On je neudoban. On nije za svaki dan. On je bučan. On zamara u svakodnevnoj vožnji. On nije nimalo praktičan. Kod njega stalno morate dolijevati gorivo jer ima spremnik benzina od 35 litara, a voli popiti... Budimo iskreni, ako sve ovo smatrate manama kod automobila, nemojte dalje ni čitati. Radije potražite pojam "Fiat 500 Hybrid". On sve ovo radi bolje.
Ako ste pak među onima koji pristaju na kompromise i koji vole da im automobil pruži maksimum vozačkog zadovoljstva pri svakom prijeđenom kilometru nastavite čitati. Dakako, kao što vidite na fotografijama, testirali smo Abarth 595 i to verziju s dodatkom u nazivu Esseesse. Što je sada pak novo, pitat ćete se ako ste imalo inficirani virusom Abartha?
No , vratimo se malo u prošlost: aktualni Fiat 500 poznajemo već 13 godina. Njegovu sportsku izvedenicu Abarth 595 već punih osam. Nije to malo vremena, naročito ne u životu jednog modela automobila. Pa opet, baš svaki put kad nam na test stigne Abarth 595 u nekoj novoj varijanti, ili s nekim novim dodatkom, ushićenja ne nedostaje. Čista emocija i adrenalin , to je Abarth...
Tako je bilo i kad smo preuzimali konkretni 595 "Esseesse" ili SS (Super Sport) oznaka koju je nosio legendarni predak iz 1960-ih. Tada postaje jasno da pričamo o danas najsnažnijoj verziji u ponudi od 180 KS. Ipak, za razliku do jednako snažnog 595 Competizione modela (postoje i "slabiji" 595 i 595 Turismo modeli od 145 i 165 KS) kod Esseesse varijante serijski stižu posebni 17 colni naplaci "Super Sport" te ispušni sustavi s potpisom poznatog slovenskog specijalista Akrapoviča. Upravo to je"sitnica"koji čini razliku.
Osim vanjskih detalja, sportski dojam u kabini osiguravaju čvrsta, školjkasta sportska sjedala Sabelt od kože i ugljičnih vlakana, podrezan volan izveden u alkantari i koži, aluminijske papučice, te posebno kućište s izdvojenom kazaljkom tlaka turbopunjača.
Iako i verzija 595 Competizione ima lijep sportski zvuk koji izlazi iz dva puta po dva okrugla završetka ispuha Record Monza, Akrapovič kroz dvije velike okrugle "rore" ipak nudi zvuk od kojeg se doslovno ježi koža, bilo kod "grgljanja" poput motorne jahte pri hladnom startu ili vozeći kroz skalu okretaja u svim režimima vožnje (posebice u modu Sport kad Abarth 595 Esseesse više nema "sluha" za susjede u ulici ni ostale sudionike u prometu).
Dakle, ako se neki automobil može nazvati "otrovom u maloj bočici" onda je to upravo ovaj, kao vrag crni, testni Abarth 595 Esseesse. Nema kod njega kompromisa, a sve je "posloženo" kao za stazu. Ovdje je u 3660 mm i na 1165 kg mase utrpano 180 KS i 250 Nm koliko postiže njegov 1,4-litreni T-Jet benzinac uparen s 5-brzinskim ručnim mjenjačem koji ga do 100 km/h iz stajanja tjera za 6,5 sekundi.
Motor pritom "diše" kroz trkaći filter BMC, a tu su i sportski Koni amortizeri, dodatno spušten ovjes te Brembo samoventilirajući diskovi od 305 milimetara s četveroklipnim kliještima koji jedva stanu iza naplataka i sjajno se brinu za sigurno zaustavljanje.
Volan je u vožnji jako direktan (svega 2,5 okretaja od jedne do druge točke) što također najavljuje obilnu količinu sportskih užitaka, a gušta ima i na ravnom, posebno kad vas svaki put ponovo iznenadi "udarac u leđa" i promptno nabiranje okretaja i brzine, posebno u modusu Sport kad elektronika inače sportski auto čini još direktnijim, preciznijim, oštrijim i glasnijim.
Pogled na brzinomjer brzo traži "puštanje" gasa jer "Esseesse" lako probija 200 km/h i vozi sve do 225 km/h pa je bolje ništa ne riskirati, osim na stazi...
Dodatna vrijednost ove izvedbe jest Abarth D.A.M., mehaničkim diferencijalom ograničenog proklizavanja, "sitnica" koja čini veliku razliku u vožnji u odnosu na Competizione (doplata). "Špera" ograničava okretni moment koji se prenosi na kotač sa slabijim držanjem što obećava čvrsto držanje putanje i brže ulaske u zavoje.
Kao što smo spomenuli na početku, ovaj Abarth 595 možda i nije najbolji auto za svaki dan, no pruža ono najbolje od esencije sportske vožnje i nevjerojatnu zabavu pri svakom kilometru. Domaći zastupnik sve to naplaćuje 241.110 kuna do registracije, a je li to puno ili taman, svatko neka procjeni sam prema svojim prioritetima...
595 Esseesse
Tehnički podaci
Motor.. 4 cilindra, benzinski, turbopunjač
Obujam 1368 ccm
Snaga 132 kW/180 KS pri 5500 o/min
Okr. moment 250 Nm pri 3000 o/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 366 x 148,5 x 163 cm
Osovinski razmak 230 cm
Prtljažnik 185 do 610 litara
Gume 205/40 ZR17, Michelin Pilot 3
Težina 1120 kg
Jamstvo 2 godine
Mjerenja
Najveća brzina 227 km/h
0-100 km/h 6,7 sekundi
Prosječna potrošnja 9,7 l/100 km
Cijena 241.110 kuna
Serijska oprema - aut. klima • školjkasta sjedala presvučena alcantarom • kožom i alcantarom presvučen upravljač • crveni sigurnosni pojasevi • sportski ispušni sustav • četveroklipna kliješta kočnica • sportski ovjes • diferencijal ograničenog proklizavanja • digitalna instrumentna ploča • autoradio + handsfree • aluminijski naplaci (17 cola) • el. pokretani prozori sprijeda • xenon svjetla • svjetla za maglu • pomoć pri parkiranju straga • zatamnjena stražnja stakla
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....