U ovoj turbulentnoj godini pred novom Škodom Octavijom koja je ljetos startala i na našem tržištu nije lak zadatak. Prethodne generacije "zacementirale" su ugled omiljenog češkog modela kao solidnog, prostranog i čvrstog auta dobro odmjerene cijene na kojeg se uvijek možeš osloniti. Bilo privatni kupci ili kompanije kod nas su godinama Octaviju doživljavali upravo takvom što potvrđuju i prodajne brojke.
Što nudi aktualna generacija? Već smo prilikom upoznavanja prošle zime u Pragu i potom prvih probnih vožnji stvorili svoje dojmove i samo mogli zaključiti kako nova Octavia prethodnu nadmašuje baš po svim pitanjima.
Sada nam je na test nam je stigao češki bestseller s početnim dizelskim motorom u kombinaciji s ručnim mjenjačem i Ambition opremom pa potvrdio kako je već i taj temeljni model odlično pripremljen za nove tržišne utakmice.
Malo brojki: po dimenzijama je novi model duži 2 i širi 1,5 centimetar od prethodnog, a postavljen je na kompaktnu kućnu MQB Evo platformu. Uz sjajnu aerodinamiku od 0,24 nova je Octavia od broj većeg Superba kraća tek 18 cm.
Vanjski izgled je jedno od obilježja nove generacije koje najviše plijeni pažnju - oštar pogled, velika maska te gotovo coupeovski izveden prednji kraj sa zanimljivo riješenim stražnjim svjetlima djeluje moderno, masivno, ali i elegantno, a po pitanju detalja i stiliziranja sve je izvedeno prema aktualnim kućnim smjernicama.
U unutrašnjost se bez stiskanja može smjestiti pet odraslih osoba, dok prtljažnik prima impresivnih 600 litara ispod velikih petih vrata koja se visoko odižu, što je bila i ostala jedna od najvećih vrlina Octavije. Baš kao prostranost straga te prostor za koljena putnika iznad prosjeka klase. Naravno, i po pitanju praktičnih rješenja nova Octavia ima što za ponuditi: pretinaca ima stvarno dosta, a tu su i Simply Clever detalji toliko tipični za Škodu.
Kabina konkretnog testnog modela djeluje pomalo beživotno sivo, ali maštovito je izvedena, barem u odnosu na prethodni model. Koncept minimalizma pri uređenju jako nam se svidio kao i kokpit "složen" u više razina, a u što se sjajno uklapa digitalizacija. Virtualni instrumenti (u opremi Ambition stoje 3030 kuna, ali u višoj Style dolaze serijski) i središnji infotainment sustav odlično su uklopljeni u cjelinu. Pritom taj osnovni dodirni zaslon od 8,25 inča nudi dovoljno osnovnih informacija i zgodnu grafiku, regulaciju rada klime i zasad samo Mirror Link mrežnu vezu.
Ono što bi moglo izazvati prijepore jest upravljač s dva horizontalna kraka koji dizajnerski nekima nije "legao" baš najbolje, a ono na što također traži privikavanje su dosta nisko smješteni središnji otvori ventilacije pa traže malo drugačiji pristup podešavanju kako bi se dobilo optimalno strujanje zraka.
Pod prednjim poklopcem sada je umjesto nekadašnjeg TDI 1,6-litraša smješteno dvolitreno dizelsko srce kao i kod varijante od 150 KS.
Ovdje raspolaže sa 115 KS i 300 Nm, potpuno je moderniziran i pažljivo prilagođen modernim standardima potrošnje i ekologije. U radu se pokazao vrlo tihim i uglađenim strojem, a zahvaljujući velikom okretnom momentu počinje pokazivati potencijal već malo preko 1000/min da bi od 1500 do 3000 okretaja na raspolaganje stigao sav moment.
Prema osjećaju, a s obzirom na nominalno ne previše snage, u praksi motor ne" ljenčari" već lijepo ubrzava i pokazuje velika pluća pri pretjecanju. Pritom mu najviše paše opuštena mirna vožnja, bilo putovanje auto cestom ili krstarenje magistralom. U vožnji zavojima nova Octavia ulijeva sigurnost bez obzira na mekše podešen ovjes koji više želi ugoditi putnicima nego li je "brušen" za lov na zavoje.
Ipak je ovo jedan veliki putnički automobil koji pri dinamičnijoj vožnji ne može sakriti svoje dimenzije, ali koji se lijepo "vodi" zahvaljujući odlično odmjerenoj tvrdoći upravljača. Rukovati ručicom 6-stupanjskog mjenjača također je pravi gušt: izmjene protječu glatko dok hodovi između brzina nisu predugački. Na koncu potrošnja: umjeren vozač može u prosjeku proći i s niskih 5 litara premda je nama na kraju testa prosječno trošio 6,2 litre što je također vrlo povoljna brojka, posebice s obzirom na činjenicu da smo je često vozili i žustrije.
Na koncu i cijena: prema cjeniku Octavia 2.0 TDI 115 s opremom Ambition stoji 170.870 kuna, ili 183.724 kune s doplatama koje uključuju metalik boju, posebne alu naplatke pulsar od 17 cola, kromirane ukrase i virtualne instrumente kao kod testnog primjerka, čini se lijepo odmjerenom. Treba napomenuti da osnovni model s 1,5-litrenim TSI benzincem stoji još povoljnijih 163.080 kuna, što je sasvim u skladu sa Škodinim poslovično dobrim omjerom uloženo/dobiveno.
2.0 TDI
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1968 ccm
Snaga 85 kW/115 KS na 2750-4250/min
Moment 300 Nm na 1500-2500/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Ovjes sprijeda neovisan, McPherson,
straga polukruta osovina
Kočnice sprijeda (ventilirani) i straga diskovi
Gume 205/55 R 17, Conti Eco Contact 6
Dimenzije 469 x 183 x 147 cm
Osovinski razmak 268,5 cm
Prtljažnik 600 litara
Spremnik goriva 45 litara
Masa od 1350 kilograma
Najveća brzina 211 km/h
0-100 km/h 10,3 sekundi
Potrošnja (NEDC) 4,2/3,1/3,5 l/100 km
Ispuh CO2 (NEDC) 91 g/km (Euro 6d Temp)
Cijena 170.870 kuna
S doplatama 183.724 kune
OPREMA AMBITION - alu naplaci Twister Aero 16” • LED Basic svjetla sprijeda i straga • stražnji parkirni senzori • automatska dvozonska klima • radarsko upozorenje na sudar i automatsko kočenje • držanje u voznoj traci • info i multimedija s dodirnim ekranom 8,25”, Mirror Link vezom i digitalnim radio uređajem • Shark antena • ukrasne dekoracije • električna parkirna kočnica • višenamjenski volan u koži • bluetooth • USB priključci C profila • automatsko paljenje brisača i svjetala • paljenje bez ključa • putno računalo • tempomat • električni paket svih prozora s grijanim retrovizorima • paket Simply Clever (kišobran u vratima, strugalica za led, držač parkirne kartice…) • Auto Hold držanje u mjestu • Hill Holder pomoć pri kretanju na uzbrdici…
DOPLATE - metalik boja • alu naplaci Pulsar Aero 17” • virtualni instrumenti • kromirani ukrasi • Ukupno 12.854 kune
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....