čitanje znakova s multifunkcijskom kamerom • elektronsko podešavanje ovjesa… Ukupno 59.520 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 04:23