KOMPAKTNI SUV

Škodina ulaznica u svijet struje: Najpristupačniji električni model nudi doseg od 560 kilometara

Uz stamenu izradu, prostranost i bogatu opremu važan adut Elroqa je početna cijena od 33.900 eura, čak 12.000 eura niža od cijene Enyaqa

Škoda Elroq

 Škoda

Poznati Škodin slogan Simply Clever predstavlja skup korisnih sitnica poput kišobrana u vratima ili strugalice za led skrivene u poklopcu spremnika goriva, no isti slogan lijepo opisuje i filozofiju čelnika kompanije koji umjesto izmišljanja tople vode često posežu za praktičnim, najjednostavnijim rješenjima.

Najnoviji primjer je Elroq, drugi potpuno električni model marke, čiji razvoj nije krenuo od praznog komada papira, već je po ‘copy-paste’ principu preuzeo sve kvalitete već etabliranog, broj većeg Enyaqa. Dakle, sve vrijednosti Enyaqa, od platforme do pogonskih sklopova, Škoda je sada ugradila u manji, ali i financijski pristupačniji model s početnom cijenom od 33.900 eura.

Unatoč pripadnosti elektro-obitelji, Elroq je najlakše opisati kao električni pandan Škode Karoq.

Dugačak je 4,48 metara (10 centimetara duži od Karoqa i 15 centimetara kraći od Enyaqa), a smješten je na platformu međuosovinskog razmaka 2,77 metara (isti kao kod Enyaqa). Novi češki SUV dobio je novo lice bez prepoznatljive Škodine maske i rešetke, ali s novim LED svjetlima u obliku vodoravno posložene četiri kocke leda.

image

Škoda Elroq

Škoda

Elroq je ujedno i prvi model koji ima natpis Škoda i na poklopcu motora i na upravljaču. Uz hrpu pretinaca strateški raspoređenih po unutrašnjosti (ukupno broje 48 litara), putnicima je na raspolaganju i prtljažnik koji već u startu broji solidnih 470 litara, dok preklapanjem naslona stražnjih sjedala raste do 1580 litara.

image

Škoda Elroq

Škoda

Prednja armatura gotovo je u cijelosti prenesena iz Enyaqa. Ispred vozača smještena je manja digitalna instrumentna ploča dijagonale 5,3 inča, po želji i doplatni head-up zaslon, dok je na središnjem dijelu pozicioniran raskošni, 13-inčni zaslon multimedije.

Glavnu riječ u komunikaciji s automobilom ima Laura - digitalni glasovni asistent, koji nudi prošireni raspon funkcija zahvaljujući integraciji softvera ChatGPT temeljenog na umjetnoj inteligenciji. Što god vam zatreba, od raznoraznih putnih informacija do pomoći oko kontrola sustava za zabavu ili klimatizaciju, Laura spremno odgovara i pokušava ispuniti vaše želje sa širokim rasponom odgovora, čak i na vrlo složena pitanja.

image

Škoda Elroq

Škoda

U Elroq se ugrađuju četiri pogonska sklopa. Osnovna izvedba dolazi s baterijom od 55 kWh i elektromotorom od 170 KS (snaga se isporučuje na stražnju osovinu), slijedi izvedba s baterijom od 63 kWh i elektromotorom od 204 KS, a vrh ponude su varijante 85 i 85x.

Obje verzije imaju bateriju od 82 kWh, a snaga iznosi 286, odnosno 299 KS. Najsnažniji Elroq ima pogon na sve kotače i stotku hvata za strelovitih 6,6 sekundi. Izvedbe s baterijom od 82 kWh imaju doseg od 560 kilometara (WLTP) te podržavaju punjenje maksimalnom snagom od 175 kW, kada se mogu napuniti od 10 do 80 posto za 28 minuta.

image

Naš novinar na predstavljanju nove Škode

Igor Doležal

U Palma de Mallorci isprobali smo snažno motoriziranu izvedbu 85 s 286 KS, koja na domaćem tržištu košta 44.900 eura, oko 1000 eura manje od početnog Enyaqa. Za upravljačem se sjedi prilično visoko, s velikim prozorima i tankim stupovima koji pružaju izvrsnu preglednost u svim smjerovima. Sjedala su udobna, u Sportline paketu i sportski profilirana, dok upravljač nudi mogućnost prilagodbe po visini i dubini.

image

Škoda Elroq

Škoda

Iako je prvenstveno namijenjen opuštajućoj vožnji, Elroq 85 puca od snage i u startu isporučuje velikih 545 Nm. Dio paketa najskuplje izvedbe je prilagodljivi ovjes s dinamičkom kontrolom šasije (DCC) s 15 mm nižim oprugama sprijeda i 10 mm straga. Baterije su krivac za masu Elroqa od dvije tone, no zahvaljujući snažnim kočnicama, preciznom upravljaču i pametno posloženom ovjesu, bez zadrške smo se upustili u nizanje zavoja u kojima stabilna karoserija čvrsto drži zadanu putanju.

image

Škoda Elroq

Škoda

Iako je autocesta najveći neprijatelj u pogledu potrošnje, Elroq je iznimno tih pri većim brzinama. U unutrašnjost ne dopiru zvukovi strujanja zraka, osim sitnog treperenja oko retrovizora. Potrošnja nam se u prosjeku kretala oko 20 kWh, što znači da je deklarirani doseg preko 500 kilometara itekako moguć, ali uz veći kompromis s papučicom gasa, nauštrb performansi.

image

Škoda Elroq

Škoda
image

Škoda Elroq

Škoda
image

Škoda Elroq

Škoda
image

Škoda Elroq

Škoda
image

Škoda Elroq

Škoda
image

Škoda Elroq

Škoda
image

Škoda Elroq

Škoda
image

Škoda Elroq

Škoda

UKRATKO

- Škoda od Elroqa očekuje ‘prodajno čudo’ u klasi u kojoj glavnu riječ vode električni Renault Scenic, Hyundai Kona i Volvo EX30, a uskoro stiže i Kia EV3

- Unatoč općem dojmu da električna vozila nisu popularna, Škoda je u četiri godine prodala 250.000 Enyaqa. S Elroqom očekivanja dodatno rastu

- Elroq još nije podvrgnut EuroNCAP testu, no s obzirom da se radi o ‘prerušenom’ Enyaqu koji je, kao i svaki drugi auto na platformi MEB dobio pet zvjezdica, u maksimalnu ocjenu ne treba sumnjati

- Središnjim dijelom dominira raskošni 13-inčni zaslon multimedije, naoružan umjetnom inteligencijom. Softver ChatGPT-a se svakim ažuriranjem nadograđuje

- Sjedala su udobna, u najbogatije opremljenoj verziji i sportski profilirana. Uz maksimalan komfor na prednjim, posebno oduševljava prostor na stražnjim sjedalima gdje smo s 1,85 metara visine imali više nego dovoljno prostora za smještaj glave i nogu kada smo sjeli iza podjednako visokog vozača

- Na popisu Simply Clever rješenja nalazi se mreža za pohranu kabela za punjenje u prtljažniku te strugač leda, koji može poslužiti i za provjeru dubinu profila gume

- Funkcija Trained parking omogućuje automatizirano parkiranje (bez vozača za volanom) posljednjih 50 metara do unaprijed zadanog parkirnog mjesta

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 16:37